Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko muilla lapsena karvahattu, jossa kiinni häntä?

Vierailija
17.12.2020 |

Minkä hyvän tähden mun pää on tollaiseen elukkaan pakattu palloksi, löysin kellastuneen valokuvan ja järkytyin!

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljellä oli hopeanharmaa eli sinikettua, mulla valkoinen, en tiedä mitä elukkaa. 70-luku. 80-luvun puolella muoti alkoi mennä ohi, ja ne oli jo noloja, ainakin koululaisilla.

Vierailija
82/87 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusiskolla oli!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin oli sellaisia kaljupäähattuja, muistatteko? Reunus oli karvaa ja sitten päälaki nahkaa. :D Minulla oli tekokarvahäntälakki, valkoinen ja se oli muutaman käyttöviikon jälkeen aina karmean värinen ja hajuinen, äiti sen pyydysti pesuun ja olin vihainen, jollei se ehtinyt kuivaa aamuksi. Joku sanoi, ettei ollut tekokarvahattuja, mutta kyllä oli 70-luvulla, ei meillä varmaan ollut varaa aitoon. Minun barbinikaan eivät olleet oikeita Barbeja, vaan jotain halpiskopiota. 

Öljykriisin aikaan aito turkis oli halvempaa.

Tekoturkista ei oikeastaan valmistettu, ainakaan sellaista kuin nykyään.

Vierailija
84/87 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin oli sellaisia kaljupäähattuja, muistatteko? Reunus oli karvaa ja sitten päälaki nahkaa. :D Minulla oli tekokarvahäntälakki, valkoinen ja se oli muutaman käyttöviikon jälkeen aina karmean värinen ja hajuinen, äiti sen pyydysti pesuun ja olin vihainen, jollei se ehtinyt kuivaa aamuksi. Joku sanoi, ettei ollut tekokarvahattuja, mutta kyllä oli 70-luvulla, ei meillä varmaan ollut varaa aitoon. Minun barbinikaan eivät olleet oikeita Barbeja, vaan jotain halpiskopiota. 

Öljykriisin aikaan aito turkis oli halvempaa.

Tekoturkista ei oikeastaan valmistettu, ainakaan sellaista kuin nykyään.

Se minun lakkini nyt kumminkin oli ihan halpishattu. Ei se edes näyttänyt turkikselta, vaikka oli imitoivinaan sitä. 

Vierailija
85/87 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häntähattu eli häntis! ❤️😀❤️ Siskolla oli susi ja mulla kettu. Näillä nimillä niitä itse kutsuttiin, värin mukaan. Molemmat oli tekokarvaa ja molemmat mulla edelleen tallessa. Lapsivieraat saa leikkiä niillä kyläillessään. Tutuille terveisiä! 😊

Jos ne on 70-luvun tai 80-luvun alun hattuja niin eivät kyllä ole tekokarvaa. Aitoja silloin vain myytiin.

Ihan aitoa tekoturkista molemmat hatut ja juuri sieltä 70-ja 80-lukujen vaihteesta. Kyllä silloinkin oli jo tekoturkista. Ja koska hatut edelleen itsellä tallessa, niin ei perustu vain hämäriin muistoihin vaan voi ihan omin silmin asian tarkistaa. 😀

Vierailija
86/87 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tekoturkishattu, hännällinen. Missähän niitä myydään nykyään?

Vierailija
87/87 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt - 73 ja mulla oli punaketusta tehty lakki todella pitkällä hännällä mutta ilman tassuja. Kuvista päätellen käytin sitä jo 4-vuotiaana mutta muistan pitäneeni sitä vielä ala-asteen ensimmäisellä luokalla eli lukukautena 1980-81. Pojat repivät välitunnilla hännästä ja se meni poikki monta kertaa. Olin kateellinen ystävälleni jolla oli siniketusta tehty lakki tassukiinnityksellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan