Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko muilla lapsena karvahattu, jossa kiinni häntä?

Vierailija
17.12.2020 |

Minkä hyvän tähden mun pää on tollaiseen elukkaan pakattu palloksi, löysin kellastuneen valokuvan ja järkytyin!

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallani oli 70-luvulla supikoirannahkasta tehty hattu hännällä ja ihan Helsingin Töölössä.

Ihania kuvia olemassa.

Mulla tietysti minkkiturkki kuten edelleen. Viime talvena oli kerran turkkikeli, saa nähdä tuleeko tänä talvena tarvetta.

Vierailija
22/87 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Sen sijaan oli jostain tanaksta punaisesta kankaasta (verkaa tai sarkaa) tehty lakki, jonka reunassa oli harmaata kikkaraa karvaa ja päälaella oli samasta karvasta tehty rinkeli, josta toikkui kaksi tai kolme pahuksen kovaa pientä turkispompulaa. Se oli varsin lämmin lakki, siinä oli jopa alkeellinen tikkivuori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sellainen kuin Aku Ankassa Sudenpennuilla? Vähän olis ollu hieno.

Vierailija
24/87 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut, mutta en saanut.

Vierailija
25/87 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen tekokarvaversio oli. Mä tykkäsin siitä, vaikka mua siitä kiusattiin tai enemmänkin kiusoiteltiin. Kun jäi pieneksi halusin uuden.

Vierailija
26/87 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla, mutta se oli keinoturkista. En tiedä oliko siinä tupsu vai muu. Siihen aikaan oli takkien huppujen kaulukset oikeaa turkista.

Vierailija
27/87 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin pojalla oli sellainen.

Olisin aivan hirveesti halunnut samanlaisen.

Vierailija
28/87 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut, koska  ei ollut varaa turkishattuun. Vain vähän rikkaammilla oli häntähattu.

Minä sain äitini pallomallisen karvalakin ja äiti ompeli siihen vielä jostain löytämänsä aidon, paksun hännän. Oli ihana hattu!

Paremmin toimeentulevilla meidän lähiössä oli muistaakseni kaupasta ostetut, yleensä valkoiset häntähatut.

Vierailija
29/87 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli, sellainen ruskea kiiltotekonahkaa ja harmaa häntä, kyllä oli

silloin 70 luvulla aika monella, terv. 70 luvun lapsi.

Vierailija
30/87 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toki 70-luvulla sellainen piti olla, olihan enollani tuolloin minkkitarha pohjanmaalla. Äidillä oli sellainen minkkikaulahuivi vai miksi sitä nyt sanottiin, siis minkinnahka jolla oli lasisilmät ja hampaiden tilalla sellainen klipsi jolla sen sai kiinnitettyä kaulaan niin että minkki näytti purevan omaa häntäänsä. Ajatelkaa jos joku nykypäivänä kulkisi minkinraato kaulassa!

Vierailija
31/87 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli :) Ja veljeltäni lähti aina irti kun joku vetäisi, äitini oli yhtenään ompelemassa.... Ihana 70-luku! 

Vierailija
32/87 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://70-luvulta.blogspot.com/2009/10/kas-nain-heiluu-hanta.html

Häntähattu oli ihana!

Sitten mulla oli myös sellainen missä oli valkoinen karvareunus ja sitten punaista kangasta keskiosa ja keskiosassa valkoinen karvatupsu. 

Vierailija
33/87 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, valkoinen, jonka häntä syttyi palamaan osuessaan kynttilään.. 😬

Vierailija
34/87 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 2000 luvun alussa, ala asteella sellainen ketun häntä minkä sai hakaneulalla kiinni vaikka pipoon, olipa vielä ihan aitokin.

Hieman huvittaa nyt että miksi ihmeessä moinen ja mistä liene edes sain sen. Ei taitaisi nykyään kukaan katsoa kovin suopeasti moista häntää :D

Vierailija
35/87 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sellainen kuin Aku Ankassa Sudenpennuilla? Vähän olis ollu hieno.

Melkein, mutta se lakkiosa oli mallia pallo. Se ympäröi pään. Häntä taas oli poninhäntänä siellä takana. Aika lailla kuten Sudenpennuilla.

Vierailija
36/87 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että muistan kettuhattuni vieläkin! Se oli niin LÄMMIN.

Olen syntynyt vuonna 1974.

Vierailija
37/87 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ja tykkäsin siitä kovasti. En yhtään ajatellut silloin, että pää on eläimen raadossa.

N77

Vierailija
38/87 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin oli, semmoinen harmaanruskea ja häntä taisi olla hiukan raidallinen. Pikkuveljellä oli kans. Hienoja kuvia pallopäistä on noilta ajoilta :)

N79

Vierailija
39/87 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli! Tuli ihana nostalgian aalto, kun nyt muistin sen. En tiedä, oliko se aito vai tekoturkiksesta. Nykyään en käyttäisi turkiksia.

N77

Vierailija
40/87 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Ja haluisin samanlaisen (tietenkin tekoturkisesta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi