Oliko muilla lapsena karvahattu, jossa kiinni häntä?
Minkä hyvän tähden mun pää on tollaiseen elukkaan pakattu palloksi, löysin kellastuneen valokuvan ja järkytyin!
Kommentit (87)
Mä en ymmärrä näitä turkisten vastustajia.
Lähes kaikki sukulaisnaiset on iät ja ajat pukeutuneet kauniisiin ja lämpimiin turkiksiin.
Nyt pitäisi pukeutua rumiin toppatakkeihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://70-luvulta.blogspot.com/2009/10/kas-nain-heiluu-hanta.html
Häntähattu oli ihana!
Sitten mulla oli myös sellainen missä oli valkoinen karvareunus ja sitten punaista kangasta keskiosa ja keskiosassa valkoinen karvatupsu.
Mulla oli tän tapainen:
Tosin olin poika.
Ok. Väärä linkki? :)
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä näitä turkisten vastustajia.
Lähes kaikki sukulaisnaiset on iät ja ajat pukeutuneet kauniisiin ja lämpimiin turkiksiin.
Nyt pitäisi pukeutua rumiin toppatakkeihin?
Pitäisikö kaikki upeat turkit heittää pois kaatopaikoille?
Mulla oli kettuhattu kun olin oppikoulun ekalla 1974. Ja kelsiturkki.
Minulla oli vielä 2000-luvun alussa sellainen pipo missä ilmeisesti jonkun lumikon yms valkoinen häntä kiinni. Näin yhdellä toisella tytöllä sellainen ja halusin itsekin. Tosin aika vähän sitä käytin kun alkoi tulla ikäviä ajatuksia, että kannan ihan oikeaa eläimen häntää ja pidin vielä eläimistä paljon joten ei se ollutkaan mukavaa käyttää sitä. Olin tuolloin ehkä 8-vuotias.
Kyllä. Halusin pesukarhuhäntäisen, äiti osti valkoisen ja väitti, että pesukarhuhännät olivat loppu.
nimim. vieläkin katkera
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Halusin pesukarhuhäntäisen, äiti osti valkoisen ja väitti, että pesukarhuhännät olivat loppu.
nimim. vieläkin katkera
t. N53 :-D
Olisin halunnut mutta meillä oli vain itse tehtyjä villapipoja.
Mulla ei ollut, mutta parhaalla kaverillani oli. Ja voi kuinka olisinkaan halunnut samanlaisen. Tuohon aikaa ei lastenvaatteita noin vaan osteltu, joten tuskin lausuin edes äidille ääneen (salaista) toivettabun
Juu, oli. Varhaisimpia lapsuusmuistoja on sen outo haju. Taisi olla kylmempiä talvia silloin kuin nykyään.
N -75
Olisin halunnut sellaisen, mutta äitini onneksi tajusi että ne ovat w t -kansan päähineitä, ja niinpä minulla oli vain klassinen turkishattu.
Aah, 70-luku, sen kun saisi takaisin ja 80-luvun sekä 90-luvun. Oi niitä aikoja.
Oli mullakin, ilman häntää tosin, pelkkä pallo. Joillain kavereilla oli häntä, toisilla jotku pikku tupsukat. Mulla se hattu oli kuvista päätellen 3-4-vuotiaana. Joillain oli koulussakin sellainen.
Ne oli ihania, haluaisin omille lapsillekin sellaiset :)
Ei ollut ja vieläkin katkera siitä 😄
Minulla oli alle kouluikäisenä 80-l. sellainen valkoinen isohko esk.. pohjoisen alkuperäisväestön -tyylinen kokokarvainen suipohko karvahattu. Silloin oli kait pikkunatiaisillakin aitoa turkista.
Oli niitä kai parikin kappaletta, mutta etenkin sellainen ketun turkiksesta tehty on jäänyt mieleen. Siinä ei ollut häntää, mutta käpälät roikkui molemmilla sivuilla. Ekaluokkalaisen asuste vuodelta -81.
Oli karvahattu häntineen kera kiiltäväpintaiset toppavaatteet :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://70-luvulta.blogspot.com/2009/10/kas-nain-heiluu-hanta.html
Häntähattu oli ihana!
Sitten mulla oli myös sellainen missä oli valkoinen karvareunus ja sitten punaista kangasta keskiosa ja keskiosassa valkoinen karvatupsu.
Mulla oli tän tapainen:
Tosin olin poika.
Piano vai?
Mulla oli tän tapainen:
Tosin olin poika.