Apua. Jumissa sopimusehdossa, josta ei paase irti automattisen sopimuksen uusimisen takia
Eiko ole Kuluttajansuojalain vastaista saattaa asiakas maksuluuppiin, siis sellaisen automaattisen maksamisen systeemiin josta kaytannossa ei paase ulos.
Nimittain suomalainen nettipalvelujen tuottaja lahettaa minulle vuosittain laskun koko seuraavan vuoden palveluista ja jos kyseenalaistan hinnan (sovittu todella kauan aikaa siten jolloin hinnat olivat huomattavasti korkeammat), minulle todetaan, etta sopimus on jatkuva 12 kuukautta ja etta maaraaikainen sopimus voidaan sanoa irti kahden kuukauden irtisanomisajalla, jonka jalkeen virke jatkuu toteamaan etta po palvelu on aina jatkuva 12 kuukauden mittainen, eli kaytannossa en siis paase siita koskaan irti!
Nyt kun herasin ottamaan eraalle nettisivustolleni ssl sertifikaatin, se on 74 euroa vuodessa, mielestani todella paljon kansainvalisiin hintoihin verrattuna ja tulin katumapaalle ja halusin peruuttaa sen, minulle ilmoitettiin etta sita EI voi peruuttaa, ja etta jos en maksa se menee perintaan ja (varmaan kaikki muut palveluni lakkautetaan myos).
Saan siis vuosittain laskuja yleensa kuun ensimmainen paiva, palvelusta joka jatkuu samana paivana seuraavan vuoden eteenpain, jos kysyn hinnasta tai emmin saan vastaukseksi tuon yllamainitun.
Tilanne on absurdi. Tallainen absurdi ns sopimusehto:
QUOTE: Palvelusopimus on aina määräaikainen ja pituudeltaan sama kuin sertifikaatin voimassaoloaika eli 12 kk. Palveluilla on normaalisti kahden kuukauden irtisanomisaika, mikäli palvelulla ei ole määräaikaisuutta QUOTE LOPPUU.
Eniten harmittaa etta koen etta tilanne on epareilu ja maksut ovat siis todella isoja esim sivuston hosting (anteeksi englanninkielinen sana en tieda mika suomeksi) on 26 euroa kuukaudessa plus ssl 5 euroa kuussa jne. Aivan absurdia, kun se muualla maailmassa maksaa mahdollisesti 5-8 euroa kuussa, eiko vaan.
Pyydan asiaallisia vastauksia, kiitos, en ole teknoalan ihminen, enka ymmarra naita kovin selvasti, vaikka se olisi sinulle simppeli asia.
Kiitos vastauksista etukateen
Kommentit (8)
Voit irtisanoa ja pääset irti. Oletko siis maksanut jo seuraavan 12 kk määräaikaisuuden laskun? Mikäli kyllä, lähetät yritykselle kirjallisen irtisanomisen, joka astuu voimaan tämän nykyisen sopimuksesi päätyttyä.
Pyydä heiltä kuittaus, että irtisanominen on huomioitu ja OK.
Kysy palveluntarjoajalta kuinka paljon ennen 12 kk:n jakson päättymistä sopimus pitää irtisanoa, jotta se ei jatkuisi automaattisesti. Ja irtisano sopimus ajoissa.
Jos irtisanomisaika on 2 kk, niin sinun pitää itrisanoa sopimus vähintään 2 kk ennen kun seuraava 12 kk jakso alkaa.
Kiitos vastauksista.
Nainhan se menee. Kiitos
Yritys ei kutienkaan ole KOSKAAN millaan lailla kommentoinut, miten voisin sanoa sopimuksen irti tai kuinka sen voisi tehda. Ymmarran etta he ovat voittoa tavoitteleva yritys, mutta kumminkin kun olen ilmaissut tyytymattomyyttani.
Voit irtisanoa sopimuksen koska vain, jolloin se päättyy automaattisesti kun 12kk sopimus loppuu.
Tuo 2kk irtisanomisaika koskee vain toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia, ei määräaikaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Nainhan se menee. Kiitos
Yritys ei kutienkaan ole KOSKAAN millaan lailla kommentoinut, miten voisin sanoa sopimuksen irti tai kuinka sen voisi tehda. Ymmarran etta he ovat voittoa tavoitteleva yritys, mutta kumminkin kun olen ilmaissut tyytymattomyyttani.
Et ole ilmeisestikään koskaan kysynyt, miten voit irtisanoa sopimuksen. On aika selvää, että yritys ei oma-aloitteisesti suosittele asiakkaalle sopimuksen irtisanomista.
En ole suoraan kysynyt. Mutta olen ollut tyytymaton jolloin olisi eettista ilmoitta mahdollisuudesta.
Tajua etta olen ollut tassa ihan tyhma, minulla on ollut stressia ja aivot eivat taida toimia kunnolla kun en tajua naita asioita.
Kiitos :)
Mikset irtisano sopimusta päättymään jo maksetun 12 kuukauden päätyttyä, jos et ole ko. sopimukseen tyytyväinen?