Oliko muilla lapsena karvahattu, jossa kiinni häntä?
Minkä hyvän tähden mun pää on tollaiseen elukkaan pakattu palloksi, löysin kellastuneen valokuvan ja järkytyin!
Kommentit (87)
Ei ollut! Olen vieläkin kateellinen ja katkera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli niitä kai parikin kappaletta, mutta etenkin sellainen ketun turkiksesta tehty on jäänyt mieleen. Siinä ei ollut häntää, mutta käpälät roikkui molemmilla sivuilla. Ekaluokkalaisen asuste vuodelta -81.
Käpälät :’D Astetta kovempi kombo!
Täällä myös häntä
https://lapsuusmuistelua.vuodatus.net/lue/2014/03/ketun-takapuoli-paassa
Oli! Ja myös omilla lapsillani oli.
Mulla oli pinkki tekokarvainen sudenpentulakki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli niitä kai parikin kappaletta, mutta etenkin sellainen ketun turkiksesta tehty on jäänyt mieleen. Siinä ei ollut häntää, mutta käpälät roikkui molemmilla sivuilla. Ekaluokkalaisen asuste vuodelta -81.
Täällä myös häntä
https://lapsuusmuistelua.vuodatus.net/lue/2014/03/ketun-takapuoli-paassa
On kyllä karun näköinen hattu. Joku mainitsi siitä hajusta, nyt tuli hajumuisto elävästi mieleen, kun oli isompana lapsena sellainen hännänpää avaimenperänä. Toi häntähattu taisi olla vaan päiväkodissa.
Kyllä oli. Ja musta Easy Beasy-haalari polvivahvikkeilla 🙄
Serkullani oli. Minäkin olisin halunnut. Mulle ostettiin vain kanihattu ja sain siitä trauman🙄. Olin kauhean kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Serkullani oli. Minäkin olisin halunnut. Mulle ostettiin vain kanihattu ja sain siitä trauman🙄. Olin kauhean kateellinen.
Oliko siinä korvat mukana?
Oli, RIP sinikettu.
Kaverin koira oli hulluna niihin häntiin ja saattoi käydä nappaamassa niitä irti. Koira oli yleensä kiinni tai sisällä, mutta karatessaan sitten pöljäili.
Mulla oli karvahatussa tupsu. Eikä hattukaan ollut kokonaan karvahattu vaan nahkainen lakki, jossa karvavuori ja karvareunus sekä se karvatupsu. Olin kamalan kateellinen heille, joilla oli hännällinen karvahattu.
Häntähattu eli häntis! ❤️😀❤️ Siskolla oli susi ja mulla kettu. Näillä nimillä niitä itse kutsuttiin, värin mukaan. Molemmat oli tekokarvaa ja molemmat mulla edelleen tallessa. Lapsivieraat saa leikkiä niillä kyläillessään. Tutuille terveisiä! 😊
Juu, kettulakki oikealla hännällä. Tassut roikkui leuan alla.
Meillä on vieläkin kaapissa sekä mun että miehen turkislakit, miehellä ketunhäntähattu, mulla valkoinen tupsuhattu. En tiedä mitä niillä tekisi. Ällöttäviä mutta ei viitsi roskiinkaan heittää.
Mulla oli hännätön susiturkkihattu. Olipa kuuma se päässä, kun telmi lumihangessa lasten touhuja.
Vierailija kirjoitti:
Häntähattu eli häntis! ❤️😀❤️ Siskolla oli susi ja mulla kettu. Näillä nimillä niitä itse kutsuttiin, värin mukaan. Molemmat oli tekokarvaa ja molemmat mulla edelleen tallessa. Lapsivieraat saa leikkiä niillä kyläillessään. Tutuille terveisiä! 😊
Jos ne on 70-luvun tai 80-luvun alun hattuja niin eivät kyllä ole tekokarvaa. Aitoja silloin vain myytiin.
Kyllä oli pienenä 80-luvulla. Taisin periä lakin 70-luvulla syntyneiltä sisaruksilta.
Kyllä oli. Häntä takana ja etutassut roikkui edessä. Muistan ne kovettuneet pienet ketun polkuanturat. 80-luvulla tämä :) olin myös ylpeä hienosta hatustani.
Kyllä oli. Lopulta siitä tehtiin Barbielle hieno turkki, jonka muuten myin netissä ulkomaille (sen jälkeen, kun omat lapset eivät enää nukeilla leikkineet).
Joillakin oli sellaisia kaljupäähattuja, muistatteko? Reunus oli karvaa ja sitten päälaki nahkaa. :D Minulla oli tekokarvahäntälakki, valkoinen ja se oli muutaman käyttöviikon jälkeen aina karmean värinen ja hajuinen, äiti sen pyydysti pesuun ja olin vihainen, jollei se ehtinyt kuivaa aamuksi. Joku sanoi, ettei ollut tekokarvahattuja, mutta kyllä oli 70-luvulla, ei meillä varmaan ollut varaa aitoon. Minun barbinikaan eivät olleet oikeita Barbeja, vaan jotain halpiskopiota.