Kertokaa lapsuutenne teknisestä laitteesta, joka on jäänyt mieleen. Minä aloitan:
punaiset Sonyn tosi hienot korvalappustereot. Se käänsi kasetin itsestään, kun kasetti pääsi puolen loppuun. Ja siinä oli oma kaiutin, eli kun otti korvalappupiuhan pois, kuuli musan pikku kaiuttimesta. Ja sillä pystyi nauhoittamaankin. Sain ne tuliaisiksi ulkomailta. Mitä rakkaita vempaimia teillä oli?
Kommentit (731)
View-Master kuvakiekkolaite. 50-60 luvulla ennen videoaikaa. Kirkkaat kolmiulotteiset kuvat olivat elämys.
Maalaiskouluissa kiertävän enkunopettajan raahattava magnetofoni. Se sellainen jossa ääninauha piti käsin asetella koneeseen ja kiertää vetävälle kelalle.
Kelloradio 80-luvun alkupuolella. Hienot digitaaliset numerot! Torkkutoimintokin!
https://www.tori.fi/satakunta/Vanha_Snoopy_Math_Game_69759744.htm
Tuommoinen matematiikkapeli oli mun lempparini.
Elektroniikkapeli. Sain sellaisen joululahjaksi.
Minulla oli ranskalainen kirjeenvaihtokaveri. Hän lähetti kuvan itsestään ja taustalla näkyi kirjahyllyssa KOLME elektroniikkapeliä. Olin kateudesta vihreä
Vuokrattava videoboksi. Mikä sen nimi nyt olikaan? Moviebox? Joka tapauksessa se oli mullistava juttu, että voi kotona katsoa haluamansa vuokraleffan. Siihen aikaan laitteet ja leffat oli tosi kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Maalaiskouluissa kiertävän enkunopettajan raahattava magnetofoni. Se sellainen jossa ääninauha piti käsin asetella koneeseen ja kiertää vetävälle kelalle.
https://4.bp.blogspot.com/-8OmJ5NEPQxI/USEQ0GeNNOI/AAAAAAAAHDo/ArextAa9…
Oli muuten just tällanen, hämärästi muistan että oli tuo neljään suuntaan liikuteltava "vaihdekeppi" millä soitto ja pikakelaukset.
Väritelevisio. Oli luksusta mustavalkoisen jälkeen.
Hiustenkuivaajakupu, jonka alla istuttiin papiljotit päässä.
Minulla oli tuo sama kuin aplla paitsi musta. Se oli edistyksellinen soitin, sillä pystyi nauhoittamaankin, play- painikkeessa oli punainen lisäosa joka painettiin nauhoittaessa alas, nauhoitin teininä sillä omaa soittoa
Vierailija kirjoitti:
Kelloradio 80-luvun alkupuolella. Hienot digitaaliset numerot! Torkkutoimintokin!
Sama :D Sen merkki on "Drem macihne". Toimii yhä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama :D Sen merkki on "Drem macihne". Toimii yhä!
*Dream* machine, äh.
Kuulakärkikynä, jonka päässä oli digitaalinen kello. Tämä 80-luvun taitteessa. Yhtäkkiä se oli monella samalla luokalla ja opettaja menetti hermonsa. Taisi myös piippailla ja oppilaat keskittyivät tunnin seuraamisen sijaan kellon toimintoihin.
Isän Ruotsista ostama Telefunken Bajazzo- matkaradio.
Radiossa oli lyhytaaltoalue ja ihastuksissani kuuntelin ulkomaisia ohjelmia, joista en tietenkään mitään ymmärtänyt.
Isän 80-luvun infrapunalaite josta piti lähteä terveyttä edistävää infrapunasäteilyä ja punaiset lasit silmille suojaksi. Onneksi sitä ei käytetty paljoa. Epäilen ettei ollut vaikutuksia, tulisi mieleen välttää sellaista.
Ensimmäinen tietokone tuli meille 1986. Applen kottaraisenpönttö.
Hei, eikö mitään muistoja miltään vuosikymmeneltä?