Ei taaskaan nimeäni kumppanin vanhempien joulukorteissa, huoh.
Mikäköhän noita vanhempia ikäpolvia vaivaa, ettei vaan vuodesta toiseen laiteta nimeäni, vaikka olen aktiivisesti ollut kuvioissa vuosia. Mahtaako tuolle sukupolvelle tarvita jonkun ilmoituksen, että "nyt on 80% vakavaa ja virallisuusstatus on nyt savutettu" että alkavat laittaa.
Tuntuu inhottavalta, että vaikka olen vuosia käynyt synttäreillä, rippijuhlissa tai eläkkeellesiirtymisillanistujaisessa, niin minua ei vaan ole ilmeisesti.
Eikö ole reilua laittaa se uuden kumppanin nimi vaikka sitten, kun sen on kahdesti nähnyt? Tai kun se on ollut yli 6kk kuvioissa?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Eksän kanssa oli lapsi?
Eli mä olen vain "rikkinäinen kone". Onhan sekin selitys tietty. :(
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset ei hyväksy pojan eroamista?
Ei ne ainakaan poikaansa ole silti eron takia hylänneet. Hmm. On tietty ihan uskottavaa, että mulla on kovempi "koeaika" nyt.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kerroit että mies asuu itsekseen, minusta se tarkoittaa yksin.
Joo sanoin, että vanhemmat laittavat miehelle joulukortin hänen osoitteeseensa, koska taivuttelin jollekin raukalle ratakiskosta sitä, ettei se vanhempiensa kotona asu. Mutta siis minun ja hänen yhteiseen osoitteeseen kuitenkin. Sori sekaannus. :)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? En tajua muutenkaan tätä systeemiä, että jos minä seurustelen herra X kanssa niin sitten muka minun pitäisi tuntea kaikki hänen sukulaiset ja leikkiä näiden kanssa jotain isompaa sukua, vaikka oikeasti meillä ei ole yhtään mitään tekemistä toistemme kanssa, ainoastaan se että olen herra X'n kanssa yhdessä. Miksi nykypäivänä ei voitaisi siirtyä enemmän sellaiseen systeemiin, että puolisot seurustelee tai on vaikka naimisissakin ihan vain toistensa kanssa, eikä tarvi vetää toistensa perheitä ja sukua mukaan. Minulla ei ole mitään hinkua esim työntää mahdollista kumppaniani teennäisille kahvitteluille minun vanhempieni kanssa.
Ei kieltämättä kiinnosta suurin osa sukulaisista, enkä leiki mitään sosiaalista perhosta. Oleilemme tosi paljon itseksemme mitä nyt siskontytön rippijuhlat yms. max kahdesti vuodessa, mutta tuntuu oudolta exkludaukselta hänen äitinsä ja isänsä osalta se, ettei sitten laiteta nimeäni.
Ei ne nyt voi väittää, että eivät olisi huomanneet että minä kuulun heidän poikansa elämään jo pikkuhiljaa.
-ap
Haluatko rehellisen vastauksen. Joko he eivät pidä sinusta tai sitten he ovat samoilla linjoilla kuin minä: sinä et ole heille yhtään mikään, olet heille todellisuudessa ihan ventovieras, vaikka seurusteletkin heidän poikansa kanssa. En minäkään oikeasti tunne esim veljeni puolisoa, vaikka ollaankin tavattu moneen kertaan. Se että näkee silloin tällöin jonkun ja vaihtaa pari sanaa ei tee veljeni puolisosta minulle yhtään mitään erikoisempaa ihmistä.
Ohis, mutta pidän tällaista ajattelutapaa ihan pimeänä. Ei sillä ole merkitystä pidätkö sinä lähimmäistesi kumppaneita minään. On silti törppöä olla laittamatta heidän nimeään korttiin, etenkin jos pariskunta asuu samassa osoitteessa. En minäkään tunne kaikkia ystävieni miehiä, muutamaa en ole koskaan tavannutkaan, mutta nimet laitan korttiin silti. Se on itsestäänselvää, vaikka he minulle ihmisinä monella tapaa yhdentekeviä ovatkin.
/13
Mutta ehkä jotkut ei jaksa tällaista teennäistä leikkiä enää? Että teeskennellään jotain läheisiä vaikka ei oikeasti pätkääkään kiinnosta. Jos on joustavampi mielipiteissään niin varmaan on helpompi lähteä tuollaiseen pelleilyyn mukaan, mutta itse olen niin luupää että en jaksa esittää välittäväni jos en välitä. Suurin osa ei pidä tästä ylttiö rehellisestä linjasta, mutta se on tehnyt omasta elämästäni paljon helpompaa ilman turhia lässytyksiä ja tyhjiä huomionosoituksia ventovieraiden kanssa.
Kai se jollekin sitten on teennäistä leikkiä ja jotenkin rasittavaa. Minulle se on noin 2 sekuntia aikaa vievä toimenpide jolla huomioin läheisen ihmisen (ja hänen puolisonsa).
/13
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ainakaan poikaansa ole silti eron takia hylänneet. Hmm. On tietty ihan uskottavaa, että mulla on kovempi "koeaika" nyt.
-ap
Älä nyt hyvä ihmine tollee ajattele, että on muka joku koeaika. Tulee vähän olo että olet aika miellyttämis haluinen luonteeltasi. Ole mielummin vain oma itsesi äläkä välitä muiden mielipiteistä. Tärkeintä vissiin on teidän suhde, oli hepun vanhemmat mitä mieltä hyvänsä.
No hei mun anoppi ei vieläkään muista mun sukunimeä. Välillä oon korhonen tai peltonen mut väliäkö tolla :)
Nähty kaksi kertaa. Anna mä nauran. Mulla on kaksi veljeä, niillä molemmilla ollut useampia muijia. Tinderistä saa aina uuden, kun edellinen kosahtaa kiville. Alle kahden vuoden ja useiden yhteisten juhlien, ei jaksa yhtään kiinnostaa.
Jos joku vetäisi herneet nenään jostain joulukortista, mua ei kiinnostaisi yhtään. Täysin yhdentekevää.
Näinä Tinderin aikoina voi kokeilla useampaa ennen kuin oikeasti sitoutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Älä nyt hyvä ihmine tollee ajattele, että on muka joku koeaika. Tulee vähän olo että olet aika miellyttämis haluinen luonteeltasi. Ole mielummin vain oma itsesi äläkä välitä muiden mielipiteistä. Tärkeintä vissiin on teidän suhde, oli hepun vanhemmat mitä mieltä hyvänsä.
En olekamalan miellyttämisenhaluinen, ei huolta :D Eipä heidän kirjoittamiset tosiaan minun ja miehen elämään vaikuta onneksi.
Vaikka oon itsevarma käytökseltni, niin tässä kotosalla nyt tällasta tuumin. Ihme porukkaa nyt kuitenkin tollaset vanhukset.
-ap
Mihesi oli eksän kanssa 20 vuotta. Tekin olette olleet jo vuosia yhdessä ja ikää silti 40 ? Joko on lennosta vaihtanut suoraan sinuun tai joku muu asia mitä et kerro. Nelikymppinen kun ei ole voinut olla 20 vuotta jo edellisessä liitossa, vuosia uuden kanssa niin että on pidempi aika välissä,
Suo nyt anteeksi mutta jos miehesi on sinun kanssa alkanut olemaan ennen eroa edellisestä/heti eron jälkeen niin ymmärrän täysin että vanhemmat ei kovin äkkiä usko, että kestää.
Syynä voi olla myös ihan se, että edellnen miniäehdokas oli miehen vanhemmille kovin rakas ja he eivät ole vielä toipuneet erosta. Se ero kun tuppaa rikkomaan muitakin suhteita kuin vain niiden jotka eroaa varsinkin kun kyseessä pitkä edellinen liitto.
Vierailija kirjoitti:
No hei mun anoppi ei vieläkään muista mun sukunimeä. Välillä oon korhonen tai peltonen mut väliäkö tolla :)
Jonkun parin kirjaimen evon ymmärtäisi, mut apua tollanen!
Tämän on pakko olla trolli tai sitten ap on ihan epävarma pentu. Kuten joku sanoikin, sitten kun olette viettäneet useammat juhlapyhät yhdessä ja olette olleet useampia vuosia yhdessä, sitten kannattaa vasta hermostua.
Ihme vastauksia. Olette varmaan tulevaisuudessa juuri niitä hirviöanoppeja mistä täällä säännöllisesti valitetaan. Kyllä meillä on laitettu molempien nimet korttiin, vaikka kyseessä olisi vuoden välein vaihtuva teinin seurustelukumppani.
Vierailija kirjoitti:
Mihesi oli eksän kanssa 20 vuotta. Tekin olette olleet jo vuosia yhdessä ja ikää silti 40 ? Joko on lennosta vaihtanut suoraan sinuun tai joku muu asia mitä et kerro. Nelikymppinen kun ei ole voinut olla 20 vuotta jo edellisessä liitossa, vuosia uuden kanssa niin että on pidempi aika välissä,
Suo nyt anteeksi mutta jos miehesi on sinun kanssa alkanut olemaan ennen eroa edellisestä/heti eron jälkeen niin ymmärrän täysin että vanhemmat ei kovin äkkiä usko, että kestää.
Syynä voi olla myös ihan se, että edellnen miniäehdokas oli miehen vanhemmille kovin rakas ja he eivät ole vielä toipuneet erosta. Se ero kun tuppaa rikkomaan muitakin suhteita kuin vain niiden jotka eroaa varsinkin kun kyseessä pitkä edellinen liitto.
He aloitti eksän kanssa aikaisin, eikä yksityiskohdat tästä ole tärkeitä.
En ollut syynä eroon, ja mies on sen kaikille koittanut huolellisesti kertoa jo ennen kuin olin itse pyytämässä ko. asiasta. Kyllä mulle on tärkeätä, ettei näin joku lähiperheenjäsen ajattele mun olevan perheenrikkoja. En rikkonut, vaan tulin korjamaan palaset. Se, mitä muut sitten luulee ei ole mun päänvaivani.
Edellinen miniä oli varmasti jo käynyt läheiseksi, ja ymmärrän sen, enkä ole mielestäni tulossa kenenkään reviirille enkä voi enkä haluaisi kieltää ketään lopettamasta yhteydenpitoa. Samallalailla, jos vanhemmat muistavat tätä eksää, ei sen pitäisi poissulkea muuta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Tämän on pakko olla trolli tai sitten ap on ihan epävarma pentu. Kuten joku sanoikin, sitten kun olette viettäneet useammat juhlapyhät yhdessä ja olette olleet useampia vuosia yhdessä, sitten kannattaa vasta hermostua.
Olen nyt tarkentanut tosi moneen kommenttiin, että olemme asuneet 2v yhdessä, toka joulu nyt. Ja olemme yli nelikymppisiä, kiitosvain. Se, että kirjoitan tässä pohtien vanhusten motiiveja, ei tarkoita, että minulla olisi suuri ongelma asian kanssa. Voin varsin hyvin, eikä tämä vaikuta elämääni. Ettei tässä silleen hätää. :)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Nähty kaksi kertaa. Anna mä nauran. Mulla on kaksi veljeä, niillä molemmilla ollut useampia muijia. Tinderistä saa aina uuden, kun edellinen kosahtaa kiville. Alle kahden vuoden ja useiden yhteisten juhlien, ei jaksa yhtään kiinnostaa.
Jos joku vetäisi herneet nenään jostain joulukortista, mua ei kiinnostaisi yhtään. Täysin yhdentekevää.
Näinä Tinderin aikoina voi kokeilla useampaa ennen kuin oikeasti sitoutuu.
Moni vanhempi saattaa haluta lapselleen parempaa kun jotain hikisiä tindermuijia, luulisi heitä voivan nimen kirjoittamisen verran huomioida.
ap on kirjoitti suhteen kestäneen jo vuosia, eli pitäis jaksaa alkaa kiinnostaa?
Tuossa yllä joku kirjoitti, ettei koskaan laita veljensä puolison nimeä mihinkään, kun ei kiinnosta koko ihminen. On ehkä mun mieheni sisko tai joku samantapainen. Me on oltu 15+++ vuotta yhdessä, naimisissa 10+++ ja kaksi lasta. Sisko lähetti joulukortin ennen lapsia vain mieheni nimellä, nykyään miehen ja lasten. Huvittavaa, vähän ärsyttävää. Mieheni pitää siskoaan kusipäänä. Minä ihan vaan tollona. Joskus kauan sitten yritin sille jutella jossain yhteisissä jutuissa jne mutta on aina suhtautunut minuun kuin koiranpaskaan kengässä. Emmekä tosiaan tunne toisiamme oikeastaan ollenkaan, eikä minuakaan sen alun selkeän dissauksen jälkeen ole kiinnostanut. Sinällään ilmiönähän se on kiinnostava, että joku täysin tuntemattomaan ottaa tuollaisen asenteen, mitkä lie sitten motiivit, en tiedä. Ja ketään entistä ei ollut ennen minua, eli meillä ei ole mistään lojaaliusongelmastakaan kyse.
Jotkut vaan on tuommoisia. Pitää joissain pikkuasioissa yrittää osoittaa toiselle se paikka ja saavat siitä vihjailustaan jotain nautintoa kait. Tietääpähän, ettei itse mitään enempiä suotta yritä ystävystyä kys. ihmisen kanssa, ei mene aikaa hukkaan.
Ihan normaalia kohteliaisuutta on laittaa nimet tai vähntään se perheineen noihin kortteihin, itse lähettelen noita, kun se on hauskaa ja yleensä laitetaan jokaisen perheenjäsenen nimi erikseen - ainakin lapsena itse koin sen kivana, kun omakin nimi oli joskus joulukortissa. Joillekin muistetaan kissat ja koiratkin! Enkä todellakaan tunne kaikkien vanhijen ystävieni puolisoja tai lapsia tai kissoja kovin hyvin! Mutta pyrin nyt ainakin ne nimet muistamaan.
Miehen siskolle korttia ei lähetetä. Mieheni ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? En tajua muutenkaan tätä systeemiä, että jos minä seurustelen herra X kanssa niin sitten muka minun pitäisi tuntea kaikki hänen sukulaiset ja leikkiä näiden kanssa jotain isompaa sukua, vaikka oikeasti meillä ei ole yhtään mitään tekemistä toistemme kanssa, ainoastaan se että olen herra X'n kanssa yhdessä. Miksi nykypäivänä ei voitaisi siirtyä enemmän sellaiseen systeemiin, että puolisot seurustelee tai on vaikka naimisissakin ihan vain toistensa kanssa, eikä tarvi vetää toistensa perheitä ja sukua mukaan. Minulla ei ole mitään hinkua esim työntää mahdollista kumppaniani teennäisille kahvitteluille minun vanhempieni kanssa.
Mitäs teennäistä niissä on? Kyllä mä haluan että se osa suvustani jonka kanssa nyt muutenkin olen tekemisissä tuntee kumppanini. Ja toisinpäin. Ei siinä nyt millään bff tasolla tartte olla mutta sillein että on tervetullut jos joku kutsuu vaikka käymään.
Me ollaan oltu 15 vuotta naimisissa ja mun nimi on anoppilassa edelleen "perheineen". :D Tai "porukka". Joulukortit tulee tuolle perheineen-henkilölle, jos ne halutaan ulottaa koskemaan myös minua. Vauvan syntymästä onnitellaan isän lisäksi perheineen-nimistä synnyttäjää. Jos minä piipahdan anopilla, niin silloin tulossa "Juhon porukkaa". Porukan voi myös joku tuntea joku yhteinen tuttu, "ai sinäkin tunnet Juhon porukan".
Nimi minulla on vain silloin, kun ollaan jotain vailla, silloin se alkaa tietyllä äänenpainolla, että "Han-nnaaa, oisko sulla milloin aikaa tulla pesemään ikkunoita." Palveluksia ei pyydetä porukalta, koska silloin se oma Juhomussukka saattaisi joutua myös tekemään jotain. Miniähän ne pa skahommat hoiteloo.