Mitkä on tavallisimmat syyt siihen ettei saa kavereita?
Kommentit (95)
Omassa lähipiirissä nuo yksinäisyyttä valittavat kokevat usein olevansa huumorintajuisia, lämminsydämisiä jne. mutta ongelmana on, että eivät näytä sitä mitenkään. Ovat myös sosiaalisesti kömpelöitä, ja katkeria ja kateellisiakin. Huutavat, mököttävät ja ovat passiivis-aggressiivisia jos eivät saa tahtoaan läpi tai heidän kanssaan on eri mieltä. Itkevät kun heidät "ymmärretään tahallaan väärin", kun ovat vaikka vaipuneet regoimattomuuteen tai sitten haukkuneet kaikki jonkun pettymyksen jälkeen. Kyllähän muiden pitäisi ymmärtää, että he eivät halua mitään pahaa, loukkantuminen tai huomauttaminen haukuista tai tylyydestä on pelkkää heidän kiusaamistaan! He ovat herkkiä, hauskoja ja lämminsydämisiä, julmat pahat ihmiset aina vain väärinymmärtävät heidät.
Sinä 67! Ymmärrän niin hyvin! Kaikki pitävät sinusta ja haluavat seuraasi enemmän kuin itse pystyt antamaan. Jokainen haluaisi olla enemmän ystäväsi kuin pystyt = haluaisi olla erityinen ystäväsi, joka saa sinulta enemmän kuin joku muu ja loukkaantuu, jos et jaksa häntäkin enemmän kuin kaikkia muita, hänenkään lainkaan tajuamatta että ne kaikki muutkin haluavat sinulta samaa, eikä siihen mitenkään kenenkään voimavarat riitä. Kaikki pitävät sinusta, mutta kuitenkaan kukaan ei halua tietää sinusta enemmän. Sinä ymmärrät muita ja näet miten heidät saa mukaan sosiaalisiin kuvioihin ja viihdyt jossain määrin itsekin, mutta samaa et saa takaisin. Jos sinä vuorostasi tarvitsisit ymmärtäjää joskus, et sitä näiltä ihmisiltä saa, koska: sinähän olet vahva ja ymmärtäjä ja vetäjä, niinpä jotenkin omituisesti et jotenkin voi koskaan tarvita sitä samaa itse näiden ihmisten mielestä.
Ihmisen rakkain asia elämässä on hän itse, pääosan mielestä. Ne sivussa seuraajat, joita saat seurustelemaan muidenkin kanssa, osallistujiksi, viihtymään, pois sivussa seuraajista, ovat ylen tyytyväisiä sinun avustasi: hehän saa jotakin lisää elämäänsä, mutta aikaa myöten jäät hämmästelemään, mitähän sinä itse näiltä sait. Mitä he antoivat sinulle? Ja huomaat, ettet oikeastaan mitään. Sinä halusit ilahduttaa ihmisiä ja antaa keinoja kyvyttömillekin kontakteihin, annoit empatiaa, mutta itse et saa paljoakaan, joten on helpottavaa vetäytyä yhä enemmän omiin oloihin lepäämään ja lataamaan akut, koska nuo ihmiset kuluttavat sinun akkusi, eivät lataa lainkaan. Sinä lataat heidän akkunsa, he kuluttavat sinun.
Miten tutustua muihin?
Ole aidosti kiinnostunut toisten mielipiteistä, näkemyksistä, harrastuksista, hänen elämästään? Kysy häntä kiinnostavista asioista, kuuntele, tee lisäkysymyksiä. Ole enemmän kiinnostunut hänestä kuin itsestäsi. Älä kuitenkaan jämähdä paikalle, jossa selvästi sinun seuraasi ei haluta. Jos mielipiteitäsi kysytään, sano ne, äläkä pelkää "mitä siitä ajatellaan", "mitä siitä pidetään" vaan ole aito itsesi. Avain: ole aidosti kiinnostunut, saatat saada jotakin, et ehkä ystävää, mutta kuitenkin jotakin, ehkä uutta ajateltavaa. Ole ylipäätään kiinnostunut erilaisista asioista ja osoita se.
Yksin hiljaa möllöttäen, et mitään kontakteja saa. Et myöskään kontakteja saa, jos aina odotat, että sinut vedetään mukaan, etkä itse tee mitään aloitteita. Jos et mitään uskalla aidosti missän sanoa tai tehdä , yksin jäät.
En minäkään saa helposti uusia kavereita. Syy on kai että olen liian ujo vaikka yksin kun olen niin juoksen laulan täysiä kiipeilen puihin ja uin vaatteet päällä. Kiipeän katolle ja riehun. En ole aikuinen vaan 13 mutta kavereita ei ole:( pitäisi paljastaa millainen on oikeasti tai ensin täytyy ottaa selvää mistä muut tykkää ja jos näkee jotain kiinnostavaa niin sitten vaan rohkeasti...
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tiputtanut kavereistani sellaiset, jotka valittaa aina, mikään ei ole hyvin ja jos koettaa olla toista mieltä tai neuvoa, ei kuule mitään.
En myöskään ole yhteydessä niihin, joilla aina menee hyvin ja lapset on todella eteviä (vaikka ihan tavallisia) ja jotka vain kehuvat omia tekemisiään.
Vaikeita on myös hiljaiset, jotak eivät puhu, en vaan jaksa olla se joka keksii puheenaiheita ja toinen vaan nyökyttelee.
Joku taas aina puhuu mun puheen päälle ja se raivostuttaa.
Liikaa puhujat on taas rasittavia, kun ne selittää jotain asiaa aloittaen historiasta ja etenevät pikkuhiljaa nykypäivään.
Riittikö aluksi?
Sä olet kyllä niin vaikea ihminen, että taidat saada nauttia omasta täydellisestä seurastasi ihan yksin?!
Minä en saa kavereita koska olen ruma ja mulla on pienet Munat. Pitäisi olla saunassa äänekäs, ja heilutella isoja munia että saisi kunnioitusta, mutta mun ulkonäkö ei miellytä ihmisiä kaikki vihaavat minua, meinaan tehdä itsemurhan
Sulkeutuneisuus, huumorintajuttomuus, ikävä luonne, petollisuus.
Tykkään vaihtaa muutaman sanan naapurin tai työkaverin tai harrastustutun kanssa, mutta en välitä pidemmästä tuttavuudesta. Kun tuttavuus etenee, tuntuu että se alkaa kuormittamaan ja velvoittamaan kaikkeen. En välttämättä pidäkään puolitutusta niin paljon kuin luulin tai halua kuunnella kenenkään murheita. Ketään vastaan ei ole mitään enkä koskaan joudu riitoihin. Olen mielelläni tässä tilanteessa.
Lapsettomuus. Jos on lisäksi sinkku, niin ei paljon kutsuja tule. Tämä siis alkoi näkyä kolmenkympin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sulkeutuneisuus, huumorintajuttomuus, ikävä luonne, petollisuus.
Mielestäni sulkeutuneisuus on noista ainoa, joka vaikuttaa. No, jos olet ilkeä ja petollinen voi kaverit vaihtua, mutta niitä voi kuitenkin olla, paljonkin. Saavat siis aina uusia kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Minä en saa kavereita koska olen ruma ja mulla on pienet Munat. Pitäisi olla saunassa äänekäs, ja heilutella isoja munia että saisi kunnioitusta, mutta mun ulkonäkö ei miellytä ihmisiä kaikki vihaavat minua, meinaan tehdä itsemurhan
Ehkä kannattaisi etsiä fiksumpaa seuraa.
Minulla on resting bitch face. Minulta on monesti kysytty, että olenko surullinen tai peräti vihainen. Olen ollut ihan omasta mielestäni naama peruslukemilla. Ei ole rahaa lähteä ja teettää Etelä-Koreassa plastiikkakirurgilla operaatiota, jossa saisi kasvot kohotettua ja suupielet pysyvään vienoon hymyyn. Näillä sitten mennään.
Itse en kysele keneltäkään, jolla on samanlainen naamataulu kuin itselläni, että onko hän vihainen tai surullinen. Samanlaisia naamatauluja näkee joka ikinen kerta kun käy marketissa ostamassa ruokaa tai muuten vain asioilla ostarilla. Aika saa kasvojenkin kudokset valumaan kohti maata venymisen ja maan vetovoiman vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on resting bitch face. Minulta on monesti kysytty, että olenko surullinen tai peräti vihainen. Olen ollut ihan omasta mielestäni naama peruslukemilla. Ei ole rahaa lähteä ja teettää Etelä-Koreassa plastiikkakirurgilla operaatiota, jossa saisi kasvot kohotettua ja suupielet pysyvään vienoon hymyyn. Näillä sitten mennään.
Itse en kysele keneltäkään, jolla on samanlainen naamataulu kuin itselläni, että onko hän vihainen tai surullinen. Samanlaisia naamatauluja näkee joka ikinen kerta kun käy marketissa ostamassa ruokaa tai muuten vain asioilla ostarilla. Aika saa kasvojenkin kudokset valumaan kohti maata venymisen ja maan vetovoiman vuoksi.
Hei mul on tää sama ja usein ihmettelen että näin on suurimman osan pärstä. Hyvin harvoin ihminen on sellainen pirteän ja iloisen näköinen ja sellaiseen kyllä kiinnitän huomioni ja mietiskelen että tuolle kukaan ei varmasti tule ruikuttaa että näyttää surullisesta tai vihaiselta. Hassuinta on että jopa itse kärtyisennäköiset on vaatinut minua hymyilemään. Liekö koskaan katsoneet peiliin?
Vierailija kirjoitti:
Minulla sama. Olen kuulemma surullinen, vihainen, pelokas tai ylimielinen. Oikeasti voi olla ihan neutraali tunnetila ja mietin jotain kauppalistaa.
Se, että asuu Porissa.