Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sulkeutunut pian 12v poika

Vierailija
10.05.2014 |

Miten saisi pojan avautumaan ilman pakottamista, onko vinkkejä? Huomaan että on jotain huolia,koska hermostuu herkästi ja on itkuinen. Toki kuuluu myös ikään, mutta luulen että on muutakin. Aikaisemmin vastaavissa tilanteissa olen aloittanut ihan normaalilla jutustelulla, mutta kun poika ei ole kertonut, olen sitten istuttanut sohvaan ja sanonut että istumme niin kauan kunnes poika kertoo mikä mieltä painaa. Vähitellen poika on sitten kertonut, ja on sen jälkeen ollut hyvin huojentunut. Onko tuo ok keino käyttää? Joudun välillä hyvinkin tiukasti sanomaan että olen huolestunut, ja haluan tietää.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kertooko teillä 10+ vuotiaat pojat huolistaan ja murheistaan ja muusta vaikeammasta?

AP

Vierailija
2/5 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ennen toimi sauna, eli saunassa tuli juteltua asioista. Nykyään ei meinaa millään eikä missään puhua asioistaan, siis niistä ikävistä. Pakottaa ei voi... Meillä se alkaa purkautumaan ikävällä tavalla, eli ensin kiukutellaan, illalla jo raivotaan ja kun pitäisi mennä nukkumaan aukeaa vyyhti pikkuhiljaa... Siinä sitten voi mennä parikin tuntia, kun vihdoin avaa hanansa. Ei kivaa arkena, kun seuraavana päivänä pitäis jaksaa ajoissa nousta, mutta parempi edes näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kommentteja?

Vierailija
4/5 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa kahdenkeskinen tekeminen, usein aamulla tai illalla parhaiten, mutta myös muulloin, saa pojan juttelemaan omista asioistaan. Silloin hän ei myöskään ärsyynny niin paljon minun lisäkystmyksistäni. Mutta olennaista siis se, että olemme kaksin, ei muita paikalla/kuulemassa.

Vierailija
5/5 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut lapselle, että mulle voi kertoa ihan mitä tahansa - mikään asia ei ole sellainen, ettei sitä voi äidille kertoa. Asiat järjestyy tai ne saadaan järjestymään. En suutu mistään.

Tämän vakuuttavan monologin jälkeen en enää tivannut mikä pojan mieltä painoi. Hän tuli itse kertomaan asiansa. En suuttunut. Aikuisen näkökulmasta asia ei ollut suuren suuri, mutta lapselle iso asia.