Ilta-Sanomat kylvää opettajavihaa provoamalla muutaman väsyneen opettajan lahjapettymeksestä
Pari opettajaa päästää vuooden kestäneen piinan ja päähän potkimisen seurauksena tunyeet valloilleen kun saa Helsingin kaupungilta kiitokseksi kaksi suklaakonvehtia ja kaksi tuikkua. Samaan aikaan kun koronatartunnat leviävät kouluissa niin että jäljitys ei pysy perässä ja kauupunki ratkaisee asian lopettamalla koronajäljityksen kouluissa kokonaan. Luokalla voi olla koronatartunta mutta ei se mitään, kukaan ei altistu, kaikki jatkavat ihan normaalisti. Kummasta Ilta-Sanomat kirjoittaa? Niin, tartuntoja voi olla helsinkiläiskoulussa kymmeniä, kuten on useissa. Ei ole ylittänyt uutiskynnystä. Vain Kilterin koulu teki poikkeuksen. Sen sijaan häpäistään väsyneet opettajat provosoimalla opettajavihaa.
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oppilaat (ja vanhemmat) lahjoivat opettajia ensi viikolla.
Mitä haluatte, että teille ostetaan?
Monen opettajan toivelistalla on ollut IS mukaan kuohuviini ja viinit yleensä.
Mutta miten käytännössä kuoharin tai viinin antaminen opettajalle onnistuu?
Alkoholin hallussapito on rikos alle 18v ja poliisiasia ja lahjan antaminen oppilaalta itseltään ei onnistu, jos noudatetan lakia.
Vai olettavatko opettajat, että vanhemmat ottavat työstä palkatonta vapaata ja tuovat alkoholin opettajalle. Siinä tapauksessa lahjalle ja pullolle tulee kyllä hintaa.
Meillä on kolme lasta. Kun viimeinen heistä pääsi alakoulusta, vein itse heitä kaikkia opettaneelle opettajakolmikolle kuohuviinipullot. En ottanut palkatonta vapaata, viimeinen koulupäivä oli lauantai.
Kun kukin pääsi yläkoulusta, vein kunkin luokanvalvojalle sen kuuluisan kuohuviinipullon, jälleen ihan omalla ajalla ilman palkatonta.
Kun heistä tuli ylioppilaita, he veivät muutamalle heille tärkeälle opettajalle (1-3) kuohuviinipullot.
Ja ennenkin kukaan mussuttaa, ne on n 10€ kpl ja annettiin kun numerot oli jo annettu...
Mitä vikaa on vihreässä teessä? Miksi suklaa on parempi? Vihreä tee antaa todella hyvän olon, ehkä se oli symboli - voikaa kaikki paremmin, virkistykää... Mikä ihme materialismi on sekoittanut suomalaisten päät. Itse sanoin kaikille - vaikka olen aika pienipalkkainen - että en tarvitse lahjoja, koska Joulu on sisäinen asia. Että lähettäkööt aineettoman lahjan kehitysmaahan, koulupuvun tai vuohen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon, ettei yksikään hoitaja nyt lähde opettajia arvostelemaan. Olisi todella noloa.
Mä en oikein käsitä, että miksi kaikissa opettajia arvostelevissa ketjuissa useampi sh ilmestyy opettajia haukkumaan.
Minä ainakin arvostan sairaanhoitajia (sekä tietysti lähihoitajia, lääkäreitä, ensihoitoa jne.) hyvin korkealle ja soisin todellakin hoitajien saavan koronabonuksen raskaan vuoden päätteeksi. Uskon, että samaa mieltä on suurin osa opettajista.
Mutta sitten jos toinen, naisvaltainen, alipalkattu (erityisesti alakoulun opet) ja jatkuvista leikkauksista ja huonoista poliittisista päätöksistä kärsivä ala kehtaa nostaa esiin epäkohtia omassa työssään, ovat hoitajat heti haukkumassa. Mitä me hyödymme tästä vastakkainasettelusta?
Monet sairaanhoitajat olivat katkeria Sipilälle, kun eivät saaneet luvattua (?) palkanlisää, haukkuivat opettajia. Äänestäbät gasemmistia ja nyt ovat katkeria vasemmistohallitukselle, kun eivät saa mitään.
Suoraan sanottuna vihervasemmistoa äänestäneet saivat nyt sitä mitä ansaitsevat. Jos on niin tyhmä ja yksinkertainen, ettei ole ottanut selvää esim. Rinteen historiasta ja ääninkungatar Marinsta, niin ei heru sympatiaa.
Marinstakin löyty jo keväällä tietoa, että ylen vaalikoneen mukaan kannattaa kommunismia. Sama koskee niitä äänestäneitä sairaanhoitajia.
No siellä pussissa oli ne kaks kobvehtia varmaankin säästösyistä. Kai olis ollu koko rasiallinen jos kaupungilla olis rahaa.
Tiiä sitten mikä Helsingin kaupungin tilanne on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin hallussapito on rikos alle 18v ja poliisiasia ja lahjan antaminen oppilaalta itseltään ei onnistu, jos noudatetan lakia.
Vai olettavatko opettajat, että vanhemmat ottavat työstä palkatonta vapaata ja tuovat alkoholin opettajalle. Siinä tapauksessa lahjalle ja pullolle tulee kyllä hintaa.
Meillä on kolme lasta. Kun viimeinen heistä pääsi alakoulusta, vein itse heitä kaikkia opettaneelle opettajakolmikolle kuohuviinipullot. En ottanut palkatonta vapaata, viimeinen koulupäivä oli lauantai.
Kun kukin pääsi yläkoulusta, vein kunkin luokanvalvojalle sen kuuluisan kuohuviinipullon, jälleen ihan omalla ajalla ilman palkatonta.
Kun heistä tuli ylioppilaita, he veivät muutamalle heille tärkeälle opettajalle (1-3) kuohuviinipullot.
Ja ennenkin kukaan mussuttaa, ne on n 10€ kpl ja annettiin kun numerot oli jo annettu...
Sivusta: tuurijuopon lapsena toivoisin, ettei alkoholia annettaisi lahjaksi jos ei lahjansaajaa tunne ihan henkilökohtaisesti. Liike-elämässä alkoholilahjoista on luovuttu jo käytännössä kokonaan, kansainvälistymisenkin myötä.
Kaupunki olisi voinut tilata joka opettajainhuoneeseen pitopalvelulta voileipä- ja täytekakun. Olisi ollut järkevämpi kuin jokunsäälittävä tuikkukynttiläpussi. Kuka pahvipää on tollaseen mennyt haaskaamaan rahaa?
Sieltä puuttuu se kortti, lässynlässyn.
Mua ärsyttää, kun naisvaltaisia aloja potkitaan aina päähän. Meidän pitäisi yhdistää voimamme! Tämä maa olisi pulassa, jos hoito- ja opetusala löisivät luukkunsa kiinni. Miksi miesvaltaisilla aloilla maksetaan bonuksia, on henkilöstörahastoa ja joululahjat tyyliin 200 euroa? Naisille lyödään tuikkukynttilä ja karamelli käteen ja sanotaan, kiitos kun uhrasit terveytesi ja henkesi toisten puolesta.
Tuo joululahja oli mauttomuuden huippu.
Oli kyllä sellainen piste iin päälle, että saletisti en hae Helsingistä töitä, kun saan opettajan paperit käteen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa on vihreässä teessä? Miksi suklaa on parempi? Vihreä tee antaa todella hyvän olon, ehkä se oli symboli - voikaa kaikki paremmin, virkistykää... Mikä ihme materialismi on sekoittanut suomalaisten päät. Itse sanoin kaikille - vaikka olen aika pienipalkkainen - että en tarvitse lahjoja, koska Joulu on sisäinen asia. Että lähettäkööt aineettoman lahjan kehitysmaahan, koulupuvun tai vuohen.
Jaahas, vihreät taas trollaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon, ettei yksikään hoitaja nyt lähde opettajia arvostelemaan. Olisi todella noloa.
Mä en oikein käsitä, että miksi kaikissa opettajia arvostelevissa ketjuissa useampi sh ilmestyy opettajia haukkumaan.
Minä ainakin arvostan sairaanhoitajia (sekä tietysti lähihoitajia, lääkäreitä, ensihoitoa jne.) hyvin korkealle ja soisin todellakin hoitajien saavan koronabonuksen raskaan vuoden päätteeksi. Uskon, että samaa mieltä on suurin osa opettajista.
Mutta sitten jos toinen, naisvaltainen, alipalkattu (erityisesti alakoulun opet) ja jatkuvista leikkauksista ja huonoista poliittisista päätöksistä kärsivä ala kehtaa nostaa esiin epäkohtia omassa työssään, ovat hoitajat heti haukkumassa. Mitä me hyödymme tästä vastakkainasettelusta?
Monet sairaanhoitajat olivat katkeria Sipilälle, kun eivät saaneet luvattua (?) palkanlisää, haukkuivat opettajia. Äänestäbät gasemmistia ja nyt ovat katkeria vasemmistohallitukselle, kun eivät saa mitään.
Suoraan sanottuna vihervasemmistoa äänestäneet saivat nyt sitä mitä ansaitsevat. Jos on niin tyhmä ja yksinkertainen, ettei ole ottanut selvää esim. Rinteen historiasta ja ääninkungatar Marinsta, niin ei heru sympatiaa.
Marinstakin löyty jo keväällä tietoa, että ylen vaalikoneen mukaan kannattaa kommunismia. Sama koskee niitä äänestäneitä sairaanhoitajia.
Hohjoijas, pitikö tämäkin nyt vetää tähän :D
Mee oikeistotrolli kirjoittaa noita juttujas vaikka päiväkirjaan.
Miksi vertaa työttömiä työtätekeviin opettajiin? Eli työtekevän pitäisi kärsiä samaa kurjuutta kuin lomautetun? Miksi? Eikö työntekoa vielä kuitenkin pitäisi palkita enemmän kuin työttömyyttä?
Vaikka kyllä nykyään tuntuu siltä, kuin työttömänä olisi parempi olla.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää, kun naisvaltaisia aloja potkitaan aina päähän. Meidän pitäisi yhdistää voimamme! Tämä maa olisi pulassa, jos hoito- ja opetusala löisivät luukkunsa kiinni. Miksi miesvaltaisilla aloilla maksetaan bonuksia, on henkilöstörahastoa ja joululahjat tyyliin 200 euroa? Naisille lyödään tuikkukynttilä ja karamelli käteen ja sanotaan, kiitos kun uhrasit terveytesi ja henkesi toisten puolesta.
Tuo joululahja oli mauttomuuden huippu.
Miksi naiset itse valitsee ne huonompipalkkaiset alat? Jos se tekniikka ei ole kivaa, niin haloo, juuri siksi siitä maksetaan enemmän koska ei ole kivaa, äly hoi! Mikään ei estä naisia valitsemasta parempipalkkaisia aloja.
eikö lahjassa ajatus olekaan enää tärkein?
Vierailija kirjoitti:
Kaupunki olisi voinut tilata joka opettajainhuoneeseen pitopalvelulta voileipä- ja täytekakun. Olisi ollut järkevämpi kuin jokunsäälittävä tuikkukynttiläpussi. Kuka pahvipää on tollaseen mennyt haaskaamaan rahaa?
Sieltä puuttuu se kortti, lässynlässyn.
Niin, siis se kortti missä ohjeistettiin miten se kynttilä kuuluu polttaa 🙄 että jos opettajat vaikka polttaa koko kämppäänsä niin kaupunki ei ainakaan joudu korvausvastuuseen kun antoivat ne tuikut ilman sitä valmistajan ohjetta. Voi hyvä Sylvi nyt sentään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta: tuurijuopon lapsena toivoisin, ettei alkoholia annettaisi lahjaksi jos ei lahjansaajaa tunne ihan henkilökohtaisesti. Liike-elämässä alkoholilahjoista on luovuttu jo käytännössä kokonaan, kansainvälistymisenkin myötä.
Ei kyl oo. Siis liike-elämässä luovuttu.
Mut sinällään, viestisi sisältö toki oikean suuntainen, vaikkakin vierastan alkoholin absoluuttista demonisoimista.
Vierailija kirjoitti:
https://www.talouselama.fi/uutiset/nain-s-ryhman-tyontekijoita-palkitaa…
Onneksi sentään kauppojen työntekijöitä huomioidaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vihreä eikä tämä ole trolli. Olen vanhempi ihminen ja mulla on kyyneleet silmissä. Muistan omien kouluaikojen ihania opettajia, jotka kehottivat sisäiseen kauneuteen ja vaatimattomuuteen. Tämä ahneus vie tämän maan vielä tuhoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uli uli
Minun pojalla on aivan mahtava opettaja joka on tehnyt aivan loistavaa työtä pojan käytösongelmien korjaamiseksi.
Siksi tuli ihan paha olo kun näin tämän IS:n jutun ja erityisesti sen suosituimmat kommentit.