Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori äiti kännissä lapsen kanssa tänään HKI rautatieasemalla

Vierailija
09.05.2014 |

Tänään illalla Helsingin rautatieasemalla näin nuoren naisen alle 10 vuotiaan lapsen kanssa. Luulin naista tytön siskoksi koska nainen oli niin nuori ja pukeutui niin teinimäisesti: valkoiset tiukat housut ja pitkät saappaat. Nainen oli huomattavassa humalassa, hyvä että pysyi pystyssä ja horjui jo seistessäkin. Viina haisi. Kuulin kun tyttö (ehkä noin 8v?) sanoi naiselle kovaan ääneen vihaisesti "Äiti sä oot ihan kännissä! Mä häpeen sua! Mä jätän sut tähän!" Ja lähti kävelemään poispäin. Äiti lähti perään.

Tuntui niin pahalta että vatsassa kouraisi. Mietin, olisiko pitänyt soittaa jonnekkin. Minne? Nainen ja tyttö lähtivät niin nopeasti pois että olisin joutunut lähtemään perään. Toinenkin nainen katsoi tapahtumaa ja katsoi minua sen jälkeen silmiin surulisesti.

Nyt jäi kamala olo. Olisko minun pitänyt soittaa lastensuojeluun? Poliisille? Lähteä parin perään? Mitä te tekisitte tallaisessa tilanteessa? Puututaanko tällaiseen edes jos äiti on vähän kännissä?

Jos tunnistat itsesi tästä tekstistä: HÄPEÄ ITSEÄSI nainen! Hae apua juomiseesi äläkä anna lapsesi hävetä sinua ja kärsiä alkoholin käytöstäsi! Sinulla on tumma pitkät hiukset, valkoiset tiukat housut, pitkät saappaat.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi jos huomenna kokoonnuttaisiin kaikki av-mammat steissille ja ratkaistaisiin nämäkin erimielisyydet ihan rehellisesti nyrkeillä?

Vierailija
22/89 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 00:25"]

Miten olisi jos huomenna kokoonnuttaisiin kaikki av-mammat steissille ja ratkaistaisiin nämäkin erimielisyydet ihan rehellisesti nyrkeillä?

[/quote]

Mukana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 00:23"][quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 00:10"]Vittuako täällä enää uliset , olisit siellä tehnyt asialle jotain. Paska osui jo tuulettimeen

[/quote] Mitäs noin hiilestyt. Kun keskustellaan taidat olla juovuksissa.

[/quote]

Huoh. Mitäs jos kasvaisit aikuiseksi?

Vierailija
24/89 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei sentään.

Vierailija
25/89 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 00:25"]Miten olisi jos huomenna kokoonnuttaisiin kaikki av-mammat steissille ja ratkaistaisiin nämäkin erimielisyydet ihan rehellisesti nyrkeillä?

[/quote]

Pistän pitbullini jokaisen av mamman kimppuun <3 hahhaa

Vierailija
26/89 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovinto mammat.

Vierailija
27/89 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt jokaisesta vastaantulijasta tarvi tehdä lastensuojelu ilmotusta. Ensin kannattaa ehkä selvittää mistä on oikeesti kyse.

Vierailija
28/89 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko juopumus rikos? Ihmettelen palsta mammojen halua puuttua ventovieraiden asioihin. Jos tuo nainen lapsensa kanssa ei sammunut asemalle niin asia ei kuulu teille millään tavalla. Suomi olisi parempi paikka kun emme puuttuisi toistemme asioihin.

Vierailija
29/89 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 01:03"]

Onko juopumus rikos? Ihmettelen palsta mammojen halua puuttua ventovieraiden asioihin. Jos tuo nainen lapsensa kanssa ei sammunut asemalle niin asia ei kuulu teille millään tavalla. Suomi olisi parempi paikka kun emme puuttuisi toistemme asioihin.

[/quote]

On, jos siihen liittyy alaikäisestä lapsesta huolehtiminen. Nämä on ns. turvallisuus- ja vastuukysymyksiä.

Vierailija
30/89 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Hgissä ja näen asemalla ja lähijunissa kaikenlaista ja soitan aina poliisin, jos vanhempi esim. lähtee narkkaamaan lähijunan vessaan kaverin kanssa, on selkeästi humalassa ja lapsi rattaissa, on kamoissa / psykoosissa jne. Vinkki: kytät kyllä lähtee todella nopeasti, jos tilanteessa on lapsi mukana. Olen jäänyt useasti seuraamaan, että kytät on ehtineet paikallle ja saattanut soittaa uudelleen 112:een että "XX osoitteesta y jälleen hei, tein äsken ilmoituksen psykoosissa olevasta äidistä ala-asteikäisen lapsen kanssa. He menivät nyt Alepaan z-tiellä. Usein kytät muuten tulee sit siviiliautolla paikalle.

Kannattaa opetella heti perusjutut: paina tuntomerkit mieleen, aivan kaikki mahdolliset. Muista soittaessasi esitellä itsesi ja kertoa HETI mistä kohtaa soitat, joko tarkka osoite tai muu selkeä koordinaatti, esim. "Pasilan asema". Sitten kerrot kaiken ja annat virkailijan tehdä tarvittavia kysymyksiä, etkä lopeta ennen kuin saat luvan, joka yleensä on tyyliä "partio on laitettu nyt tulemaan, kiitos ilmoitukesta" tms.

Mua vtuttaa täällä erityisesti narkki-vanhemmat, enkä epäröi soittaa 112:een ja esim. matkustaa lähijunalla omalta pysäkiltä eteenpäin, jos vain aikataulut suinkin antavat myöten. 

Vierailija
31/89 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo ja nimettömänä voi toki soittaa mut minä kyllä sanon aina oman nimeni. 

Vierailija
32/89 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo ja nimettömänä voi toki soittaa mut minä kyllä sanon aina oman nimeni. 

Vierailija
33/89 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se nyt varmaan kamalan nuori voinut olla, jos muksu oli jo n8v. Suunnilleen 22-25 vuotias ei kyllä pitäis ikänsä puolesta pistää silmään ... pisti silmään.

Vierailija
34/89 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut näyttävät nuorilta teinivaatteissa ja meikeissään. Ehkä lapsi oli nuorempi, en osaa sano kun en ehtinyt tarkasti katsoa. Hyvin nuoren näköinen nainen kuitenkin oli.

Vierailija
35/89 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:08"]Myyjä on epäillyt, että henkilö välittää alkoholin mukana olevalle 8 vuotiaalle.  [/quote] Yrittäkää nyt opetella lukemaan. Kolmannen kerran, myyjä VOI kieltäytyä myymästä äidille jolla on vaikka kaksi vuotias mukana jos siltä tuntuu. Toisen kerran, mustakin hölmöä. Hitto kun saa taas vääntää rautalangasta.

[/quote]

Ohis, mutta ehkä johtuu siitä että kirjoitat hassusti. "Oon kuullut juttua" ja "olikohan laissa vai missä ettei saa myydä" jne. Nämä "olen kuullut -jutut" kun aina ovat enemmän tai vähemmän urbaanilegendaa...
[/quote]
Joo ymmärrän. En halunnut ensin laittaa yksityiskohtia, myöhemmin sitten laitoin että oli tuttu. Ja en tosiaan muistanut oliko asiasta laki vai oliko alkon oma politiikka. Laitiin myö linkin alkon sivuille missä tämä myynti homma lukee ihan selvästi. Että kaikkien seurueessa pitää ol täysi-ikäisiä. Poikkeuksia on, olen itsekkin lapsen seurassa saanut ostaa viiniä. Tarkoitus oli yrittää selittää että se on mahdollista että ei myydä.

Vierailija
36/89 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:08"]Myyjä on epäillyt, että henkilö välittää alkoholin mukana olevalle 8 vuotiaalle.  [/quote] Yrittäkää nyt opetella lukemaan. Kolmannen kerran, myyjä VOI kieltäytyä myymästä äidille jolla on vaikka kaksi vuotias mukana jos siltä tuntuu. Toisen kerran, mustakin hölmöä. Hitto kun saa taas vääntää rautalangasta.

[/quote]

Myyjä voi kieltäytyä myymästä, jos on epäilys, että alkoholi ostetaan alaikäiselle. Ts. jos se 2-vuotias pyytäisi mukavan hilloisen ja mehevän punkun vanhemmaltaan, myyjä voi kieltäytyä myymästä. Käytännössä näin ei siis tapahdu, mutta teinien kohdalla voi joskus tapahtuakin (teini lappaa ns. limuviinaa koriin jne.)

T. Kolme vuotta Alkossa töissä ollut, joka ei koskaan kieltäytynyt myymästä 2-vuotiaan vanhemmalle - pari kertaa teinin vanhemmalle kyllä
[/quote]

Niin juuri. Sinä olet myynyt. Joku toinen voi kieltäytyä.

Vierailija
37/89 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä en ole näitä keksinyt. Menkää lukemaan sieltä alkon sivuilta jos ette usko. Huoh.

Vierailija
38/89 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 00:16"]

Poliisia olisi sitten saanut odotella kaks tuntia, jos olisivat ikinä edes vaivautuneet paikalle. 

[/quote]

Vaan odotapa että miehestä tehdään tekaistu raiskausepäily - silloin tullaan tekemään pidätystä viiden poliisipartion voimiin. Kuten tässä kuukausi takaperin tapahtui Helsingissä.

Vierailija
39/89 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 00:16"]

Poliisia olisi sitten saanut odotella kaks tuntia, jos olisivat ikinä edes vaivautuneet paikalle. 

[/quote]

Vaan odotapa että miehestä tehdään tekaistu raiskausepäily - silloin tullaan tekemään pidätystä viiden poliisipartion voimiin. Kuten tässä kuukausi takaperin tapahtui Helsingissä.

[/quote]

Sehän oli hieno juttu, että raiskausilmoitus otettiin tosissaan. Poliisi tutkii. Eihän heillä ole kristallipalloa, josta nähdä onko perätön juttu vai ei.

Olen myös sitä mieltä, että jokaisesta perättömästä vihjeestä (eli kiusanteosta) pitäisi vähintään langettaa sakko. Jo se ihmisen kiusaaminen, mutta resurssien väärinkäyttö. Poliisia olisi varmasti tarvittu kipeämmin muuallakin sitten. Sitten jos on vielä oikein kunnolla liioteltu, niin viiden yksikön mukaan rapsut ilmoittajalle.

Vierailija
40/89 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niiiiin totta. Näin pahan peurakolarin ja jäin itse paikan päälle, ihmisiä ei loukkaantunut, niin eipä poliisilla kiirettä ollut. Itse odotin siellä 1,5h poliisin saapumista, jonka jälkeen kolariin joutunut ja eräs sivullinen sanou että voin lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän