Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yo:si hyväksytyt: oletteko uusineet hylätyn aineen vai onko tokarissa hylsy?

Vierailija
18.05.2014 |

Valmistun tänä keväänä ylioppilaaksi, tosin kompensaation kautta. Mietin nyt jaksanko enää paneutua yhteen hylätyn aineen uusimiseen vai jätänkö sellaiseksi.

Miten olette tehneet?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse aiot tehdä paskalla tutkinnolla?

Vierailija
2/14 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 18:03"]Mitä itse aiot tehdä paskalla tutkinnolla?[/quote] Noniin katkera amis, kaivaudu takaisin koloosi, täällä ei ole sulle mitään nähtävää.

Jätä sellaiseksi, jos muuten arvosanasi ovat ok ja riittävät haluamaasi opiskelupaikkaan. Sen jälkeen kun pääset jatko-opiskelemaan, ketään ei kiinnosta yo-paperisi:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ammattini jo suorittanut ja työskentelen koulutustani vastaavassa työssä. Yon suorittaminen oli pieni haave ja sen tein, tosin yksi aine jäi vain pisteen päähän hyväksytystä. Nyt ei vain enää rahkeet riittäisi sitä lähteä uusimaan, tosin pieni kutina on etten halua tokarissa olevan hylsyä.

Vierailija
4/14 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääset opiskelemaan, niin sen jälkeen yo-paperi on täysin turha.

T. vuoden 2001 ylioppilas, joka ei ole tehnyt yo-todistuksella mitään 12 vuoteen. Kukaan ei oo edes työhaastatteluissa kysynyt.

Vierailija
5/14 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä täysin sama tilanne juuri nyt. Jos otan nyt lakin vastaan niin voinko silti uusia.syksyllä?

Vierailija
6/14 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ette lukiossa pärjää kunnolla niin miten helkkarissa sitten jatkossa? Lukio on lastenleikkiä yliopistoon verrattuna.

Vierailija
7/14 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli kaikki hyväksyttyjä, mutta jos ei olis ollu nii en jaksais alkaa niitä enään uusimaan.. valmistun itekki tänä keväänä, onnea ap:lle! :)

Vierailija
8/14 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti alkoi amisten haukkuminen.

Minä muuten alapeukutin tuota paska yo-paperi viestiä koska tuollainen ei ole hyvää käytöstä vaikka amiksen olenkin käynyt.

Vierailija
9/14 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 18:11"]No jos ette lukiossa pärjää kunnolla niin miten helkkarissa sitten jatkossa? Lukio on lastenleikkiä yliopistoon verrattuna.[/quote]

Kyllä sitä voi silti pärjätä. Itse en jaksanut lukioaikana niin panostaa kouluun, kirjoitin vain neljä ainetta ja kaikki yhdellä kertaa yo-keväänä, vaikka ois voinut kirjoittaa useammalla kerralla. Kolme meni päin seiniä (ei siis kuitenkaan mitään hylättyjä) ja ois ollut helposti mahdollisuus parempaan, mutta en jaksanut alkaa korottamaaan. Jotenkin se ois tuntunut tyhmältä osallistua yo-kirjoituksiin kun oli jo ylioppilas,  sellaselta pilkunviilaajatouhulta. Yliopistossa sain arvosanoja 4-5 (asteikko 1-5)

Vierailija
10/14 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä siis tekee huonolla lukiotodistuksella kun amistietä saa helpommin pisteitä amk-haussa?

Vierailija
11/14 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkup: olen siis aikuislukiolainen ja en panostanut kokeisiin täysillä monesta syystä. Tämä hylätty aine on aina minulla ollut se heikoin lenkki, mutta elämässäni olen silti pärjännyt ja hyvässä ammatissa olen. Haaveenani oli useasti saada muutaman muun tutkintoni lisäksi vielä yo-paperit ja nyt ne saan. Vaikka yksi hylsy siinä komeilee ainakin näin aluksi, se ei työuraani tule haittaamaan, lähinnä itseäni. Koska kyseessä vain yksi aine, kaikki muut, jotka kirjoitin meni todella hyvin, ajattelin sittenkin panostaa vähän ja mennä korottamaan sen syksyllä.

Ja amispohjalta nousseet TEIDÄN EI KANNATA ALISTUA NÄIDEN YO HAUKKUJIEN HAUKKUIHIN, tiedän monta, jotka ovat paremmassa asemassa taloudellisesti kuin monen L:n kirjoittaneet yliopistotyypit. Eli eipä kannata amislaisia aliarvostaa ollenkaan!!

Vierailija
12/14 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amispohjalta... nousseet? Haluaako ap tarkentaa sitä lausuntoa?

Vierailija
13/14 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aine hylätty ? joku paljon lukemista vaativa vai esim äikkä, enkku tms joihin ei oikein voi lukea.

Itsellä tuli syksyllä i´+ matikassa ja jäi yhden pisteen päähän.  Nyt luin mielestäni yhtä paljon ja sainkin b:n eli kannatti uusia. 

Vierailija
14/14 |
20.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papereilla voi olla myöhemmin väliä, kun haluaa lukea uuden tutkinnon.

Sinä joka kysyit, että "Jos otan nyt lakin vastaan niin voinko silti uusia.syksyllä?". Jokaisen hyväksytyn aineen voi uusia kerran ja hylätyn kaksi kertaa. Papereita ei kannata ottaa omasta mielestäni ulos vielä, vaan vasta sitten kun olet korottanut. Joissakin kouluissa (esim. ulkomailla) voi olla sellainen käytäntö, ettei valmistumisen jälkeen korotettuja arvosanoja huomioida. Suomalaisissa kouluissa (ainakin yliopistoissa) huomioidaan tietääkseni valmistumisen jälkeen tehdyt korotukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä