Kysymys: Onko "Key Lime Pie" tekemisen arvoista?
Kommentit (18)
Voi kyllä on!!tosi helppo tehdä,ja aivan ihanan raikas:) mies tekee sitä usein.
Ei. Mun kaveri tekee sitä usein. Minusta pohja liian rasvainen, sitruuna liian hapanta ja marenki liian äkkimakeaa. Yök. Lähes yhtä pahaa kuin hyydytekakut.
Vielä jatkokysymys: Tekisin 27cm vuokaan, joten kannattaako täyte tehdä kaksinkertaisena? Tulisi yhteensä siis kaksi purkkia kondensoitua maitoa.
Kannattaa. Kesällä ihan ehdoton muunnelma on laittaa päälle kermavaahtoa ja hyviä suomalaisia mansikoita. Lime ja mansikka pelaa ihan älyttömän hyvin yhteen.
Sitä täytyy sitten tehdä! Kiitos teille! Mutta entä se täyte, kannattaako tehdä kaksinkertaisena 27cm vuokaan?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:30"]Ei. Mun kaveri tekee sitä usein. Minusta pohja liian rasvainen, sitruuna liian hapanta ja marenki liian äkkimakeaa. Yök. Lähes yhtä pahaa kuin hyydytekakut.
[/quote]
Voi vitun pässi, ei tuo ole key lime pie. Key lime piehin ei tule sitruunaa eikä marenkia.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:52"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:30"]Ei. Mun kaveri tekee sitä usein. Minusta pohja liian rasvainen, sitruuna liian hapanta ja marenki liian äkkimakeaa. Yök. Lähes yhtä pahaa kuin hyydytekakut.
[/quote]
Voi vitun pässi, ei tuo ole key lime pie. Key lime piehin ei tule sitruunaa eikä marenkia.
[/quote]
Taitaa olla sitruuna-marenkipiirakka kyseessä! :D
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:23"]
Onko hyvää, kannattaako tehdä?
[/quote]
Tehtiin kerran kokkikoulussa,en tykännyt.Jotenkin se tosi happaman ja tosi makean yhdistelmä on tyrmäävä :D
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:52"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:30"]Ei. Mun kaveri tekee sitä usein. Minusta pohja liian rasvainen, sitruuna liian hapanta ja marenki liian äkkimakeaa. Yök. Lähes yhtä pahaa kuin hyydytekakut.
[/quote]
[/quote]
No se aina sanoo sitä key lime pieksi.
Kannattaa, jos yleensäkin pitää kirpeistä herkuista. Esimerkiksi mieheni on aina rakastanut sitruunapommikarkkeja, ja tämä on hänen suosikkijälkiruokansa, mutta kaikkihan tosiaan eivät sitruunasta tai limetistä yleensäkään pidä. Suomesta ei saa mistään oikeanlaisia limettejä, nämä meillä myytävät ovat ohuempikuorista lajiketta, mutta syötyäni aiemmin talvella muutamankin palasen tätä herkkua Florida Keysin saarilla, en kyllä äkkiseltään osaa sanoa, eroaako maku paljonkin tuosta Intian limeteistä tehtynä,
Saako edes Suomesta key limejä? Sehän ei ole edes sama kasvi kuin tavallinen limetti.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 21:06"]
[/quote]
[/quote]
No se aina sanoo sitä key lime pieksi.
[/quote]
Voihan kaverisi kutsua torttuaan miksi haluaa,mutta tässä asiassa mammat ovat kyllä oikeassa,kuvailemasi ruoka ei ole key lime piirakka:http://www.maku.fi/reseptit/limettipiiras-key-lime-pie
Tekisin 2 kertasena noin isoon vuokaan.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 21:19"]Tekisin 2 kertasena noin isoon vuokaan.
[/quote]
KIITOS!!
Ehdottomasti on ja kannattaa, oman kaveripiirin suosikkeja.