Miksi juokset julkisiin kulkuvälineisiin pk-seudulla?
4 vuotta pääkaupunki seudulla enkä vieläkään ymmärrä tätä miksi pitää juosta metroon, bussiin, junaan, ratikkaan jne?
Minä ehdin joka päivä ihan juoksematta, enkä todella usko että kukaan pystyy matkaan olennaisesti nopeuttamaan vaikka kuinka pinkoisi
Vuorovälit on tieheät, ja vaikka tähän eka kyytiin ehdit niin todennäköisesti seuraava vaihto on jo mennyt tai sitten myöhässä.
Ja miksi joka aamu pitää juosta siihen pysäkille kun se kyyti tulee samoja aikoja kuin aina ennenkin.. eikö oppi mene päähän??
Kommentit (59)
Seuraava bussi menee vasta puolen tunnin - 45 minsan päästä. Pakko hölkätä, varsinkin kun toisinaan käyttämäni bussit ajelevat aikataulustaan edellä.
Kaikkialle ei bussit mene parin minuutin välein. Mieluummin otan pari juoksuaskelta kuin venytän työmatkaani 20 minuutilla. Lisäksi, en joka päivä pääse lähtemään töistä/kotoa minuutilleen samaan aikaan, ja lähtöaika vaikuttaa siihen, mille pysäkille edes kannattaa pyrkiä. Silloinkin voi olla kannattavaa ottaa pari juoksuaskelta. Tällaiselle terveelle nuorelle ihmiselle juokseminen ei ole vaarallista, köpöttelen sitten vanhempana.
Koska bussi kulkee pahimmillaan 40 min välein. Metrokin kulkee noin 5 min välein ei-ruuhka-aikaan, joten jos on kiire niin kyllä juoksen.
Ihmiset juoksee, jos ne meinaa myöhästyä. Kiva vaan sulle, jos sulle ei ole niin meinannut koskaan käydä, ei se tosin tarkoita ettei muille myöhästelyitä sattuisi. Ja Jos juosten on mahdollista ehtiä siihen haluamaansa bussiin niin miksi ei saisi juosta? Mieluummin mä vietän aikaani esimerkiksi kotona kuin bussipysäkillä istuen.
Sitä paitsi kaikki vuorot ei muuten todellakaan kulje liian usein vaan esimerkiksi kerran tunnissa
Juna kulkee tiheään, mutta bussi harvemmin. Jos missaan ekan junan, en ehdi bussiin seuraavalla junalla vaan joudun odottamaan 20 minuuttia seuraavaa. Työmatkani kestää jo muutenkin tunnin, joten en haluaisi sitä pitkittää enää 20 lisäminuutilla.
Minusta on mukava hieman pinkoa ja nostaa sykettä ihan noin yhtäkkiä ja keskellä kaupunkia.
Olisi ollut 20 min myöhemmin töissä
Liityntäyhteyksien ja huonon poikittaisliikenteen takia.
Jos myöhästyn bussista ja joudun tulemaan seuraavalla, 20min myöhemmin tulevalla, myöhästyn vartin verran töistä. On vaikea ennustaa, mihin aikaan bussi on pysäkillä, sen tuloaika vaihtelee noin 10-15min.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 19:52"]
Ajoissa ja myöhässä olemisen erottaa vain muutama sekunti. Mietipä sitä pönde.
[/quote]
Juokseminen tarkoittaa sitä että olet jo myöhässä, myöhässä oleminen onkin täällä vakiintunut tapa. Ja syynä on aina tietty kun se juna ei tullutkaan tmv.... ei koskaan se että lähdin liian myöhään!
Minä olen aina ajoissa mutta en koskaan juoksu junan perässä :D
Huomaa et on vast 4v tääl asuttu ku on nii onnessaa ettei tarvii 4h ootella seuraavaa. Takas vaa pöndelle tolla asenteella..
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:02"]
Jos myöhästyn bussista ja joudun tulemaan seuraavalla, 20min myöhemmin tulevalla, myöhästyn vartin verran töistä. On vaikea ennustaa, mihin aikaan bussi on pysäkillä, sen tuloaika vaihtelee noin 10-15min.
[/quote]
Ja reippaasti kävellenkö ei ehdi? montako sekuntia voitat siinä muutaman kymmenen metrin matkalla juoksemalla?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:02"]
Liityntäyhteyksien ja huonon poikittaisliikenteen takia.
[/quote]
Paraneeko yhteydet juoksemalla?
Muutaman sekunnin pinkominen tuo kymmenen minuutin säästön. Sydänkin kiittää :)
Juoksen jos olen myöhässä, tai jos vaihtoaika toiseen bussiin tms. on lyhyt. Tietysti haluan pitää vaihtoajat mahdollisimman lyhyinä, varsinkin jos kokonaismatka-aika on pitkä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 20:04"]
Huomaa et on vast 4v tääl asuttu ku on nii onnessaa ettei tarvii 4h ootella seuraavaa. Takas vaa pöndelle tolla asenteella..
[/quote]
Joo kiitos vaan, en ole aikessa palata pöndelle mutta en myöskään aio soluttautua tähän tyhmään massaan joka juoksee joutavaa... ihan vain siksi kun siitä on tullut tapa.
Juoksen koska huvittaa. Kiire ei ole mihinkään ja työpaikallanikin olen aina hyvissä ajoin. Mutta minusta on hauska pistää joskus (lue joka päivä) juoksuksi!
Ajoissa ja myöhässä olemisen erottaa vain muutama sekunti. Mietipä sitä pönde.