Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aina välillä kuulee ihmisten kertovan, että "Minulla on korkea kipukynnys."

Vierailija
16.12.2020 |

Jos näin kerrot, mistä itse asiassa tiedät, että kipukynnyksesi on korkea? Onko sinulle tapahtunut jokin tapaturma ja se ei ole tuntunut missään? Jään aina miettimään jonkun näin väittäessä, että noinkohan asia oikeasti on.

Onko sinulla korkea kipukynnys? Jos näin on, mistä sen tiedät?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on korkea kipukynnys omasta mielestä kuten myös monen terveydenhuollon ammattilaisen mielestä. Esimerkkinä hampaan hermosärky, hl oli kauhuissaan kun tilanne selvisi, hampaassa oli yhteensä 5 juurta, kipu on kovempi mitä enemmän juuria. Olihan kipu kova en kiellä.

Toinen poskionteloiden punkreeraus, ei tunnu ns missään ilman puudutustakaan.

Minulla on ollut murtumia ja akillesjänne poikki etten ole edes tiennyt.

Kestän kipua hyvin joskin pitkäaikaiseen väsähdän. Joihinkin pieniinkin kolotuksiin ärsyyntyy ajan myötä ja kipukynnys laskee siihen.

Nämä esimerkit on valjuja mutta tunnistettavuuden takia en kerro pahimpia.

Meillä on miehen kanssa riitoja ollut kun olisi viemässä lääkäriin/päivystykseen tosi matalalla kynnyksellä. Tiedän kyllä itse milloin on pakko lähteä.

Vierailija
42/46 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on jonkun mielestä jotenkin hienoa, että on korkea kipukynnys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on jonkun mielestä jotenkin hienoa, että on korkea kipukynnys?

Tulee vaikutelma, että on jotenkin rohkea ja urhoollinen, kun kestää kipua.

Vierailija
44/46 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoäidilläni se on vaarallisen korkea. Suolisolmukin selvisi viime tipalla. Lääkäri kauhisteli myös hänen tapaansa parantaa murtunut ranne virkkaamalla. Viimeistään siinä vaiheessa kun mamma paukautti että ainoa ongelma virkkaamisessa oli tuo kipsi kun se koko ajan luiskahtaa pois ja pitää ujuttaa se käteen uudestaan.

Eli juu, kipukokemuksia on erilaisia. Toivon että ainakin hällä se lievittää hieman iän myötä tullutta hermosärkyä.

Itse käveleskelin myös murtuneella jalalla viikon kunnes antauduin. Ei se oikeasti ole terveellistä, eikä ainakaan ylpistellä kannata. Toisaalta, olen niin äärettömän herkkä ihminen että ehkä ihan hyvä että kaikensorttinen kipu ei lamaannuta täysin, vaikka sitten se fyysinen.

Juu tää, mä oon oman lapsen kohdalla huomannut että liittyy autismin kirjoon, mikä hänellä on todettu, kaikenlaista tapaturmaa on sattunut, harvoin edes reagoi itkien.

Vierailija
45/46 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskivut oli karmeat, ei ole minulla korkeaa kipukynnystä.

Vierailija
46/46 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vttu jaksa tätä....olen työssä, jossa hoidan leikkauksen jälkeistä kipua. Jokatoinen potilas sanoo aina, että "Mulla on korkea nkpukynnys!"Joo, ei ole. Eipä ole tullut yhtään potilasta asiaan 25 vuotisen urani aikana, jolla olisi. Sanon vaan, että :"Niinkö?", ja annan sitä kipulääkettä riittävästi. On olemassa "sairaus", joss ihminen ei oikeasti tunne kipua, esim jos nilkka murtuu- näillä ihmisillä on korkea kipukynnys, koska he eivät tunne kipu ollenkaan. Mutta nämä kuolevat nuorina. Kivun tehtävä on suojella meitä.