Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 15e liian pieni viikkoraha 13-vuotiaalle?

Vierailija
09.05.2014 |

Meillä 13-vuotias saa viikkorahaa 15 euroa ja valittaa jatkuvasti summan pienuutta. Hän ostaa rahalla esim. omat herkkunsa,  pikkusyötävät koulun jälkeen ja jotain pientä ekstraa esim. elokuvalipun, jos haluaa mennä elokuviin. Vaatteet ym. maksamme luonnollisesti me vanhemmat erikseen.

Hän sanoo, ja tiedän myös olevan totta, että hänen parhaat kaverinsa saavat käyttörahaa reilusti enemmän. Minusta tuon summan kuitenkin pitäisi riittää. Vanhemmat sisarukset saavat meillä käyttöönsä lapsilisänsä, mutta myös maksavat niillä esim. harrastusvälineitään.

Paljonko teillä tuon ikäiset lapset saavat viikkorahaa?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on 40€/kk eli kympin viikko. Olen 14v. Tohon leffaliput, jos haluaa mennä helsinkiin tai espooseen tai ostaa huoneeseen kasveja kynttilöitä tms niin kaikki siitä. ja 40€ on hyvä.. Mulla oli vielä 13v viikkoraha 3€ tavallaan/ saatiin karkkeihin 3€ per viikobloppu ja leffat tms vanhemmat maksoi jos maksoi. 15€ per viikko on musta hirveä summa koska kumminkin kk se on 60€ ilman mitään kotitöitä. Itse laskisin sen 10€ ja joka viikko huoneen siisteys tarkastus ja perushommat tehty.

Vierailija
82/90 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 10e viikossa ja olen 17v. Tällä pitäisi kustantaa perusvaatteet (ei takit/kengät yms.) ja muut kulut, eikä oikein tahdo riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan 10e viikossa ja olen 17v. Tällä pitäisi kustantaa perusvaatteet (ei takit/kengät yms.) ja muut kulut, eikä oikein tahdo riittää.

Ja tämänkin siis vain jos teen kotityöt kunnolla, mikä on ihan ymmärrettävää

Vierailija
84/90 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 15-v ja 13-v saa 20€ kuukaudessa ja ovat siihen ihan tyytyväisiä. Tuon kuukausirahan saaminen edellyttää tiskikoneen tyhjennystä 3 pv viikossa, roskapussien viemistä aina tarpeen mukaan sekä keräyspapereiden vientiä keräyslaatikkoon 1 x vk. Lisää voi tienata pesemällä pyykkiä, valmistamalla ruuan, kesällä leikkamalla nurmikon tai haravoimalla syksyisin tai tekemällä lumityöt talvisin, imuroimalla yleiset tilat tai pesemällä vessan.

Vierailija
85/90 |
09.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa ton ikäinen 20€ kuussa omiin herkkuihin ym...joskus jää jopa säästöönkin.

Vierailija
86/90 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 13v saa 15€ viikkorahaa

Vierailija
87/90 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pian 13-vuotias saa vaan 6 €. Yläasteelle mennessä on tarkoitus nostaa 10 €. Ollaan kai pihejä :-)

Ollaan "kai" pihejä, ei helvetti :D Mä sain ton ikäsenä lapsilisärahan, eli noin 130 euroa kuukaudessa ja niin sai kaveritkin. Nyt 16-vuotiaana kuukausiraha on noin kaksinkertainen, mutta olen silti käynyt jo monta kertaa kesätöissä, enkä ole muutenkaan laiska tai vastaavaa :D

Vierailija
88/90 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mitä summia jotkut lapset saa. Ja aika paljon vaihtelua näyttää olevan eri perheiden välillä.

Varmaan lapsen kokemus rahan määrästä riippuu aika paljon siitä, miten paljon hän saa viikko/kuukausirahan lisäksi vaatteita harrastusvälineitä tms. vanhempien maksamana.

Viikkorahamalleja, säästämistä ja talouskasvatusta pohdin blogikirjoituksessani:

https://mutkatonta.com/lapselle-saastaminen/

Vierailija
89/90 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikivanha keskustelu mutta pakko ihmetellä että miten voi lapselle maksaa noin paljon? Oon ite 15 ja saan 7€ kuukaudessa mikä on mulle ihan ok. Lisää rahaa saa tekemällä töitä, vaikka mainosten jako on helppoa hommaa josta saa helposti sen 40€ lisää kuussa. Aika hemmoteltuja kakaroita ihmisillä jos saa mitään tekemättä jonku 15€ _viikossa_

Vierailija
90/90 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa 10:in. Se on ihan riittänyt.