Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko sinulla tälläinen lumian keltainen puhelin?

Vierailija
09.05.2014 |

Tai muun värinen, mut kuiteski sama malli.

kysyisin vähän neuvoa. Ostin tämän puhelimen siis eilen ja opettelen tässä vasta käyttämään tätä ja tutustun tähän. Mulla oli entinen puhelin aika vanha vaikka kännykkä olikin ja ei siis koskaan ennen oo ollu esim. Kosketus näyttö puhelinta. No sit otin sellasen liittymän jossa mulla on puheaikaa 5000min kk ja myös 5000 viestiä. Mut nettiliittymää en ottanu tähän kun aattelin et nettiä en tässä puhelimessa tarvii.

no nyt kun oon tutkinu tätä puhelinta niin oon menny nettiin ja sähköpostiin vahingossa, niin kuinka kova lasku mulle nyt tästä tulee?

normaalisti kun Pitäis olla vaan 15e kk

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:43"]Tällä hetkellä muistan kyllä puhelimeni ja tablettini mallit, mutta saattaisivat nekin painua unholaan sillä siunaaman hetkellä kun olen ne ostanut, koska en pidä niitä tietoja oleellisena enkä välitä kilpavarustelusta, kunhan laite toimii siinä tarkoituksessa mitä olen halunnut.

[/quote]

Luultavasti kuitenkin osaat tarvittaessa etsiä tai selvittää nämä tarpeelliset tiedot silloin kun laite ei toimikaan haluamallasi tavalla tai olet epävarma sen toiminnasta?

[/quote]...asiat ovat selvää pässinlihaa.[/quote]

Aloittaja tässä ei tajua että tästä ei saada selvää pässinlihaa millään ellei hän tiedä/vaivaudu ottamaan selvää edes millainen puhelinmalli ja liittymä hänellä on.

Vierailija
2/97 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:43"]Tällä hetkellä muistan kyllä puhelimeni ja tablettini mallit, mutta saattaisivat nekin painua unholaan sillä siunaaman hetkellä kun olen ne ostanut, koska en pidä niitä tietoja oleellisena enkä välitä kilpavarustelusta, kunhan laite toimii siinä tarkoituksessa mitä olen halunnut.

[/quote]

Luultavasti kuitenkin osaat tarvittaessa etsiä tai selvittää nämä tarpeelliset tiedot silloin kun laite ei toimikaan haluamallasi tavalla tai olet epävarma sen toiminnasta?

[/quote]Kyllä joo, mutta tehdäänhän tällä palstalla vastaavia hetken mielijohteesta tehtyjä kyselyitä muutenkin, ja kenties ap ei nyt ole niiden papereittensa äärellä että olisi heti voinut kysymykseen vastata.

Olisin minäkin toki odottanut jotain reaktiota kysymykseen liittymän nimestä jossain vaiheessa, mutta yritän silti ajatella että voin minä haukkumatta neuvoa niitäkin joilla ei ihan apteekin hyllyltä kaikki tiedot tule, ehkä minunkin lapseni joskus saattaa jonkun hölmön kysymyksen jossain esittää, ja toivoisin ettei nyt kovin kauheaa paskamyrskyä saa niskaansa niiltä joille asiat ovat selvää pässinlihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:43"]

No onpa asiattomia vastauksia tässä ketjussa. Kaikki eivät vain ole niin kiinnostuneita tekniikasta ja mallinumeroista. En minäkään muista vaikkapa televisioni tai pyykkikoneeni, saati tietokoneeni mallinumeroita, eikös niidenkin pitäisi olla yhtä tärkeää tietoa? 

Tällä hetkellä muistan kyllä puhelimeni ja tablettini mallit, mutta saattaisivat nekin painua unholaan sillä siunaaman hetkellä kun olen ne ostanut, koska en pidä niitä tietoja oleellisena enkä välitä kilpavarustelusta, kunhan laite toimii siinä tarkoituksessa mitä olen halunnut.

[/quote]

Miksi ihmeessä ihminen joka ei ole kiinnostunut tekniikasta ostaa itselleen älypuhelimen? Sitten kertoo vielä ettei tarvi siinä nettiä. Mitä se sitten sillä aikoo tehdä? Vain soittaa ja lähetttää tekstareita? Halvempaa ja helpompaa olis ostaa silloin vaan peruspuhelin. Miksi laittaa älypuhelimeen turhaan rahaa kun suurin osa sen ominaisuuksista jää käyttämättä. Ja kun se vielä tuo ylimääräistä työtä ja murhetta.

Joskus kannattais oikeasti miettiä mitä tarvii. Ap nyt vaan on halunnut älypuhelimen kun kaikilla muillakin sellainen on. Marssinut kauppaan ja ottanut ensimmäisen keltaisen puhelimen minkä on nähnyt. Järjen köyhyyttä tuo on, ei mitään muuta.

[/quote]No ehkä hän myöhemmin alkaa käyttää sitä paremmin, jos ei vielä sellaista ole ollut niin ei ehkä vielä tiedä sen käytännöllisyydestä. Kaikki eivät ajattele puhelinta ostaessaan uusivansa sitä heti jos tulee tarvetta enemmille ominaisuuksille, ja kenties ajattelevat laittavansa netin vaikkapa kotimaan lomareissun ajaksi.

Mahtaako noita kosketusnäytöllisiä peruspuhelimia montaa mallia olla edes myynnissä, ja onko hintaeroa juurikaan halvimpiin lumioihin...

Mutta ehkäpä ap nyt alkaa käyttää puhelimensa ominaisuuksia, koska hänellä nyt se netti todennäköisesti on.

Enemmän ihmettelen sitä että mikäli palstaan on uskominen, ihmiset ostavat jopa lapsilleen satojen eurojen puhelimia.

[/quote]

No mun lapset osaa käyttää puhelimiaan. Miksei siis vois ostaa? Jos kerran ap kaltaisetkin saa sellaisen ostaa vaikkeivat tiedä mitä sillä tehdä tai että tarvivatko sitä edes. Mun lapset osaa käyttää niitä puhelimiaan tässä ja nyt.

Vierailija
4/97 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa ap tulee sitten joskus kertomaan sen mallin, onko kyseessä alle satasen lumia vai joku ökypuhelin jollaista nyt ei ehkä noilla tarpeilla kannata laittaa.

Vierailija
5/97 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Nokian lumia, ei "lumian puhelin" argh :) Eikä se väri kerro mitään mallista.

Vaihda älypuhelimesi sellaiseen perusluuriin jota ymmärrät ja osaat käyttää.

T: Lumian valkoinen

Vierailija
6/97 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä olet tarkistanut asetuksesi ennen käyttöä? Puhelimessa tapahtuu datasiirtoa, kun se tekee päivityksiä ja niistä voi tulla iso lasku, jos ei ole nettiä liittymässä.

Vierailija
7/97 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 13:40"]

Kai sinä olet tarkistanut asetuksesi ennen käyttöä? Puhelimessa tapahtuu datasiirtoa, kun se tekee päivityksiä ja niistä voi tulla iso lasku, jos ei ole nettiä liittymässä.

[/quote]Ei tule

Vierailija
8/97 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä olet tarkistanut ettei puhelin käytä nettiä, tulee satojen ja tuhansien lasku, paitsi jos puhelimessa on saunalahden liittymä.

Toistetaanko vielä :tarkista ettei puhelimesi käytä nettiä, paitsi jos se kuuluu liittymään...

Vierailija
9/97 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 13:58"]

Kai sinä olet tarkistanut ettei puhelin käytä nettiä, tulee satojen ja tuhansien lasku, paitsi jos puhelimessa on saunalahden liittymä.

Toistetaanko vielä :tarkista ettei puhelimesi käytä nettiä, paitsi jos se kuuluu liittymään...

[/quote]Moneenkohan kymmeneen kertaan tässä on toistettu, että AP:lla ON SAUNALAHDEN liittymä?

Vierailija
10/97 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on paketti joka sisältää 5000min 5000txt niin Se on Saunalahden megareilu liittymä johon kuuluu AINA netti yhteys. Tuohon 15€/kk hintaan sisältyy netti perusnopeudella (256kb/s) ja sitä saat käyttää rajattomasti eli lasku ei yllätä. Jos liittymäsi on Tele Finlandin vastaava Huoleton-paketti on liittymässä automaattisesti netti esto. Terveisin Liittymä kauppias

Vierailija
11/97 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 13:19"]

No mun lapset osaa käyttää puhelimiaan.

[/quote]

Ehkä eivät kuitenkaan synnyinlahjakseen sitä taitoa saaneet, vaan joutuivat opettelemaan.

Vierailija
12/97 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:01"]

[/quote]Moneenkohan kymmeneen kertaan tässä on toistettu, että AP:lla ON SAUNALAHDEN liittymä?

[/quote]Niin juuri, mutta pitäisikö vielä toistaa että siitä saattaa tulla kallis lasku, paitsi jos kyseessä on saunalahden liittymä :)

88

Vierailija
13/97 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:12"]

[/quote]

Ehkä eivät kuitenkaan synnyinlahjakseen sitä taitoa saaneet, vaan joutuivat opettelemaan.

[/quote]Ja tarvitsevatko ne tosiaan siinä useiden satojen eurojen puhelimessa niitä ominaisuuksia joita ei löydy halvemmasta, esim. 100e älypuhelimesta?

Vierailija
14/97 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Niin juuri, mutta pitäisikö vielä toistaa että siitä saattaa tulla kallis lasku, paitsi jos kyseessä on saunalahden liittymä :)

88

[/quote]Miksi? Voit avata oman ketjusi sille aiheelle.

Vierailija
15/97 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:14"]

[/quote]

[/quote]Ja tarvitsevatko ne tosiaan siinä useiden satojen eurojen puhelimessa niitä ominaisuuksia joita ei löydy halvemmasta, esim. 100e älypuhelimesta?

[/quote]Lumioista muuten löytyy halvimmastakin mallista melko kattavat ominaisuudet. Ainoastaan rauta ja siihen liittyvät ohjelmistorajoitteet erottavat kalliimmista Lumioista.

Vierailija
16/97 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 14:15"]

88

[/quote]Miksi? Voit avata oman ketjusi sille aiheelle.

[/quote]No mutta kai minäkin saan toistaa että datasiirrosta voi tulla kallis lasku, kun kerran muutkin, ei tämä nyt kuulu toiseen ketjuun.

Vierailija
17/97 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on aika montaa mallia saatavana keltaisena. Käväise siellä operaattorin puodissa ja kysy sieltä sun laskusta. Ja kannattaa se nettiliittymä ottaa.

Vierailija
18/97 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 e/kk saa kyllä jo liittymiä missä on hyvin puheaikaa ja tekstareita ja vielä nettikin, eli käy vaihtamassa liittymää, ehdottomasti Lumialla netti, muuten jää iso osa sen potentiaalista käyttämättä.

Vierailija
19/97 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans Lumian keltainen puhelin mutta myös rajaton datapaketti joten en voi vastata kysymykseesi.

Vierailija
20/97 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kysyisin myös Viel et mitenkä mä pääsen tuolta sähköpostista kirjautumaan esim. Ulos? Kun en mitenkään löydä sitä kohtaa tällä kännykällä.

ja mitenkä pääsisin netistä ulos ettei Tää tuota turhaa laskua? Riittääkö et menee täältä vaan pois vai mitenkä? Kun sit kun painan etusivulta siitä internet kuvakkeesta Nii Tää menee suoraan sille sivulle minnekkä oon viimeks jääny esim. Nyt vauva.fi Nii en tiiä onks Tää sillonki koko ajan netissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi