Minkä vahvuisia antihistamiineja syöt?
Itse syön Desloratadine Actavis 5 mg ja olen alkanut miettimään ovatko liian pieniä mulle.
Reilun viikon verran ollut nenä kuivasti tukossa ja huomattavasti vaikeampi hengittää ja huohotan ihan pienestäkin ja välillä silmät hieman turvoksissa.
Kommentit (7)
Ne ei oo mitenkään vahvuuksilta verrannollisia keskenään, ihan samalla tavalla kuin buranaa ja panadolia ei voi verrata keskenään. Jokaisella lääkkeellä on oma terapeuttinen annoksensa, joka on suurimmalla osalla tehokas mutta aiheuttaa mahdollisimman vähän sivuvaikutuksia.
Allergialääkkeissä on yleensä kokeiltava eri lääkeaineita, jotta löytää itselleen sopivan. Toi desloratadiini on yksi uusimpia eikä sen pitäisi väsyttää. Vielä reilu vuosi sitten sitä sai ainoastaan reseptillä, nykyään myös käsikaupasta. Joillekin taas riittää joku vanhempi Zyrtec, toisilla se taas meinaa väsyttää, jolloin kannattaa kokeilla just tota desloratadiinia tai vaikka ebastatiinia.
Ok. Tuo allergialääke on tosiaan sellainen mikä ei väsytä. Histeksistä ja Zyrtecistä mulla on taju kankaalla koko ajan.
Täytynee ottaa yhteyttä lääkäriin ja kysellä hänen mielipidettään. Inhottavaa, kun on pakko lenkkeillä koiran kanssa ja pitää varautua kasalla nenäliinoja ja vauhtikin tippunut puoleen, kun henki ei kulje normaalisti.
Kiitos vastauksesta!
Ei ole oikein vahvempaa antihistamiinia johon siirtyä. Jos tuo Desloratadine Actavis ei riitä sinulle, kannattaa ottaa käyttöön esimerkiksi kortisoninenäsumute sen lisäksi. Auttaa hyvin tukkoisuuteen ja myös silmäoireisiin.
t. farmaseutti
Minulla on käytössä Apteekin oma Nenäsuihke, seesamiöljysuihke (on olemassa myös lääketehtaan valmiste, kysy apteekista). Jos pärjäisit tuolla luonnonmukaisella, välttäisit kortisonit, joita ei mielellään käyttöön kuin hyvin sairaana.
Kortisonisuihkeet pitkään käytettyinä ovat ehkä huono juttu. Olen käyttänyt vuosia kortisonisuihkeita ja nyt on molemmissa silmissäni makulareiät verkkokalvoissa. En tiedä onko se seurausta tuosta jatkuvasta kuivattavasta lääkkeestä vai mistä. - Kun ajattelin asiaa niin lopetin kokonaan suihkeet ja otan vain todella vaikeassa tapauksessa tablettimuitoisena allergialääkkeen.
Minulle oltiin kyllä sanottu että ei ole mitään haittaa näistä 5 mg suihkeista että annos on niin pieni (2 suihketta päivässä per sierain) mutta kun katsoo haittaluetteloa niin siellä löytyy kaikenlaista. Onko muilla makulareiän kärsineillä kokemusta mahdollisten lääkeaineiden aiheuttamista vaurioista. Voiko yhdistää lääkkeen ja verkkokalvon reiän?
Aika vahvoja pitäisi olla, mutta silti noita polleja poksahtelee esiin ties mistä.