Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ystävällisimmät ihmiset ovat usein niitä jolla on rankin menneisyys?

Vierailija
16.12.2020 |

Tätä ihmettelen monesti. Mistä se voima tulee että silti jaksaa olla muille ystävällinen?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva ja aidosti yståvällinen ihminen uskaltaa olla täysin puolueeton kaikenlaisissa riita- ja kiusaamistilanteissa. Hän mieluummin kärsiikin ja sitä kautta saa kestävyyttä, vahvuutta lisää. Oikeudenmukainen ihminen on loppupeleissä se vahvoin ja reiluin. 💛

Vierailija
62/72 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän voit mennä sen kritisoimasi ihmisen paikalle. Kokea asiat sieltä suvusta käsin. Jos tiedät miten siellä toimitaan. Voit mennä sinne niin haavoittuneena kuin ikinä tykkäät. Jos sellaista vaadit. Jokainen elää oman sukunsa keskellä loppuviimeksi. Voit ulkopuolisena määritellä tavan olla mikä on sinun mielestä järkevää. Se ei ehkä toimi käytännössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yleinen harhaluulo ja ei pidä yleistyksenä paikkaansa.

Vierailija
64/72 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lähellä menettää lapseni, se oli elämäni pahoin paikka. Sen jälkeen olen ollut vain kiitollinen. Minulta melkrin vietiin ja annettiin takaisin. Kiitos.

Vierailija
65/72 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on tarvinnu voimia elämäänsä ja sitä saa parhaiten takaisin eteenpäin kiertättämällä. Ovat luultavasti tavanneet itse hyvän ihmisen juuri silloin kun sitä eniten kaipaisivat, ja vaikeudet opettavat katsomaan asioita monesta vinkkelistä eikä vain mustavalkoisesti.

Mulla on rankka menneisyys, mm. vakavia sairauksia, traagisia menetyksiä, yksinäisyyttä. Viimeisien vaikeuksien aikana minusta on tullut äksympi. Annan tulla täyslaidallisen ksipäille silloin kun on aiheellista. Varmaan siksi että olen itse saanut pskaa niskaan muilta juuri silloin kun olen ollut heikoimmillani. 

Niitä kohtaan jonka sen ansaitsee olen antelias, auttavainen ja ystävällinen ja päinvastoin. Eniten kyllä olen pettynyt ihmiskuntaan, niin loputtoman itsekäs se on. Eläimet on parempaa porukkaa.

Vierailija
66/72 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhettä ja sukua ei voi valita. Kaverit voi.

Vierailija
67/72 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna miettisin hetken tätä asiaa....

Vaikka niin, että narsistinkin takana on usein trauma tai esim. epävakaan.... miten muut psyykkiset ongelmat. Onko he aina kilttejä?

Mielestäni asia ei kyllä alkuunkaan ole näin mustavalkoinen....

Sikäli oikein, että sekä narsistilla että liian kiltillä läheisriippuvaisella voi olla ollut jotain samanlaista lapsena. Narsistilla ei kuitenkaan ole ollut aivan niin vaikeaa kun energiaa riittää kiusaamiseen. Hän on myös lähtökohtaisesti paljon heikompi, jopa harhainen kun näkee muut uhkana.

Liian kiltti on nöyryytetty passiiviseksi alistujaksi, eikä energia riitä edes itselle. Liian kiltin vahvuus on että hän kestää vastoinkäymisiä ja nöyryytyksiä, toki niistä tilanteista pitää päästä pois. Narsisti ei kestä yhtään mitään vaan on valmis tuhoamaan toiset heti, kun ei kestä mitään. Tiedän yhden narsistin, jolla oli aina valokuvissa kädet jonkun kurkulla, leikkisästi kuristamassa. Narsistin kädet huitoo ilmassa kuin näkymätöntä uhkaa torjuen ja kiusaa tehden.

Narsisti on riippuvainen muiden reaktioista ja siten narsistin elämä tapahtuu hänen ulkopuolellaan, joten hän on kuitenkin jossain vaiheessa voinut luottaa että joku huolehtii.

Liian kiltillä ei ole koskaan ollut ketään, tilanne on ollut huonompi. Silloin on ollut pakko kehittää vahva sisäinen maailma. Se on se mitä narsisti vihaa.

Monilla on ollut vaikeaa mutta silti voi selvitä ilman että vahingoittaa muita. Mikään ei oikeuta väkivaltaan.

Vierailija
68/72 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on tarvinnu voimia elämäänsä ja sitä saa parhaiten takaisin eteenpäin kiertättämällä. Ovat luultavasti tavanneet itse hyvän ihmisen juuri silloin kun sitä eniten kaipaisivat, ja vaikeudet opettavat katsomaan asioita monesta vinkkelistä eikä vain mustavalkoisesti.

Mulla on rankka menneisyys, mm. vakavia sairauksia, traagisia menetyksiä, yksinäisyyttä. Viimeisien vaikeuksien aikana minusta on tullut äksympi. Annan tulla täyslaidallisen ksipäille silloin kun on aiheellista. Varmaan siksi että olen itse saanut pskaa niskaan muilta juuri silloin kun olen ollut heikoimmillani. 

Niitä kohtaan jonka sen ansaitsee olen antelias, auttavainen ja ystävällinen ja päinvastoin. Eniten kyllä olen pettynyt ihmiskuntaan, niin loputtoman itsekäs se on. Eläimet on parempaa porukkaa.

Mustanaamion laki! Hyville hyvä, kuspäille rajat. Joskus riittää kuin katsoisi niiden pään läpi. Pskaa niillä aivot täynnä. Ei haittaa vaikka joku pitäisi hulluna, sillä olen jo mt-eläkkeellä.

Mutta hyville olen hyvä. Parhaat kaverit on muita särjettyjä. Jossain japanilaisessa keramiikkataiteessa rikotun astian särö on korostettu kullalla. Joskus näen tuon särön paitsi en sano ääneen. Jotkut vaan hohtaa, vaikka nuhjuisena ostarilla raahustamassa. Hyvät ei tiedä kuinka hyviä ovat. Toiset sitten luulee sitäkin enemmän.

Vierailija
69/72 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa tietyn värisistä vangeista palaa 85% takaisin kivensisään.

Sincc

Mitähän siellä on sitten opittu .. ?

Eläimellinen käytös varastaminen ja raizkaaminen on heillä veressä. Mitäpä seepra raidoilleenkaan voi.

Vierailija
70/72 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xepra kirjoitti:

Tieteellisen teorian mukaan ihminen joka tarvitsee muiden apua on empaattisempi ja avuliaampi kuin henkilö joka ei tarvitse muiden apua. Ja sanon näin täältä ei apua tarvitsevien puolelta. Nämä ovat siis keskiarvoja, eivätkä kata kaikkia. On erittäin miellyttäviä vauraita ihmisiä ja todella epämukavia köyhiä. 

Sinullekin se aika vielä on koittava, jolloin apua muilta tarvitset.

Vierailija
71/72 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän