Älkää kieltäkö lapsianne leikkimästä jonkun kanssa!
Kommentit (46)
Mun tytöllä on kaveri jonka äiti on hyvin uskonnollinen. Tämä tyttö on aina tervetullut meille, joilla elämä on rennompaa. Paras kohteliaisuus ikinä oli kun teini-ikäinen tytär kertoi että tämä kaveri toivoisi äitinsä olevan kuin minä. Se oli kuulkaas kaunis kohteliaisuus!
Mun tytöllä on kaveri jonka äiti on hyvin uskonnollinen. Tämä tyttö on aina tervetullut meille, joilla elämä on rennompaa. Paras kohteliaisuus ikinä oli kun teini-ikäinen tytär kertoi että tämä kaveri toivoisi äitinsä olevan kuin minä. Se oli kuulkaas kaunis kohteliaisuus!
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:32"]
ap:n motiivi?
[/quote]
Ap vain ihmettelee, miksi pojalleni sanottiin, että ei saa leikkiä toisen pojan kanssa. Oletettavasti siksi, että oma poikani on luonteeltaan vilkas, tämä toinen rauhallisempi. En ole kuullut, että olisi tehnyt mitään pahaa, ja muuten hänellä on kyllä kavereita ja koulussa menee hyvin, joten ei maailma tähän kaadu, ihmetyttää vain. Ihan normaali perhe ollaan. Surettaa vain ne, joilla ei ketään kavereita, ja vanhemmat tukevat tätä omalla toiminnallaan, jos tämä kerran tällaista on.
Antasin mielelläni jos sellainen jostain siunaantuisi!!
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:46"]Haluaako joku paljastaa jonkun syyn miksei anna lapsen leikkiä joidenkin kanssa?[/quote]
Eikö niitä tuossa jo tullut?
Haluatko itse paljastaa, onko teidän perheessänne erityisiä ongelmia?
Samaa mietin itsekin... Ja etenkin älkää sanoko sille lapselle, että "et saa leikkiä maijan kanssa, koska Maija on huonoa seuraa!" Millainen olo sille Maijalle tulee, kun saa tämän kuulla. Meillä tällainen tilanne, lisäksi kaverin vanhemmat antavat kyllä lapsen tulla meille, mutta sitten heille ei voi koskaan mennä. Heidän oma lapsensa on oikea villikko, mutta en itse halua kieltää omalta lapseltani tämän kanssa leikkimistä, koska mitään fyysistä riitaa tai hulluuksia ei ole tullut yhteisleikeistä. Harmittaa vaan, kun joidenkin lasten vanhemmat ovat selkeästi luonnevikaisia :/.
Ja tekee tietysti vielä surulliseksi se, että poika ei itsekään ymmärrä, miksi luokkakaverin vanhemmat olivat kieltäneet. AP
Tietysti kiellän. Vuotta vanhempi tyttö varastaa, manipuloi, pomottaa ja rikkoo lelut tahallallaan. Ilkeitä tekstareita lähettelee ja valehtelee. Ei ole tervetullut meille ja tytölle kerrottu myös syy miksei.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:08"]
Mä olen kieltänyt yhden pojan luo menemisen ehdottomasti!! Tää poika saa joka kerta lapseni laittamaan puhelimensa kiinni (käskee valehdella että akku loppui ja lapseni suostuu kun tää poika antaa pelata mitä vaan pleikkarilla vaikka 6h putkeen) - voitte kuvitella miten paniikissa ja itku kurkussa etsin lasta jos on päässyt esim. klo 12-13 koulusta eikä ole vielä klo 17-18 tullut kotiin eikä mitään ole kuulunut ja puhelin pois päältä (siis klo 17 on PAKKO olla kotona viimeistään kun on iltaruoka).
Olen kolunnut metsiä yms. läpi ja pelännyt että lapsi siepattu tai hukkunut tmv. Kerran lapsi tuli vaille kahdeksan illalla kotiin nälissään, olin juuri aikeissa soittaa poliisit :(
Eli siis sinne ei todellakaan saa enää mennä! Ei ilmeisesti äiti valvo ollenkaan poikansa puuhia. Tuo sama poika saattaa tulla klo 20 vielä soittelemaan ovikelloa ja meillä jo pienmmät nukkuu silloin. Pojilla ikää 8v. Ei ole kaikki kunnossa sillä lapsella, ei todellakaan!!!
[/quote]
Ihmettelen kovasti sinun kaltaisia äitejä. Missä sinun pojan vastuu on?
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:48"]
Kyllä kiellän. Olen sanonut että koulussa saa leikkiä mutta tyttö ei saa tulla meille eikä omani mennä heille.
[/quote]
Mistä syystä sinä kiellät?
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 21:46"]Haluaako joku paljastaa jonkun syyn miksei anna lapsen leikkiä joidenkin kanssa?[/quote]
Koska leikeistä ei vain tule mitään kun tuo toinen lapsi käyttäytyy kerta toisensa jälkeen asiattomasti. Hajotetaan leluja, haukutaan (vaikka seuraavassa hetkessä ollaan kuin mitään ei olisi tapahtunut), kiroillaan kuin merimiehet jne. Viimeinen niitti oli se, kun tuon kiusaaminen/mitä lie kohdistui nuorimpaan (3v.) lapseemme.
Tiedän, että tuo lapsi on ns. erityislapsi, ilman diagnoosia (kuten myös oma poikani) joten käytös luultavasti selittyy tuolla.
Tuota kun katselin tarpeeksi pitkään niin päätin, että oma lapseni ei enää leiki tuon toisen kanssa. Päätös ei ollut helppo koska todellakin säälin tuota yksinäistä lasta (joka äitinsä sanojen mukaan pitää omasta pojastani tosi paljon) mutta ei ole oikein omaa poikaani kohtaan että "pakotan" hänet seuraan, joka saa aina itkemään.
Kyllä, tuon kaverin äidin kanssa on juteltu ja olen yrittänyt olla kärsivällinen mutta joskus on pakko tehdä ikäviäkin päätöksiä.
Kieltöisin jos kaveri olisi aivoton villikko ja saisi houkuteltua lapseni perässään junaradalle, jokeen, karkuteille, tai kuten tuossa ylempänä estäidi lastani löhtemästä kotiin silloin kun kotiin pitää tulla. Siltikin tällainen kaveri saisi ehkä tulla meille silloin kun itse olemme kotona....
En tiedä, oma tyttö on vasta 6 ja naapurustossa/eskarissa tolkun tuntuisia perheitä.
Mun yks ala-aste kaveri ei saanut leikkiä mun kaa koska olin tän kaverin äidin mielestä sossupummien muksu ja se ei sovi heidän perheen imagolle. Äitini kuitenkin oli/on pikkuveljeni omaishoitaja ja isäni sairaseläkkeelllä kun metalliputki tippui töissä päälle. Mut ilmeisesti liian köyhiä kuitenkin heidän tilipussiinsa verrattuna.
Jos se kaveri on häiriintynyt ja leikit on vaan sitä, että barbiet ja muut ryyppää ja harrastaa seksiä, niin valitettavasti ei ole mukavaa seuraa. Samoin, jos kaveri harrastaa koulussa muiden kiusaamista ja näpistelyä kaupoista, ehkä paras etsiä muita ystäviä.
Tottakai kielletään, jos järki niin sanelee. Meillä ramppaa kaikenlaista porukkaa, osalle joudun sanomaan, että menepä kotiisi opettelemaan käytöstapoja. Sit tullaan takaisin, ai niin, ei sitä kotia ollutkaan.
Tottakai kielletään, jos järki niin sanelee. Meillä ramppaa kaikenlaista porukkaa, osalle joudun sanomaan, että menepä kotiisi opettelemaan käytöstapoja. Sit tullaan takaisin, ai niin, ei sitä kotia ollutkaan.
No sisko esim. kielsi kummipojan yhtä kaveria tulemasta leikkimään. Syy:
Poika haistatteli pitkät aikuisille, ei uskonut, kun sanottiin ja se suurin syy kaikista.. Tadaaa.. Poika oli käynyt toisen kaverin päälle ihan syyttä suotta tai siis, pojille oli tullut joku pieni kärhämä ja riitapukari oli sitten istunut toisen päällä ja lyönyt/"hakannu" toista vatsaan ja naapurin pappa oli joutunut tulemaan avuksi ja repimään pojat erilleen.
Haluaako joku paljastaa jonkun syyn miksei anna lapsen leikkiä joidenkin kanssa?