Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me Naiset Radiolle rajua kritiikkiä – etenkin naiset hermostuivat

Vierailija
16.12.2020 |

Ja varta vasten jaettu tällaisen hömpän takia miehille potkuja, niin kuin tässä kohtaa Valteelle ja Kuroselle.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/5d4f9fa4-cbdd-4c94-ac77-99f3b7…

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tulevalle Uros-areenalle otetaan vain miehiä töihin, ei naisia edes haastatteluihin

Tiedätkö miksi Uroslive on uuden areenan nimi? Kannattaa tutustua taustoihin.

Vierailija
82/125 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa siihen, oliko tämä radiokanava hyvä idea vai ei, niin ärsyttää kyllä ihan suunnattomasti nämä naiset, jotka kiiruhtavat dissaamaan naisellisina pidettyjä asioita ja kilpaa kertovat, kuinka heitä kiinnostavat tähtitiede, sotahistoria ja aivokirurgia. Vaikea nähdä, että miehillä olisi tarve todistella, että eivät he mitään Tekniikan maailmaa lue, kun puutarhanhoito kiinnostaa enemmän. Itse olen ainakin olen ylpeästi nainen, jota kiinnostaa monenlaiset asiat meikeistä puoluepolitiikkaan ja vaatteista osakesijoittamiseen. Näistä kaikista luen ja keskustelen mielelläni.

Kohtuiskohan siitä ettäö naisille suunnatut asiat ovat PELKKÄÄ vaatetta ja meikkiä, ulkonäköä ja romanssia. 

Kyllä se pistää vähän miettimään. Ja jos sattuisit yhtäöän avartamaan omaa maailmankuvaasi, tajuaisit ettei kaikki naiset ajattele kuin sinä, jotkut meistä ei ajattele vaatteita ja meikkejä ollenkaan. Itse en meikkaa, näytän rumalta, ei haittaa, ostan vaatteita vain kun vanhat menevät rikki. Toisinsanoen en elä samassa maailmassa kuin esim sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustan lyhyttä ikää tälle radiokanavalle.

Vierailija
84/125 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

'kohtuiskohan'... heh, lipsahti sopivaan paikkaan virhe. Piti tietenkin olla 'Johtuiskohan', ymmärsitte varmaan.

Vierailija
85/125 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä 60/40 tasa-arvolaista :D

Vierailija
86/125 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin oikeita kultturiohjelmia ja puheohjelmia enkä mitään aivotonta hömppää. Ylen puhe meni persielleen kanavauudistuksessa. Politiikkaradio, Stiller jne. kiinnostavat. En pidä ihmisten aliarvioimisesta aivottomaksi karjaksi. N52

Vierailija
87/125 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet naiset näkyy itsekin halveksuvan omaa sukupuoltaan ja sen kiinnostuksen kohteita. Kyllä omaan elämääni mahtuu monen muun asian ohella kiinnostus myös esim. ulkonäköön, ihmissuhteisiin jne. eikä asia tee minusta yhtään vähemmän älykästä.

Ei, vaan sinun ongelmana on se, että liität tietyt kiinnostuksen kohteet tiettyyn sukupuoleen. Minulle tulee Tiede-lehti ja olen nainen. Minulle ei tule Me Naiset -lehteä, koska en ole kiinnostunut ko. lehden sisällöstä. Olen ihan biologinen nainen ja minulla on naiselliset kiinnostuksen kohteet. Näistä naisellisista kiinnostuksen kohteista yksi on tiede.

Me naiset- lehden levikki on useita kymmeniä tuhansia ja vielä useampi lukee jonkun toisen tilaamaa lehteä. Voidaan siis sanoa lehden aiheiden kiinnostavan hyvin monia naisia. Nyt on näköjään menossa kilpailu siitä miten vähän voi kiinnostaa mikään naiselliseksi mielletty aihe, hyi olkoon. Voi lukea samana päivänä Tiede- lehteä ja Me Naisia eikä ole yhtään vähemmän fiksu.

Silti liian vähän fiksu ymmärtämään ja myöntämään, että ongelman ydin on aiheiden jaottelu ja mieltäminen naisellisiksi tai vähemmän naisellisiksi. Kyllähän miehetkin käyttävät olkalaukkuja nykyään ja maksavat paljon muodista, lisäksi osa miehistä meikkaa ja ottaa jopa täytteitä ja silottelee ryppyjään. Enkä tarkoita trangendereitä tai vastaavia. Ei ole miehiä ja naisia yhteisenä ryhmänä joita kiinnostavat tietyt jutut. On olemassa miehiä ja naisia yksilöinä joilla on hyvinkin vaihtelevat kiinnostuksen kohteet. Ei todellakaan kaivata mitään naisten radiokanavaa, jonka aiheet käsittelevät vain tiettyjen naisten kiinnostuksen kohteita: Muoti, kosmetiikka, viini, miehet ja kikatus. Jos jotain tarvitaan, niin radiokanava joka ei toista stereotypioita ja tunge naisia yhteen muottiin.

Juuri näin.

Miksei ton tyylisille ihmisille sitten ole vain omaa kanavaa, ilman että siihen liitetään sukupuoli. Nimi voisi olla vaikka lifestyle radio. Sinne kaikki kanat ja kukot kuuntelemaan uusimmat trendivinkit.

Pinnallisia miehiä on ihan yhtä paljon kuin naisiakin, minusta tuntuu että enemmänkin. Miksi siihen pitää sukupuoli liittää, kun kaikkia naisia ei se *me naisten* maailma kiinnosta yhtään, mutta useita miehiä juuri ne asiat kiinnostavat (parisuhteet, viinit, ruoka, vaatteet ja muu snobbailu).

Vierailija
88/125 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ole ollut minun kuuntelema kanava.

Ei kyllä hyvältä kuulosta jos on vain naisia jauhamassa keskenään, kun sen tietää jo valmiiksi millaisia ne jutut aina ton näköisillä akoilla on =pinnallisia ja hyvinhyvin tylsiä. Noiden elämä on yhtä kaukana omastani, kuin kiina kanadasta.

Samaa ajattelin, en viitsi lukea tuontyylisten naisten blogejakaan (liian kaukana omasta arjesta) saati kuunnella heitä jauhamassa scheisseä radiotaajuuksilla. Sitä varten on jo olemassa vino pino podcasteja, jos on "alan naisten" kannattaja.

Niinpä. Ranteiden sahailuun sopisi ainoastaan. Saissestaan saisi lisäpotkua hommaan.

Vierailija
89/125 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä, miehille potkut ja tilalle naisia? Voinko noin edes tehdä?

Miehet saa edelleen velvoittaa myös armeijaan ja siviilipalvelukseen, joten eiköhän tämäkin katsota läpi sormien. Suomessa tasa-arvon maassa näin voi tehdä.

ja sinunko mielestä tollanen hempukkakanava jotenkin palvelee naisia?

Saanen naisena olla eri mieltä. Toihan nimenomaan on sovinismin riemuvoitto, näkeehän sen jo promokuvastakin kun katsoo näitä "toimittajia", mikä tulee olemaan sisältö. Ihan vierasta useimmille naisille. Veikkaan että puhutaan vain keuneushoidoista, sheivailuista, vaatteista, kengistä ja käsilaukuista.. nuo asiat ei kiinnosta kuin tietynlaisia naisia, jotka oikeasti ovat hyvin pieni marginaali kaikista naisista, ja edustavat nimenomaan sitä osaa, joka vie tasa-arvoa aina ison harppauksen taaksepäin.

Vierailija
90/125 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkut radiojuontajana Sanomalta ovat saaneet Kimmo Sainio, Jarkko Valtee, ja Ari Hursti.

Lisäksi Ellen Jokikunnas lopetti työt radiossa ja Sami Kuronen siirrettiin Radio Aallolta pois, koska ei sovi Me Naiset -radion juontajaksi kun on mies. 

Aika kylmää menoa on kyllä Sanomalla. 

Vierailija
91/125 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt pannaan ruotuun. Muista näyttää hyvältä ja olla laiha. Paljon juttua, kuinka onnellista on kun mies on paljon vanhempi.

Vierailija
92/125 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksi kirjoitukseni on hävinnyt sivulta kaksi. Näin sen siellä vielä jokin aika sitten, peukutuksin.Mitään rumaa kielenkäyttöä kirjoitus ei sisältänyt, kylläkin kysymyksen, että mistä Me naiset radio aikoo kuulijat löytää? Mikä oli poistamisen syy kirjoitukseen "Korona-aikana olen paljon kuunnellut radiota, lähinnä Yle puhe....."

Vierailija
93/125 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin naisena tilaan Tiede ja Historia lehteä, ja myös Aku Ankkaa.

Ns. "naistenlehtiä" ostan muutaman kerran/vuosi, yleensä lentokoneeseen matkalukemiseksi tmv. (kirjaa/tilaamiani lehtiä en yleensä ota, koska kirjaa en ehdi lukea lennon aikana loppuun lehtiäni en raaski jättää roskiin kun yleensä jonkun jutun/juttujen takia säästän)

Minussa myös naisellinen puoli, pidän mekoista ja kauniista vaatteista, haluan olla "aina" huoliteltu jne.

Mutta loppujen lopuksi en aikaa juuri uhraa meikkailuun tmv. minulla on omat luottotuotteet joilla meikkaus sujuu nopsaan, hiuksissa helppo malli jolle riittää arkena vain harjaus jne.

Jos ajatellaan mitkä asiat minua kiinnostavat niin listalla on:

-Historia (ymmärän etei tämä ehkä olen kovin suosittu aihe)

-Ajankohtaiset asiat/uutiset (mutta ei brexit tmv. mistä jauhetaan koko ajan kaikkialla välillä jotain muuta kiitos!)

-Erilaiset mielenkiintoiset tutkimustulokset (laidasta laitaan kaikki aina alholisten uusista hoitomuodoista jääkarhuihin tai uusiin muovin kierrätystapoihin, tai vaikka etätyöt jakorona jne.)

-Tietyt muotijutut (tekoripset sun muut kiinnostus on nolla, mutta esim. tällä hetkellä haluasin tietää missä myytäisiin kunnon villapaitoja ym. suht edullisesti, kun kaikki mitä vastaan on tullut on 5%villaa95% akryylia, tai sitten hintalapussa lukee 500e tmv. isoja summia)

Ajatuksena "naisten radio" on kylla harvinaisen typerä, jos vaikka olisi joku "Trendi-radio" tai ehkä jopa "Anna-radiokin" ehkä menisi vielä menisi, mutta Me Naiset on liian leimaava.

Vierailija
94/125 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me Naiset-radiokanavan lanseeraus on saanut paljon kritiikkiä (etenkin naisilta) siksi, että lanseerauksessa päätoimittaja todisteli, että Me Naiset on entistäkin MONINAISEMPI.

Päätoimittaja varmaan tarkoitti moninaisuudella tässä yhteydessä sitä, että oi kun ollaan niin monikanavaisia, kun ollaan lehtenä ja netissä ja nyt radiossa.

Yleisö kuitenkin ymmärsi moninaisuuden kuten nyt sen voisi ymmärtää, että kanavalla tuotaisiin esiin moninaisia ihmisiä (erilaisia, eri-ikäisiä, eri taustoista tulevia). Että ehkä tämä tosiaan avaisi uusia ja mielenkiintoisia näkökulmia kaupallisen radion tylsälle p*njauhannalle.

Hehkutettu moninaisuus on kuitenkin Me Naiset -radion mielestä sitä, että kaikki poispotkittujen tilalle tulleet juontajat ovat edelleen ah niin moninaisen hoikkia, kauniita, valkoisia, suht samanikäisiä, hetero(oletettuja).

Eli siinä meille moninaisuutta Me Naisten mielestä. Uskooko joku että esim Jenni Alexandrovalla olisi jotain tosi tuoretta ja erilaista kulmaa tuottavana tähän tuhat kertaa nähtyyn hommaan? Krooh.

Aivan farssi koko lanseeraus. Me Naiset copypastettaa samaa "kiitos mielipiteestäsi, olemme avoimia keskustelulle"-vastausta kaikkeen kritiikkiin.

Vierailija
95/125 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin niin kuvitella tuon kanavan.

Rohkeaa puhetta deittailusta ja Tinderistä! Löytääkö sieltä hyviä miehiä? Hihihi. Seksi. Hihihi.

Miten yhdistää ura ja äitiys? Tässäpä nykyaikainen puheenaihe modernille naiselle! Ei olla enää missään 50-luvulla!

Burn out- Sirpa raatoi töissä, sai burnoutin ja perusti hyvinvointifirman. Kertoo nyt prioriteeteista ja hyvinvoinnin tärkeydestä!

Miehet ei osaa tehdä kotitöitä tai hoitaa lapsia :DD Hulvaton kevennysjuttu! Mitä teidän miehet ei osaa?

Suoraa puhetta seksuaalisuudesta! Vieraana aito bi-seksuaali!

Välissä tusinapoppia. Toivottavasti olen väärässä.

Vierailija
96/125 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallikaa niiden kuunnella, jotka haluavat.

Vierailija
97/125 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin niin kuvitella tuon kanavan.

Rohkeaa puhetta deittailusta ja Tinderistä! Löytääkö sieltä hyviä miehiä? Hihihi. Seksi. Hihihi.

Miten yhdistää ura ja äitiys? Tässäpä nykyaikainen puheenaihe modernille naiselle! Ei olla enää missään 50-luvulla!

Burn out- Sirpa raatoi töissä, sai burnoutin ja perusti hyvinvointifirman. Kertoo nyt prioriteeteista ja hyvinvoinnin tärkeydestä!

Miehet ei osaa tehdä kotitöitä tai hoitaa lapsia :DD Hulvaton kevennysjuttu! Mitä teidän miehet ei osaa?

Suoraa puhetta seksuaalisuudesta! Vieraana aito bi-seksuaali!

Välissä tusinapoppia. Toivottavasti olen väärässä.

Tätähän se todennäköisesti on. Välillä talousvinkkejä girlboss-tyyliin; miksi kaikki ei kato vaan tajua sijoittaa sitä satasta kuussa, helppoa vaurastumista

Tusinapopin määrän peittoaa vain vitullinen määrä kaupallisia yhteistöitä kollageenifirmojen ja vagisanin kanssa.

Väsyttää jo ajatuksena.

T: N33

Vierailija
98/125 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas osoitus intersektionaalisen feminismin idioottimaisuudesta.

Vierailija
99/125 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miksi kirjoitukseni on hävinnyt sivulta kaksi. Näin sen siellä vielä jokin aika sitten, peukutuksin.Mitään rumaa kielenkäyttöä kirjoitus ei sisältänyt, kylläkin kysymyksen, että mistä Me naiset radio aikoo kuulijat löytää? Mikä oli poistamisen syy kirjoitukseen "Korona-aikana olen paljon kuunnellut radiota, lähinnä Yle puhe....."

Minunkin kommentti oli hävinnyt, siinäkään ei ollut mitään sopimatonta.

Vierailija
100/125 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa naisena esimerkiksi maailmanpolitiikka, talousjärjestelmät ja ilmastonmuutos. Kevennyksenä voisi olla vaikka jotain laadukkaita kuunnelmia, radiokolumneja tai sketsejä ja tietenkin uutta, oikeasti kiinnostavaa musiikkia ympäri maailmaa.

Olen 35-vuotias kaupunkilaisnainen, ja uskoakseni kohderyhmää. Odotan innolla tätä minulle suunnattua kanavaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi