Me Naiset Radiolle rajua kritiikkiä – etenkin naiset hermostuivat
Ja varta vasten jaettu tällaisen hömpän takia miehille potkuja, niin kuin tässä kohtaa Valteelle ja Kuroselle.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/5d4f9fa4-cbdd-4c94-ac77-99f3b7…
Kommentit (125)
Radio o kuolemaa tekevä media. Kukaha nero päätti rajata kaikki Suomen miehet pois kuulijoista? :D Voipi olla, et tuolla tulee olemaan pienemmät kuuntelijaluvut kui Aallolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset näkyy itsekin halveksuvan omaa sukupuoltaan ja sen kiinnostuksen kohteita. Kyllä omaan elämääni mahtuu monen muun asian ohella kiinnostus myös esim. ulkonäköön, ihmissuhteisiin jne. eikä asia tee minusta yhtään vähemmän älykästä.
Ei, vaan sinun ongelmana on se, että liität tietyt kiinnostuksen kohteet tiettyyn sukupuoleen. Minulle tulee Tiede-lehti ja olen nainen. Minulle ei tule Me Naiset -lehteä, koska en ole kiinnostunut ko. lehden sisällöstä. Olen ihan biologinen nainen ja minulla on naiselliset kiinnostuksen kohteet. Näistä naisellisista kiinnostuksen kohteista yksi on tiede.
Me naiset- lehden levikki on useita kymmeniä tuhansia ja vielä useampi lukee jonkun toisen tilaamaa lehteä. Voidaan siis sanoa lehden aiheiden kiinnostavan hyvin monia naisia. Nyt on näköjään menossa kilpailu siitä miten vähän voi kiinnostaa mikään naiselliseksi mielletty aihe, hyi olkoon. Voi lukea samana päivänä Tiede- lehteä ja Me Naisia eikä ole yhtään vähemmän fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Ai setämiesyen jutut ei kiinnosta? Ditten kujnellasn naisten lässytystä. Sehän on nykyisin niin tärkeää.
Ei kannata piruilla muille kun oma sössösönkötys jokeltavan sinappikoneen tasolla.
Kirjoitin pitkän viestin mutta se meni sensuuriin eli kiteytettynä:
Naisvetoinen radiokanava, jolla haastateltaisiin paljon erilaisia naisia ja käsiteltäisiin kiinnostavia ja ajankohtaisia aiheita yhteiskunnasta, tieteistä, taiteista jne, kiinnostaisi. Naisten äänet ja näkökulmat kiinnostaa valtavasti. Meikit, vaatteet ja listahittipoppi ei voisi vähempää kiinnostaa.
N23
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin pitkän viestin mutta se meni sensuuriin eli kiteytettynä:
Naisvetoinen radiokanava, jolla haastateltaisiin paljon erilaisia naisia ja käsiteltäisiin kiinnostavia ja ajankohtaisia aiheita yhteiskunnasta, tieteistä, taiteista jne, kiinnostaisi. Naisten äänet ja näkökulmat kiinnostaa valtavasti. Meikit, vaatteet ja listahittipoppi ei voisi vähempää kiinnostaa.
N23
Jos tuollaiselle kanavalle olisi valtakunnallista kysyntää niin se olisi jo perustettu. Me Naiset-radio ei ole tarkoitettukaan kaikille kuten ei mikään muukaan kanava vaan niille joita sen ohjelmatarjonta kiinnostaa, ei ole pakko kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset näkyy itsekin halveksuvan omaa sukupuoltaan ja sen kiinnostuksen kohteita. Kyllä omaan elämääni mahtuu monen muun asian ohella kiinnostus myös esim. ulkonäköön, ihmissuhteisiin jne. eikä asia tee minusta yhtään vähemmän älykästä.
Ei, vaan sinun ongelmana on se, että liität tietyt kiinnostuksen kohteet tiettyyn sukupuoleen. Minulle tulee Tiede-lehti ja olen nainen. Minulle ei tule Me Naiset -lehteä, koska en ole kiinnostunut ko. lehden sisällöstä. Olen ihan biologinen nainen ja minulla on naiselliset kiinnostuksen kohteet. Näistä naisellisista kiinnostuksen kohteista yksi on tiede.
Me naiset- lehden levikki on useita kymmeniä tuhansia ja vielä useampi lukee jonkun toisen tilaamaa lehteä. Voidaan siis sanoa lehden aiheiden kiinnostavan hyvin monia naisia. Nyt on näköjään menossa kilpailu siitä miten vähän voi kiinnostaa mikään naiselliseksi mielletty aihe, hyi olkoon. Voi lukea samana päivänä Tiede- lehteä ja Me Naisia eikä ole yhtään vähemmän fiksu.
Silti liian vähän fiksu ymmärtämään ja myöntämään, että ongelman ydin on aiheiden jaottelu ja mieltäminen naisellisiksi tai vähemmän naisellisiksi. Kyllähän miehetkin käyttävät olkalaukkuja nykyään ja maksavat paljon muodista, lisäksi osa miehistä meikkaa ja ottaa jopa täytteitä ja silottelee ryppyjään. Enkä tarkoita trangendereitä tai vastaavia. Ei ole miehiä ja naisia yhteisenä ryhmänä joita kiinnostavat tietyt jutut. On olemassa miehiä ja naisia yksilöinä joilla on hyvinkin vaihtelevat kiinnostuksen kohteet. Ei todellakaan kaivata mitään naisten radiokanavaa, jonka aiheet käsittelevät vain tiettyjen naisten kiinnostuksen kohteita: Muoti, kosmetiikka, viini, miehet ja kikatus. Jos jotain tarvitaan, niin radiokanava joka ei toista stereotypioita ja tunge naisia yhteen muottiin.
Me Naiset on demarilehti ja sopii demarinaisille. Haastateltavat ovat juttaurpilaisia ja mariajungnereita.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa siihen, oliko tämä radiokanava hyvä idea vai ei, niin ärsyttää kyllä ihan suunnattomasti nämä naiset, jotka kiiruhtavat dissaamaan naisellisina pidettyjä asioita ja kilpaa kertovat, kuinka heitä kiinnostavat tähtitiede, sotahistoria ja aivokirurgia. Vaikea nähdä, että miehillä olisi tarve todistella, että eivät he mitään Tekniikan maailmaa lue, kun puutarhanhoito kiinnostaa enemmän. Itse olen ainakin olen ylpeästi nainen, jota kiinnostaa monenlaiset asiat meikeistä puoluepolitiikkaan ja vaatteista osakesijoittamiseen. Näistä kaikista luen ja keskustelen mielelläni.
Tekniikan maailmaa lukee juntit, puutarhanhoito on huomattavasti fiksumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Me Naiset
Lukijoita 148 000
Naisia 87 %
Miehiä 13 %
Tiede
Lukijoita 279 000
Naisia 42 %
Miehiä 58 %
Tiede Luonto
Lukijoita 164 000
Naisia 54 %
Miehiä 46 %
Suomen Luonto
Lukijoita 158 000
Naisia 55 %
Miehiä 45 %
Vaikuttaa nyt kuitenkin siltä, että naisia kiinnostaa tiede- ja luontoaiheet enemmän kuin kosmetiikka. Sen vuoksi naisille suunnattua radiokanavaa ei pitäisi pyhittää vain tyhjänpäiväiselle kikattelulle.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole laitonta. Sukupuolisyrjintää, että miehet saavat lähteä?
Jos olisi toisinpäin, että naiset saavat potkut, voi herranjumala mikä metakka syntyisi.
Jep.. ”Nelosmedia lakkauttaa Radio Aallon, ja tilalle tulee Me Äijät- kanava. Tästä syystä kaikki Aallon naistoimittajat saavat potkut, koska kanavalle otetaan vain miestoimittajia töihin. Kanava keskittyy jatkossa miehiä kiinnostaviin asioihin, kuten tisseihin, tisseihin ja kaljaan.”
Ei olis menny ikikuunapäivänä läpi!! Kukaan ei olis uskaltanu edes yrittää.
Vierailija kirjoitti:
sokea elsakin näkee että tossa on vain keskenään yhteen sopivia siistejä huoliteltuja naisia joille korkokengät ja salilla käyminen ovat elämän a ja o, ja varmasti pienet drinksut ja miehet, ehkä valkoinen sisutus espoolaisessa paritalon puolikkaassa. Mistä ne aina löytää julkisuuteen ja kaikkialle näitä aina keskenään samasta lammesta ongittuja.. vaikka naisia on miljoonia erilaisia variaatioita. Mutta ei, mediassa on vain kahta lajia, joko intersektionaalisia hesalaisia ituhippejä TAI näitä hyvin hoidettuja pk-seutulaisia pikkuvaimoja jotka kuskailevat lapsia joka ilta harrastuksiin farmariautolla ja menevät itse salille.
MITÄ MAAILMASSA TAPAHTUU, EN JAKSA KUMPAAKAAN NAISTYYPPIÄ, saati edusta itse.
Nämä jennialexandrovat pääsevät asemiinsa koska he edustavat päättäville miehille sitä naistyyppiä, johon he ovat tottuneet ja indentifioituneet. Tuskin radiopomot edes tuntevat muita kuin näitä korkkareilla tepastelevia edustusvaimo-naisia. Tietenkin he palkkaavat omista kuvioistaan tuttuja daameja, turvallista ja riskitöntä.
Tavallaan ymmärrän että tässä yritetään boostata lehtimyyntiä ja keskittyä tiettyyn segmenttiin, ihan ok idea. En ole kuitenkaan ihan varma tuosta kanavan nimestä, koska se tullee ajamaan n. puolet kuuntelijoista pois. Valitsemalla jonkun toisen nimen kuuntelijamäärät olisivat varmaan korkeammat. Me naiset -nimi on kuitenkin jo vähän vanhanaikainen muutenkin, joten tässä olisi ollut hyvä tilaisuus uudelleenbrändätä.
Asiat, jotka tässä tuntuvat tökkivän, on se miesten tasa-arvoinen kohteleminen (mikä kieltämättä tuntuu näiden tietojen perusteella epäreilulta) ja se, että naiset pelkäävät että heille tarkoitettu kanava tarjoilisi vain tyyppillistä naisille suunnattua höttö-sisältöä joka aliarvioi naisia ja kohtelee heitä stereotypisesti. Sama nainen voi pitää meikeista ja sijoituskeskustelusta.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa siihen, oliko tämä radiokanava hyvä idea vai ei, niin ärsyttää kyllä ihan suunnattomasti nämä naiset, jotka kiiruhtavat dissaamaan naisellisina pidettyjä asioita ja kilpaa kertovat, kuinka heitä kiinnostavat tähtitiede, sotahistoria ja aivokirurgia. Vaikea nähdä, että miehillä olisi tarve todistella, että eivät he mitään Tekniikan maailmaa lue, kun puutarhanhoito kiinnostaa enemmän. Itse olen ainakin olen ylpeästi nainen, jota kiinnostaa monenlaiset asiat meikeistä puoluepolitiikkaan ja vaatteista osakesijoittamiseen. Näistä kaikista luen ja keskustelen mielelläni.
Siitähän tässä nimenomaan on kyse, että tämä mainittu lehti ja näin ollen nähtävästi myös radiokanava haluavat edelleen ylläpitää ummehtunutta 50-lukulaista käsitystä, että "naisellisia asioita" jotka kiinnostavat naisia ovat pelkästään meikit, vaatteet ja lasten kasvatus, vaikka todellisuudessa naisia kiinnostaa laajalti monet muut asiat kuin nämä ahtaan muotin määräämät - kuten esimerkiksi mainitsemasi puoluepolitiikka ja sijoittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitähän tässä nimenomaan on kyse, että tämä mainittu lehti ja näin ollen nähtävästi myös radiokanava haluavat edelleen ylläpitää ummehtunutta 50-lukulaista käsitystä, että "naisellisia asioita" jotka kiinnostavat naisia ovat pelkästään meikit, vaatteet ja lasten kasvatus, vaikka todellisuudessa naisia kiinnostaa laajalti monet muut asiat kuin nämä ahtaan muotin määräämät - kuten esimerkiksi mainitsemasi puoluepolitiikka ja sijoittaminen.
Ja sama tietysti toisinpäinkin, kyllä miehiäkin kiinnostavat vaatteet ja sisustus, heille ei vain taida juuri olla sellaista sisältöä koskaan tarjolla.
Blah. Miksiköhän millään miesten kanavalla ei esitellä kolmea parasta siivousvinkkiä tai joulun ihanimpia reseptejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveiset täältä Me naiset-lehdestä.
Kohderyhmän fokusointi on useimmiten tervehdyttävä toimenpide, ainakin jotain parempaa kuin kaikkea kaikille eikä mitään kenellekään erityisesti. Siinä ohessa lehti-radiokombo pyrkii tietysti kasvattamaan ja vakinaistamaan tuoretta uutta polvea mediatalon asiakaspalettiin. Kaiken takana piilee strateginen ajatus. Onnistuuko, se jää nähtäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa siihen, oliko tämä radiokanava hyvä idea vai ei, niin ärsyttää kyllä ihan suunnattomasti nämä naiset, jotka kiiruhtavat dissaamaan naisellisina pidettyjä asioita ja kilpaa kertovat, kuinka heitä kiinnostavat tähtitiede, sotahistoria ja aivokirurgia.
Kanavalla tulet saamaan VAIN siivousohjeita ja käskyjä kauniiksi laittautumiseen miehiä varten. Sekö on sinusta oikein naisille suunnatulla kanavalla? Ei tässä nyt ole kyse siitä, että nainen ei saisi olla kiinnostunut muodista tai meikeistä, vaan siitä, että yksi naisille suunnattu kanava syöttää naisille sitä samaa kakkaa, joka pitää naiset alemmassa kastissa.
"Tytöt alkavat kuusivuotiaina nähdä itsensä vähemmän luontaisesti lahjakkaina kuin pojat, selviää tuoreesta yhdysvaltalaistutkimuksesta.
Princetonin, New Yorkin ja Illinoisin yliopistojen tutkijat kuvailevat stereotypioiden alkavan näkyä lasten ajattelussa. Niihin vaikuttavat vanhat tutut syylliset: tiedotusvälineet, opettajat, vanhemmat ja muut lapset."
https://yle.fi/uutiset/3-9427235
MeNaiset meikkileikki-kanava ei taida paljon muuttaa tyttöjen asenteita, etenkin mikäli heidän äitinsä tuota kanavaa kuuntelevat.
Ja aivan varmasti kuukautiset sitä ja kuukautiset tätä ja saadaan kuulla joka päivä kuinka jollain juontajista on kovat menkkakivut tai suklaan himo koska nähään on näitä ”vaan tyttöjen juttuja”
Samaa ajattelin, en viitsi lukea tuontyylisten naisten blogejakaan (liian kaukana omasta arjesta) saati kuunnella heitä jauhamassa scheisseä radiotaajuuksilla. Sitä varten on jo olemassa vino pino podcasteja, jos on "alan naisten" kannattaja.