Me Naiset Radiolle rajua kritiikkiä – etenkin naiset hermostuivat
Ja varta vasten jaettu tällaisen hömpän takia miehille potkuja, niin kuin tässä kohtaa Valteelle ja Kuroselle.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/5d4f9fa4-cbdd-4c94-ac77-99f3b7…
Kommentit (125)
En aio kuunnella, ei puhuttele minua naisena millään tavoin enkä kannata sukupuolittamista. Luulisin aprillipilaksi, mutta ei...
Hyi helvetti, näkee jo noista naisten kuvista mikä on taso, huulipunaa ja korkkareita, ou jee.
Onneksi en kuuntele kaupallista paskaa, toihan on pahempaa sonta varmasti kuin kyseinen lehti.
Missähän 50-luvulla tämmöiset "voimaantujat" oikein elää. Omaan maailmaani ei kuulu mikään asia mistä joka ainoa naistenlehtia jauhaa joka helvetin numerossa. Kyllä on niin järkyttävä kuva naisista, että en ihmettele yhtään jos teinitytöt hakeutuvat sukupuolenvaihdosleikkauksiin, kuvittelevat että naisen elämä on sitä mitä me naiset yms paskamediat tarjoilee.
Kiitos ei.
n48
huulipunien sävyjä ja vaatteita?
laihdutusta, käsilaukkuja ja sheivausta?
salilla käyntiä ja avioseksiä?
sitähän se naistenlehtien mielestä on naisen elämä.
elämääni ei kuulu mikään noista asioista, olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
15-25-vuotiaat naiset ovat kosmetiikan heavy-usereita, ahkeria vaatteiden ostaja, mielihyvätuotteiden ja ajanviettopalveluiden ahkeria käyttäjiä. Radiokanavan ja lehden yhteen brändäys vahvistaa molempia. Tämä profilointi saattaa tuoda parempaa tulosta kummallekin, eikä sen ainakaan luulisi leikkaavan.
Mutta meillä on myös internet josta olemme tottuneet kosmetiikka-, vaate- ja menovinkit etsimään. Me Naiset ei profiloidu ikäluokalleni eikä ainakaan radiokanava sitä nuorenna, musiikki kun kuunnellaan muualta. Näillä lehdillä ei ole tapana esitellä tuotteita nuorille vaan kalliimpaa keski-ikäisille.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä, miehille potkut ja tilalle naisia? Voinko noin edes tehdä?
Tuleehan se halvemmaksi kun eihän naisille tarvitse maksaa yhtä isoa liksaa. Fiksu päätös.
Ihan älytön juttu tuo uusi radiokanava. Olen itse mies joka kuuntelee usein Aaltoa. En varmasti ryhdy kuuntelemaan jotakin Me Naiset -kanavaa
Onko muka tarpeeksi naisia jotka paikkaavat sen että mieskuulijat kaikkoavat?
Ja eikö tuo ole vähän syrjivää että vain miehet potkitaan pois?
Monet naiset näkyy itsekin halveksuvan omaa sukupuoltaan ja sen kiinnostuksen kohteita. Kyllä omaan elämääni mahtuu monen muun asian ohella kiinnostus myös esim. ulkonäköön, ihmissuhteisiin jne. eikä asia tee minusta yhtään vähemmän älykästä.
Ottamatta kantaa siihen, oliko tämä radiokanava hyvä idea vai ei, niin ärsyttää kyllä ihan suunnattomasti nämä naiset, jotka kiiruhtavat dissaamaan naisellisina pidettyjä asioita ja kilpaa kertovat, kuinka heitä kiinnostavat tähtitiede, sotahistoria ja aivokirurgia. Vaikea nähdä, että miehillä olisi tarve todistella, että eivät he mitään Tekniikan maailmaa lue, kun puutarhanhoito kiinnostaa enemmän. Itse olen ainakin olen ylpeästi nainen, jota kiinnostaa monenlaiset asiat meikeistä puoluepolitiikkaan ja vaatteista osakesijoittamiseen. Näistä kaikista luen ja keskustelen mielelläni.
Minusta tämä vaikuttaa miesten syrjinnältä ja turhalta sukupuolittamiselta. En väheksy naiseuttani tai naisiin liitettyjä kiinnostuksenkohteita, mutta nykyaikana en ymmärrä miksi asiat pitää sukupuolittaa. Sen vuoksi tuskin tulen kuuntelemaan kanavaakaan. Arvoristiriita.
Ai setämiesyen jutut ei kiinnosta? Ditten kujnellasn naisten lässytystä. Sehän on nykyisin niin tärkeää.
Tässä haetaan jotain sellaista kohderyhmää jota ei taida enää olla. Radiossa toksista miehistä paskaa on rock ja city ja niissä on autuaasti unohdettu ne (naiset) jotka kaipaisivat kanssa hyvää rock kanavaa ilman miehistä kusemiskilpailua.
Jos ja kun tuo menaiset radio ymmärretään uudelleen suunnat ilman sukupuolipiirteitä niin varmasti kuulijoitakin se kiinnostaa. Viihdettä, muotia ja muuta "naismaista" juttua seuraavat kyllä miehetkin ( esim. oma mieheni) ja sinänsä aidosti ottaa päähän että ollaan segmennoinnissa niin autuaan pihalla ja vanhanaikaisia.
Jos radio aalto olisikin vaihtanut nimensä ”me miehet”, potkinut pois kaikki naisjuontajat ja palkannut tilalle pelkästään miehiä? Ei olis mennyt ihan heti läpi.
Naisena mä en tod. ole ko. radiokanavaa kuuntelemassa. Ideana ihan p a s k a, naiset haluaa tasa-arvoa, mutta sit suostuvat tälläiseen? Ja sitä Jenni A:n feikkikähinää ei jaksa kuunnella oikeasti kuin max 5 min. Yskäisisi, joisi vettä tai avais oikeasti sitä ääntään jollain..
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset näkyy itsekin halveksuvan omaa sukupuoltaan ja sen kiinnostuksen kohteita. Kyllä omaan elämääni mahtuu monen muun asian ohella kiinnostus myös esim. ulkonäköön, ihmissuhteisiin jne. eikä asia tee minusta yhtään vähemmän älykästä.
Ei, vaan sinun ongelmana on se, että liität tietyt kiinnostuksen kohteet tiettyyn sukupuoleen. Minulle tulee Tiede-lehti ja olen nainen. Minulle ei tule Me Naiset -lehteä, koska en ole kiinnostunut ko. lehden sisällöstä. Olen ihan biologinen nainen ja minulla on naiselliset kiinnostuksen kohteet. Näistä naisellisista kiinnostuksen kohteista yksi on tiede.
Vierailija kirjoitti:
"Oman sukupuolensa kiinnostuksenkohteita?" Missä ihmeen maailmassa oikein elät?
Naamapalmu Me Naiset -radiokanavalle. Itse kannatan tasa-arvoa, yhdenvertaisuutta ym. joten on päivänselvää etten ihan lähtökohtaisesti aio kuunnella noin nimettyä kanavaa pelkkine naisjuontajineen.
- nainen minäkin
Onneksi ei ole ollut minun kuuntelema kanava.
Ei kyllä hyvältä kuulosta jos on vain naisia jauhamassa keskenään, kun sen tietää jo valmiiksi millaisia ne jutut aina ton näköisillä akoilla on =pinnallisia ja hyvinhyvin tylsiä. Noiden elämä on yhtä kaukana omastani, kuin kiina kanadasta.
Ihmettelen vaan miten nykypäivänä kannattaa rajata pois suurin osa kuuntelijoista. Aaltoa kuitenkin on kuunnellut monenlaiset ihmiset. Lisäksi miesääntä tykkäävät kyllä naisetkin kuunnella.
Nyt on rajattu sukupuolen perusteella karkeasti puolet pois kuuntelijoista. Oletetun sisällön perusteella entisistä aallon naiskuuntelijoista vähintään puolet vaihtaa kanavaa myös.
Epäilen että ei ole pitkäikäinen kokeilu.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vaan miten nykypäivänä kannattaa rajata pois suurin osa kuuntelijoista. Aaltoa kuitenkin on kuunnellut monenlaiset ihmiset. Lisäksi miesääntä tykkäävät kyllä naisetkin kuunnella.
Nyt on rajattu sukupuolen perusteella karkeasti puolet pois kuuntelijoista. Oletetun sisällön perusteella entisistä aallon naiskuuntelijoista vähintään puolet vaihtaa kanavaa myös.
Epäilen että ei ole pitkäikäinen kokeilu.
Nyt on varmaan kyse taas siitä, mitä haetaan? Onko 50 000 oikean ikäryhmän kuuntelijaa parempi kuin 200 000 kuuntelijaa, jotka eivät osu tarpeeksi hyvin haetuun ikähaarukkaan ja kohderyhmään?
Ainakin tv:n puolella toimitaan niin, että mainostajille ja kanaville on tärkeämpää saada juuri ne "oikeat" katsojat koukkuun. Eli 100 000 kohderyhmän katsojaa on mainostajalle tärkeämpää, kuin randomisti 400 000 katselijaa. Vaikka 400t katsojaa olisi tänä päivänä hyvä luku ohjelmalle kuin ohjelmalle, niin mainostajat vetäytyy ohjelman parista ja kanava lopettaa esittämästä ohjelmaa, mikäli kohderyhmä on väärä.
Siinä saa suuri massa kritisoida miten tahtoo, mutta näin tämä homma toimii.
En tiedä, mutta onkohan juontajilla samanlaiset työsopimukset kuin yleensä työntekijöillä. Joku irtisanomislauseke, että heidät voidaan erottaa helpommin.