Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita unettomia ja masentuneita?Minulla kohta hajoo pää:(

Vierailija
08.05.2014 |

Onkohan täällä muita yhtä huonosti nukkuvia ja masentuneita?Aloitin 3 viikkoa sitten uuden masennuslääkkeen,joka entisestään huonontanut nukkumista ja viime yönäkin nukuin vain 4 tuntia.Ja huonosti nukutun yön jälkeen masennus on entistä pahempana.En jaksa mitään tehdä,en ulkoilla enkä kotitöitä.En saa päivälläkään unta,vaikka olen väsynyt.

Olen kärsinyt tästä unettomuudesta+masennuksesta yli 20 v ja pahenee vaan koko ajan.Soitin psykiatrille aikaa,niin laittavat postissa tulemaan joskus,menee varmaan viikkojen päähän.

MInä en kohta jaksa enää.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap taas,en ole vuosiin enää käynyt missään tilaisuuksissa.En ole oikein löytänyt paikkaa,missä käydä.Lisäksi olen tullut aika varovaiseksi,koska tänä aikana kaikki ilmiöt, mitä seurakunnissa esiintyy,eivät ole Jumalasta.Kaikenlaisia henkiä on liikkeellä,enkä halua tähän soppaan enää mitään ns.väärää henkeä/voitelua.Raamattukinhan tästä varoittaa,että en puhu omiani.

Tuosta uskossa olemisesta,minä mietin joka päivä(ja yö),olenko vai enkö ole uskossa,enkä saa vastausta.Joskus ajattelen,että ehkä sittenkin saattaisin olla,mutta sitten heti tulee epäilys,että en ole koskaan tullutkaan.

Vierailija
22/72 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mäkin olen ollut kerran masentunut. Ja olin jo uskossa silloin. Uskovakin voi masentua, mutta uskovalla on lohduttaja.

J-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy hengellisissä tilaisuuksissa.

Vierailija
24/72 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:56"]

Hei ap, kerron oman kokemukseni. Aloitin Voxran ja unet menivät heti, mutta myös sellainen hermostunut energia lisääntyi, jonka avulla selvisin päivät. En pystynyt syömään edes viikkoa ja lopetin lääkkeen ominpäin, sitten puhuin lekurin kanssa, joka sai minut aloittaamaan uudelleen - nyt kestin vain kolme päivää.

Eli vika on todennäköisesti tuossa lääkkeessä, kun olet noin uneton ja ahdistunut. Voisitko pyytää lekurille hätäsoittoajan ja keskustella hänen kanssaan ja vaihtaa lääkkeen. Itse lopetin sen ominpäin eikä tullut viekkareita mutta unet palasivat heti.

[/quote]

ap taas,ja siis tiedän,että tämä Voxra nyt vei nämä unet.Mutta olin huono nukkumaan jo ennen tätä,ennen Voxraa oli ihan samanlaisia muutaman tunnin yöunia,ja kuitenkin Voxrankin aikana joskus nukun jopa 6-8 tuntia ja välillä ilman Tenoxia,pelkällä Melatoniinilla.

Haluaisin niin voida käyttää tätä Voxraa,olen syönyt cipramilia ja venlafaksiinia,mutta ne ei käy hankalien sivuvaikutusten takia.Ja olin tässä 1,5 vuotta ilman masennuslääkettä,mutta aika kurjaa on elo koko ajan.Olen jo niin kroonisesti masentunut,että tuskin koskaan paranen,jos ei siis tapahdu ihmeparanemista.

Oikeestaan tämä on jo kolmas kokeilu tätä Voxraa,ja myös viimeinen,jos ei nyt suju,niin ei sit koskaan.Mutta sitten ei jää paljon vaihtoehtoja,millä lääkitä masennusta :(

Netistä olen lukenut Voxra-kokemuksia,ja saattaa tosiaan kestää useamman kk,että mieliala korjaantuu ja lääkkeen aloitus todellakin on hankalampaa kuin perinteisillä SSRI/SRNI -lääkkeillä.Pitäis siis vaan sinnitellä 2-3 kk ainakin...

[/quote]

Itse vaihdoin Voxran Valdoxaniin, jossa on vähän melatoniinia. Kallis lääke, mutta nykyään kuitenkin Kela-korvattava. Voisit ehkä googlata tätä vaihtoehtoa... En nyt sanoisi, että mielialani on kohentunut, mutta eivät muutkaan masarit ole toimineet. Ei vie kuitenkaan yöunia.

Vierailija
25/72 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aikoinaan kirkossa sanan ja rukouksen illoissa.

Koin hyvää. Niin että älä nyt rupea ennakkoluulojen vangiksi.

Toisekseen et sitten ymmärrä että kulkemasi tie on väärä?

Jos se olisi oikea, voisit paremmin.

Vierailija
26/72 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:55"]

ap taas,en ole vuosiin enää käynyt missään tilaisuuksissa.En ole oikein löytänyt paikkaa,missä käydä.Lisäksi olen tullut aika varovaiseksi,koska tänä aikana kaikki ilmiöt, mitä seurakunnissa esiintyy,eivät ole Jumalasta.Kaikenlaisia henkiä on liikkeellä,enkä halua tähän soppaan enää mitään ns.väärää henkeä/voitelua.Raamattukinhan tästä varoittaa,että en puhu omiani.

Tuosta uskossa olemisesta,minä mietin joka päivä(ja yö),olenko vai enkö ole uskossa,enkä saa vastausta.Joskus ajattelen,että ehkä sittenkin saattaisin olla,mutta sitten heti tulee epäilys,että en ole koskaan tullutkaan.

[/quote]

Mikset sinä voisi olla uskossa? Jumalahan sen uskon lahjoittaa ja ihan kaikille, jotka tahtoo. Niin sinullekkin. Tänään on syytä kyllä katsoa, mihin menee. On niin paljon kaikenlaista. Kyllä sä tunnistat oikean Jumalan Hengen. Kaikkinainen puoluehenki ei ole Jumalasta. Meillä on pilvin pimein uskonsuuntia, kirkkoja ja herätysliikkeitä, mutta yksikään niistä ei ole syntynyt Jumalan Hengestä. Ne on ihmistekoa. Saako sulta kysyä, mistä päin Suomea olet? Pakko ei ole vastata.

J-P

Vierailija
27/72 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:56"]

Hei ap, kerron oman kokemukseni. Aloitin Voxran ja unet menivät heti, mutta myös sellainen hermostunut energia lisääntyi, jonka avulla selvisin päivät. En pystynyt syömään edes viikkoa ja lopetin lääkkeen ominpäin, sitten puhuin lekurin kanssa, joka sai minut aloittaamaan uudelleen - nyt kestin vain kolme päivää.

Eli vika on todennäköisesti tuossa lääkkeessä, kun olet noin uneton ja ahdistunut. Voisitko pyytää lekurille hätäsoittoajan ja keskustella hänen kanssaan ja vaihtaa lääkkeen. Itse lopetin sen ominpäin eikä tullut viekkareita mutta unet palasivat heti.

[/quote]

ap taas,ja siis tiedän,että tämä Voxra nyt vei nämä unet.Mutta olin huono nukkumaan jo ennen tätä,ennen Voxraa oli ihan samanlaisia muutaman tunnin yöunia,ja kuitenkin Voxrankin aikana joskus nukun jopa 6-8 tuntia ja välillä ilman Tenoxia,pelkällä Melatoniinilla.

Haluaisin niin voida käyttää tätä Voxraa,olen syönyt cipramilia ja venlafaksiinia,mutta ne ei käy hankalien sivuvaikutusten takia.Ja olin tässä 1,5 vuotta ilman masennuslääkettä,mutta aika kurjaa on elo koko ajan.Olen jo niin kroonisesti masentunut,että tuskin koskaan paranen,jos ei siis tapahdu ihmeparanemista.

Oikeestaan tämä on jo kolmas kokeilu tätä Voxraa,ja myös viimeinen,jos ei nyt suju,niin ei sit koskaan.Mutta sitten ei jää paljon vaihtoehtoja,millä lääkitä masennusta :(

Netistä olen lukenut Voxra-kokemuksia,ja saattaa tosiaan kestää useamman kk,että mieliala korjaantuu ja lääkkeen aloitus todellakin on hankalampaa kuin perinteisillä SSRI/SRNI -lääkkeillä.Pitäis siis vaan sinnitellä 2-3 kk ainakin...

[/quote]

Itse vaihdoin Voxran Valdoxaniin, jossa on vähän melatoniinia. Kallis lääke, mutta nykyään kuitenkin Kela-korvattava. Voisit ehkä googlata tätä vaihtoehtoa... En nyt sanoisi, että mielialani on kohentunut, mutta eivät muutkaan masarit ole toimineet. Ei vie kuitenkaan yöunia.

[/quote]

Juu,Valdoxan on kokeiltu jo pari vuotta sitten...ei apua..ei unettomuuteen eikä masennukseen.

Vierailija
28/72 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:55"]

[/quote]

Mikset sinä voisi olla uskossa? Jumalahan sen uskon lahjoittaa ja ihan kaikille, jotka tahtoo. Niin sinullekkin. Tänään on syytä kyllä katsoa, mihin menee. On niin paljon kaikenlaista. Kyllä sä tunnistat oikean Jumalan Hengen. Kaikkinainen puoluehenki ei ole Jumalasta. Meillä on pilvin pimein uskonsuuntia, kirkkoja ja herätysliikkeitä, mutta yksikään niistä ei ole syntynyt Jumalan Hengestä. Ne on ihmistekoa. Saako sulta kysyä, mistä päin Suomea olet? Pakko ei ole vastata.

J-P

[/quote]

Ja tiedän,että Jumala lahjoittaa uskon,ihminen ei sitä voi saada aikaan,vaikka kuinka yrittäisi.Mutta onko Jumala lahjoittanut minulle uskoa? En tiedä.Koskaan minulla ei ole ollut ns.pelastusvarmuutta tai rohkeutta/halua todistaa.Enkä ole oikein kokenut ns.uskoontuloa,josta voisin sanoa,että silloin ja silloin se tapahtui.

Asun Itä-Suomessa,Kuopion pohjoispuolella.

Aikoinaan,kun kävin hengellisissä tilaisuuksissa,jotakin jäi aina puuttumaan,en saanut sisäistä varmuutta tms.Mielelläni kyllä kuuntelin Raamatun lukemista ja lauloin hengellisiä lauluja,mutta aina se epäusko kalvoi sydäntä.

Nykyisin en pysty edes lukemaan Raamattua,se ei vain avaudu ja en jaksakaan montaa sivua sitten lukea.

Vierailija
29/72 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 ja 37 siis on ap...

Vierailija
30/72 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä kokisit epävarmuutta? Sähän tahdot ottaa Jeesuksen vastaan, eli sä olet ottanut. Raamattu sanoo, että kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi. Alkukielen mukaan Vallan Oikeuden.

Armosta me olemme pelastetut. Ihan silkasta armosta. Ei siihen voi itse mitään laittaa.

Joh.3:16 sanoo, että niin on Jumala maailmaa  (sinua) rakastanut. Siis on jo rakastanut. Miksi sä sitä epäilisit enää? Ei sun tarvi pyytää Jumalaa rakastamaan sinua, koska hän on jo rakastanut.

Kiitä siitä Jumalaa. Usko on luja luottamus, eli sä hyväksyt Jumalan Sanan elämääsi kaikkine lupauksineen, tuntui miltä tuntui.

J-P

Vierailija
31/72 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko ja pelastus on Jumalan teko alusta loppuun, sekin, että sä etsit Jumalaa on Hänen tekonsa. Kyllä Jumala vie aloittamansa työn loppuun. Sulla ei ole mitään syytä olla masentunut tai peloissaan. Sä olet hyvissä käsissä.

J-P

Vierailija
32/72 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>Enkä ole oikein kokenut ns.uskoontuloa,josta voisin sanoa,että silloin ja silloin se tapahtui.<<

En mäkään voi sanoa päivämäärää, koska mä olen uskoon tullut. Mutta voin sanoa, että olen Jeesuksen oma. Ja Jeesuksen oma olet sinäkin, niin tunnen. Vielä se sullekkin kirkastuu.

Siunausta.

J-P

Vierailija
33/72 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tässä...kiitos J-P vastauksistasi,mutta miten ihmeessä voisin vaan uskoa omalle kohdalle,siis henk.koht.Jotenkin tuntuu,että teoriassa tiedän tämän kaiken,mutta valo ei ole syttynyt omassa sydämessä.Ja tietäisitpä,miten kauan olen etsinyt...noin 30 vuotta...

Toiset tulee uskoon tuosta vaan ja saavat heti pelastusvarmuuden ym.Minä vaan rämmin ja emmin ja epäilen.

Vierailija
34/72 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:48"]

ap tässä...kiitos J-P vastauksistasi,mutta miten ihmeessä voisin vaan uskoa omalle kohdalle,siis henk.koht.Jotenkin tuntuu,että teoriassa tiedän tämän kaiken,mutta valo ei ole syttynyt omassa sydämessä.Ja tietäisitpä,miten kauan olen etsinyt...noin 30 vuotta...

Toiset tulee uskoon tuosta vaan ja saavat heti pelastusvarmuuden ym.Minä vaan rämmin ja emmin ja epäilen.

[/quote]

Tiedätkö, sä olet yrittänyt. Lopeta se yrittäminen ja ala kiittämään. Se on portti.

Jes. 60:18

J-P

Vierailija
35/72 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. hyvä psykologi koska unettomuus on psyykkistä pohjimmiltaan

2. liikunta koska ihminen on psykofyysinen kokonaisuus vaikka sitä miten yrittäisi karkuun

Vierailija
36/72 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua. Mutta mä suosittelisin liikunnan aloitusta 3-5krt viikko n.1h kerta

Kalakapselit 3kpl/pvä, d-vitamiini 100μ pvä, carnosin 400mg 1tbl pvä. Toi carnosin on kallista jotain35€ prk ja siinä on 60 tbl. Mut jos ottaa 1pvä.s niin kestää 2kk prk.

C ja B.vitamiini on myös hyvä lisä. Marjat, kaalet,porkkanat.

Sokerin käyttöä kannattaa vähentää jos syö paljon,koska se kuluttaa hermostosta just b.vitamiinia. Limsat yms. Sokeripommit pois. Suklaata voi nauttia kohtuudella. Kahvia kohtuudella ja muita kofeini pitoisia.

Ai niin valkosipuli myös auttaa mielialaan sekä appelsiinit.

Kokeileppas noita jos kiinnostaa, suosittelen lämpimästi. Itselläni nuo ovat auttaneet.

Vierailija
37/72 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele Rauhanyhdistyksen seuroja netistä tai mene paikanpäälle seuroihin. Pudasjärven suviseurojen sivulta löytyy myös arkistosta kuunneltavia saarnoja.

"Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan".

Vierailija
38/72 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vähän. Jumalassa ei ole epävarmuutta. Se ei ole arpapeliä, niin kuin Raamatussa sanotaan. Jos sulla on epävarmuutta, niin sä kuuntelet vihollista ja sitä vanhaa ihmistä, joka meissä jokaisessa on.

Älä enää kuuntele itseäsi, vaan Jeesusta. Älä enää yritä itse vaan tee nyt oikein kunnon harppaus. Jumalalla on sulle paljon hyvää varattuna, jopa kaksinverroin Hän lupaa korvata. Hepr. 12:1-3.

Oot lukenut Raamatusta tänkin kohdan:

Luuk. 16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

Eli sä lopetat vihollisen ja itsesi kuuntelun. Sä olet väkivaltainen sille vanhalle ihmiselle ja niille tunteille tai niiden puutteelle ja sä vain hyväksyt Jumalan Sanan niin kuin se on. Koska Jumala on luvannut, niin se vaan on niin, vaikka

susta tuntuu miltä tuntuu.

Aabraham ei epäuskolla epäillyt Jumalan lupausta, vaan vahvistui uskossa antaen kunnian Jumalalle. Jokaisessa ihmisessä on luonnostaan epäuskoa, niin on minussakin. Mutta mä en tahdo kuunnella sitä epäuskoista vanhaa minääni. Se pitää laittaa vaan syrjään ja kunnella Jumalaa.

J-P

Vierailija
39/72 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:

Mulla auttoi 15 vuoden unettomuuteen tällainen ja auttaa tälläkin hetkellä:

1500mg-200mg puhdasta e-epaa, ei mitään omega3-juttuja, e-epan dha auttaa mielialaan, osta tolosen e-epaa, jossa myös d-vitamiinia, olen syönyt vuosikausia ja vaikuttaa mielialaan. kyllä kai sitä masentuu jo siitäkin, että nukkuu huonosti. Sitten nukkumiseen syön lyhytvaikutteista melatoniinia 3mg sekä pitkävaikutteista 2 mg circadin, otan tabletit yhtäaikaa illalla, joskus saattaa olla jo puoliyö, kun muistan ottaa, suositellaan ottamaan iltaruuan yhteydessä.Lyhytvaikutteinen auttaa nukahtamaan ja pitkävaikutteinen auttaa pysymään unessa. Jos herään yöllä niin saan unen päästä kiinni, vaikka mua ei nukuttaisi kauheasti illalla, niin kas kummaa, uni on tullut kuin varkain, joskus melatoniini ramasee kunnolla ja nukahtaa helposti, joskus ei malta nukahtaa kun lueskelee netistä juttuja  vaikka ois ottanut melatoniinit.

Söin itsekin aikoinaan vaikka minkälaista troppia, mutta aloittaessani vuosia sitten e-epan ja sitten vahingossa löysin oikean  annostuksen melatoniinia, niin johan on tehonnut. Enää ei ole sitä jännitysmomenttia illalla, että tuleeko uni ja jos ei tule niin silti pitäisi lähteä töihin. Se on tosi vapauttavaa.Muuten tuo e-epa vaikuttaa todellakin mielialaan, jaksaa tehä kaikenlaisia juttuja eikä ahdista.

Mutta varaudu siihen, että joudut odottamaan vaikutuksia pidempäänkin, e-epan annosta voi sittenmyöhemmin pienentää vaikkapa kahteen kapseliin.

Mutta pyydä näitä lääkkeitä reseptillä lekurilta ja tukilääkkeeksi joku ahdistusta poistava jonka voit jättää pois, kun alkaa pahin helpottaa.

Kun joku mainitsi, että melatoniinin vaikutus alkaan haihtua aamun puolella, itse käytän silmälappuja sekä pimentäviä verhoja.

Et usko miten elämänlaatu on parantunut.

Laitan vielä linkin tohtori tolosen sivuille liittyen tuohon e-epaan ja masennukseen.

http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=36

Psykiatrit tutkivat edelleen, mikä olisi sopivin etyyli-EPAn päiväannos erilaisissa häiriötiloissa. Tutkimusten mukaan se vaihtelee eri häiriöissä ja myös eri yksilöissä. USA:n Psykiatriliiton (APA) ja Sydänliiton (AHA) suosituksen mukaan terveiden ihmisten tulisi ottaa omega-3:a 1 gramma (1000 mg) päivässä ennalta ehkäisevässä mielessä. Erilaisten kliinisten sairauksien täydentävässä hoidossa annos voi olla suurempi.

1000 mg/vrk tarvitaan yleensä

aikuisen kliinisessä masennuksessa (unipolaarisessa ja kaksisuuntaisessa) sekä sydän- ja verisuonitaudeissa nostamaan omega-3-indeksiä.
Anoreksia nervosassa
Tarvittaessa annos voidaan nostaa 1500–4000 mg:aan/vrk.

2000 mg/vrk tarvitaan yleensä

akuuteissa psykooseissa
skitsofreniassa

Vierailija
40/72 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis syötkö jotain kalaöljy-yhdistettä? Sinun tulisi syödä vain sellaista missä on pelkästään puhdasta E-EPAA, jos syöt jotain yhdistelmää, jossa on esimerkiksi DHA.ta, niin tämä DHA eliminoin tuon E-EPAN myönteisen vaikutuksen muun muassa masennukseen liittyen, tuossa Tolosen E-PA.ssa.han on lisätty D-vitamiinia ,sillä suomalaiset saantisuositukset ovat aivan alakantissa. Oletko koskaan mittauttanut D-vitamiinipitoisuutta verestä? Oliko sulla kilpirauhasenvajaatoimintaa? Pitäis kerran vuodessa mitata se kilpirauhasarvokin. Ja kärsivällisyyttä vaikka  ois kuinka kyllästynyt siihen, että aina tipahtaa siihen masennus-kuoppaan.

Tuo EPA vaikuttaa muuten keskittymiskykyynkin, itekkin olen ollut pitkään paljon levollisempi kun ennen tuntui, että puolen tunnin tv-ohjelman kattomisenkin aikana asentoa piti vaihtaa jatkuvasti ja lähteä sohvalta käymään jossain, tosi levoton. E-Epaa käytetään ADHD-lapsillakin just keskittymiskyvyn parantamiseksi.