Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijan taloudellinen auttaminen

Vierailija
15.12.2020 |

Kuinka paljon autatte taloudellisesti omillaan asuvaa opiskelijaa? Vai pärjääkö tuilla?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voit auttaa niin auta niin paljon kuin voit. Ilman ei pärjää, mutta jos on pakko niin ei auta. Ainakin pysyy hoikempana kuin muut.

Vierailija
2/11 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan toki Alkon. Maksan auton. Annan käyttörahaa ja ostan ruokaa, ja pesuaineita välillä. Noin 200€/kk ja auton kulut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autan toki Alkon. Maksan auton. Annan käyttörahaa ja ostan ruokaa, ja pesuaineita välillä. Noin 200€/kk ja auton kulut.

Siis autan paljon.

Vierailija
4/11 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankin pärjää ihan hyvin, jos asuu opiskelija-asunnossa ja suostuu ottamaan opintolainaa.

Olen kuitenkin auttanut omia lapsiani esim. vuokravakuuksissa, silmälasihankinnoissa ja vastaavissa isommissa kuluissa.

Kolmen korkeakouluopiskelijan äiti

Vierailija
5/11 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pärjää hyvin, jos ei saa oikeasti mistään apua. Seuraavaksi lähtee yli 200 € opiskelijoilta terveysmaksujen muodossa. Mutta tosiaan pysyy ainakin hoikkana.

Vierailija
6/11 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kuin voin. Käteistä rahaa, kuljetusta, kaupan lahjakortteja. Miks ihmeessä sen pitäis venata kunnes olen kuollut?

Vierailija
7/11 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä pärjää hyvin, jos ei saa oikeasti mistään apua. Seuraavaksi lähtee yli 200 € opiskelijoilta terveysmaksujen muodossa. Mutta tosiaan pysyy ainakin hoikkana.

Esimerkiksi oma opiskelijalapseni. Tulot: asumistuki 320 eur / kk, opintotuki 250 eur / kk, opintolaina 650 eur / kk.

Menot: vuokra opiskelija-asuntolan yksiössä 400 eur / kk, ruoka ja muut menot 300 eur / kk. Jäljelle jää tuloista vielä 520 eur / kk, josta suurin osa menee sijoituksiin.

Vierailija
8/11 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma taloudellinen tilanne auttamisen mahdollistaa, niin silloinhan kannattaa auttaa mahdollisimman paljon. Kannattaa olla tarkkana, että lahjaverotuksen kriteerit eivät täyty. Kannattaa siis maksaa suoraan laskuja, ostaa isommat hankinnat ja arjen tarvikkeita, kuten pesuaineita ja lääkekuluja.

Vierailija
9/11 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin paljon kuin voin. Käteistä rahaa, kuljetusta, kaupan lahjakortteja. Miks ihmeessä sen pitäis venata kunnes olen kuollut?

Tämä. Tuplaverotuksen voi välttää.

T: juristi/äiti

Vierailija
10/11 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sanonut lapsilleni, että niin kauan kuin on opiskelu- ja työintoa niin autan. Rahahanat menee kiinni, jos jää loisimaan. Autan isolla kädellä. Perintöjä ei ole tarkoitus jättää.

Vierailija
11/11 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan käytännössä kaiken. Minulla on tähän varaa, miksi en rahoittaisi lasten elämää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi