Yksityinen pysäköintivirhemaksu. Onko maksettava?
Tipahti luukusta perintäkirje yksityiseltä "parkkipirkolta". Mikä mahtaa olla tän pvn tilanne tuossa asiassa? Onko maksettava, vai ei ?
Kommentit (58)
Itse en maksanut eikä mitään ole kuulunut. "Sakosta" nyt 1.5 vuotta aikaa. Siihenhän nuo perustuu, että aina osa typeryksistä maksaa.
Joo neljä vuotta kulunut omastakin yksityisestä maksusta.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 19:46"]
On maksettava.
[/quote]
Ja tieto on mistä?
Ei tarvitse maksaa.
Ap ja kakkonen ovat sama tyyppi. Nuo firmat harrastavat tuollaista pelottelua ihan yleisesti.
Kiistä ajaneesi autoa, huijarifirma on aseeton.
Perintätoimistolle ilmoitat että saatava on kiistanalainen.
Se siitä!
Ap ei kyllä ole kakkonen. Ihan olen ykkönen.
Mietin vaan sitä, kun KO salli jonkun yksityisen firman tehdä virhemaksulappuja ja lapun saanut hävisi oikeudessa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 19:55"]
Ap ei kyllä ole kakkonen. Ihan olen ykkönen.
Mietin vaan sitä, kun KO salli jonkun yksityisen firman tehdä virhemaksulappuja ja lapun saanut hävisi oikeudessa.
[/quote]
Jos kiistät ajaneesi autoa, et joudu maksamaan sakkoa. Sinulla ei ole velvollisuuttaa aittaa firmaa mitenkään selvittämään, kuka ajoi, heillä on todistustaakka näyttää toteen, kuka ajoi.
Minulla on myös yksi sakko parin vuoden takaa, luovuttivat kun sanoin, etten ajanut. Kyllähän ne uhkailivat sen jälkeen vielä, että haastavat minut oikeuteen, mutta mitään ei ole kuulunut.
Ei pidä mennä pysäköimään toisten pihoille! Eipä sitten joudu pohtimaan maksaako vai ei yksityisen parkkisakon.
Perintäfirmoissa ne caset leijuu siellä järjestelmissä ja lähetellään kirje aina sillon tällöin, ettei pääse vanhenemaan. Sitten kun tulee virallinen päätös että ne voi haastaa, niin sittenhän niitä paukkuu. :)
Mies ajoi minun autoa, joten mulla oli perusteet kiistää parkkeeraus. Aikansa vänkäsivät että haluavat pysäköijän nimen,mutta ilmoitin että en ole ollut mukana, joten mistä minä voin tietää kuka auton on oikeasti parkkeeranut. Eipä kuulunut mitään sen jälkeen.
Ajoneuvoliikennerekisteriin tietojenluovutuskielto. Siinäpähän sitten ihmettelevät kenelle "sakko" pitäisi lähettää...
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 20:12"]
Perintäfirmoissa ne caset leijuu siellä järjestelmissä ja lähetellään kirje aina sillon tällöin, ettei pääse vanhenemaan. Sitten kun tulee virallinen päätös että ne voi haastaa, niin sittenhän niitä paukkuu. :)
[/quote]
Jos ei myönnä ajaneensa niin ketä ne sakottavat? Tai kenet ne voittavat oikeudessa? Heillä on oltava todisteet siitä, kuka ajoi.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 20:05"]
Ei pidä mennä pysäköimään toisten pihoille! Eipä sitten joudu pohtimaan maksaako vai ei yksityisen parkkisakon.
[/quote]
Koskaan en ole minä eikä mieheni saanut yksityiseltä pihalta yksityisoikeudellista parkkisakkoa, vaikka saldo meillä niissä kaksi. (Maksamatta jäi, kun auto molempien nimissä ja aina vain toinen ajanut (tietenkin.) Mutta kumpi?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 20:19"]
Ajoneuvoliikennerekisteriin tietojenluovutuskielto. Siinäpähän sitten ihmettelevät kenelle "sakko" pitäisi lähettää...
[/quote]
Joskus vähän vaikeasti löydettävä juuri tuo Trafin lomake eli
http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/trafi_b120/index.html
Ja tuolta: Siirry sähköiseen asiointipalveluun
Markkinointi-/osoitteenluovutuskielto
vaatii pankkitunnistautumisen tai mobiilivarmenteen
Ei niitä tarvitse pelätä. Viimeksikin Helsingissä käydessäni jätin Jäähallin parkkikselle auton. Sinne oli tullut joku Parkki Pötyn uhittelutaulu tienposkeen, katsoin sitä hetken ja totesin, että minhän jatkan samaan malliin (päivä Helsingissä, auto parkissa siellä) ja jätin auton kiekon kanssa paikoilleen. Se olisi saanut olla siellä 4h, tulin 5 tunnin päästä takaisin, ei ollut edes lappua... No, pääsin vähän helpommalla, kun ei tarvinnut edes kiistää.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 20:19"]
[/quote]
Juurikin näin!
He eivät todellakaan saa auton omistajan tietoja selville, he eivät ole viranomaisia.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 20:13"]
Mies ajoi minun autoa, joten mulla oli perusteet kiistää parkkeeraus. Aikansa vänkäsivät että haluavat pysäköijän nimen,mutta ilmoitin että en ole ollut mukana, joten mistä minä voin tietää kuka auton on oikeasti parkkeeranut. Eipä kuulunut mitään sen jälkeen.
[/quote]
Ei sinulla ole mitään velvollisuutta kertoa yhtään mitään kellekään.
Antaa heidän uhkailla, puhista ja puhkua ihan rauhassa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 19:48"]
Ei tarvitse maksaa.
Ap ja kakkonen ovat sama tyyppi. Nuo firmat harrastavat tuollaista pelottelua ihan yleisesti.
Se siitä!
[/quote]
juuri näin. Kiistää kotiin tulleet karhut ja ekan perinnän niin se on siinä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 19:48"]
Ei tarvitse maksaa.
Se siitä!
[/quote]
juuri näin. Kiistää kotiin tulleet karhut ja ekan perinnän niin se on siinä.
[/quote]
Auktoriteettiuskoiselle oikeuksistaan tietämättömälle suomalaiselle tuokin vaan on liian vaikeaa. :(
No, täällähän tätä tietoa levitetään. Moni kai miettii, onko firmalla oikeuksia. Silloin jos myönnät ajaneesi, ollaan kaltevalla pinnalla. Siksi kiistäminen on se tie, jolla mennään, niin firma ei voi määrätä maksua kenellekään, eikä oikeuskaan. Jos ei todisteita ole.
On maksettava.