Sain kollega A:lta pyynnön suunnitella kiireellisesti eräs asia. Suunnittelin sen heti ja laitoin sen A:lle nähtäväksi.
A hyväksyi sen, mutta pyysi minua vielä laittamaan sen esimies B:lle. Esimies B ei ehtinyt koko päivänä katsoa sitä. Iltapäivällä kysyin uudestaan, jolloin hän vastasi että ok ja pistä vaan tuotantoon.
Laitoin toteuttaja C:lle suunnitelmani. Hän oli kovin kiireinen, mutta lupasi tehdä seuraavaksi sen päiväksi. Seuraavana päivänä C oli kuitenkin edelleen kiireinen, joten toteutus siirtyi edelleen päivällä.
Tässä välissä oli sisäinen palaveri, jossa joku otti puheeksi sen, että työn pitäisi jo olla valmis. Palaverin jälkeen D laittoi minulle viestiä ja kyseli aikataulua. Vastasin sen olevan työn alla C:llä.
Kun C:n työ oli valmis, laitoin sen D:lle, joka oli odottanut työn valmistumista. D pyysi tekemään jotain korjauksia, jotka välitin C:lle.
Tämän jälkeen minulle tuli viesti E:ltä, joka sanoi että hän kuuli asian olevan vastuullani ja että hän voi kyllä auttaa työn valmistumisessa, jos siinä on ongelmia. Vastasin E:lle, että se on tällä hetkellä C:n ja D:n pöydällä.
Jottei elämästäni olisi tullut liian helppoa, esimies B laittoi juuri äsken minulle närkästyneen viestin, jossa kyseli työn perään.
Tällainen on itseohjautuva organisaatio, jossa työskentelen. Vinkkisi minulle?
Kommentit (26)
Oma työni on juuri tuollaista samanlaista shaissea. Aina pitää odottaa jotain muuta ja kysellä asioita ristiin rastiin. Jee yhteistyö! Jee tiimipelaaminen!
Haluan vain haistattaa v'tut tälle ja löytää työn, jota voi tehdä suurimmaksi osaksi yksin ja jossa en ole riippuvainen miljoonasta muusta eri tekijästä.
Vierailija kirjoitti:
Oma työni on juuri tuollaista samanlaista shaissea. Aina pitää odottaa jotain muuta ja kysellä asioita ristiin rastiin. Jee yhteistyö! Jee tiimipelaaminen!
Haluan vain haistattaa v'tut tälle ja löytää työn, jota voi tehdä suurimmaksi osaksi yksin ja jossa en ole riippuvainen miljoonasta muusta eri tekijästä.
Se on itsenäisen työn parhaita puolia, vaikkakin vastuullista ja "yksinäistä", eipähän tarvitse vastata muiden sekoiluista tai saamattomuudesta.
Sympatiat ap:lle. Tuli jotenkin mieleen tämä, vaikka kukaan A-E ei ehkä olekaan ihan Nemonen.
Vierailija kirjoitti:
Sympatiat ap:lle. Tuli jotenkin mieleen tämä, vaikka kukaan A-E ei ehkä olekaan ihan Nemonen.
Kiitos tästä 😂 ap
Pidä rajasi tuollaisen henkilön kanssa ja heitä miellyttämisenhalu romukoppaan. Mitään et siitä tule hyötymään. Huono merkki on jo, että jotain pitää hoitaa "kiireellisesti". Paras motto on "sinun viivyttelysi ei ole minun tulipalokiireeni".