Mistä apu kurnivaan vatsaan?
Ongelma on, että vatsani kurnii, vaikka minulla ei olisi nälkä. Joudun töissä syömään täysin turhaan välipaloja, jotta maha ei kurnisi häiritsien työntekoa. Mutta painohan tässä nousee, kun teen istumatyötä enkä todellakaan tarvitsisi mitään välipaloja syödä.
Onko mitään keinoa estää tuo kurninta? Olen lukenut Konjak-kuituvalmisteesta, joka ilmeisesti saattaisi estää tuota kurnintaa? Ovat kyllä kalliita. Olisiko muita vaihtoehtoja?
Kommentit (12)
Ilmavaivat aiheuttavat vatsan ääntelyä. Yritä rytmittää vatsasi toimimaan aamuisin.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 19:03"]
Ilmavaivat aiheuttavat vatsan ääntelyä. Yritä rytmittää vatsasi toimimaan aamuisin.
[/quote]
Tämä on selvää tyhjästä mahasta johtuvaa kurnintaa. Ei siis johdu ilmavaivoista vaan siitä, että ruoka on jo ehtinyt menemään edemmäs suolistossa. Syön yleensä isot ateriat, aamulla aamiaisen ja lounaan töissä. En tykkää syödä pieniä ruokia, koska koskaan en voi töissä tietää, milloin on mahdollisuus syödä. Syön siis mieluummin isot ateriat, mutta eihän se auta, kun vaikka niitä kaloreita tulee paljon, niin silti se ruoka menee nopeasti suolistossa aiheuttaen parin kolmen tunnin päästä mahan kurnintaa.
ap
Mulla sama juttu ja tosi noloa jos asiakkaan kanssa niin maha murisee.
Mulla on myös nälältä tuntuvaa kurnintaa, ja ainakin mulla se johtuu ilmeisesti (stressin lisäksi) kahvista ja teestä johtuvasta ärtymisestä ja esim. hedelmistä ja hiivaleivästä johtumisesta "käymisestä." Tai siis en ole varma syistä, mutta noiden jättäminen on vähentänyt murinaa. Toki sulla voi olla joku ihan muu syy, mutta luulisin, että johtuu jostain ärtymisestä, esim. allergiasta.
Ap kärsii selvästi ärtyvän suolen oireyhtymästä.
Sama ongelma täälläkin. Todella kiusallista luennoilla ja muissa paikoissa missä on hiljaista. :/
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 20:22"]Sama ongelma täälläkin. Todella kiusallista luennoilla ja muissa paikoissa missä on hiljaista. :/
[/quote]
Googlaa ärtyvä suoli.
Miten vatsalaukku ja ärtynyt suoli liittyy toisiinsa?
Minä sain apua maitohappobakteereista ja msm jauheesta. Jatkuva kurniminem alkoi maanantaina taas ja ihmettelin niin huomasin että kappas en ollut ottanut msm kahteen viikkoon. Otin ja hetken päästä tilanne taas tasoittui.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 20:04"]
Ap kärsii selvästi ärtyvän suolen oireyhtymästä.
[/quote]
Minulla on kyllä ärtyvän suolen oireyhtymän, mutta jo ennen näitä vatsaoireita olen kärsinyt siitä, että vatsa kurisee herkästi mahan ollessa tyhjä. Vaikka oikeasti minulla ei ole nälkä enkä voi syödä koko ajan, että vatsa pysyisi hiljaisena, koska ne olisivat vain turhia kaloreita. Siksi yritänkin etsiä jotain keinoa pitää maha hiljaisena ilman että tarvitsisi syödä tiheämmin.
ap
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 20:35"]
Miten vatsalaukku ja ärtynyt suoli liittyy toisiinsa?
[/quote]
Ärtyvän suolen ongelmat heijastuvat myös vatsalaukkuun.
Syö normaalirasvaista ruokaa ja jätä sokerit.