Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäkohteliaat vanhukset

Vierailija
07.05.2014 |

Seisoimme miehen kanssa peräkkäin kassajonossa, mies oli kassojen läheltä napannut vielä limpparin jota piteli kädessään ja näin ollen näytti kuin olisi jonossa erikseen. Yhtäkkiä vanhempi rouva työnti miehen pois jonosta ja asettui seisomaan minun taakseni. Olisin saanut varmaan saman kohtelun jos en olisi ollut jonossa lastenvaunujen kanssa.

Tästä muutama päivä ja kioskin jonossa oli taas vanhempi rouvas henkilö asettunut miehen eteen seisomaan. Kassa oli huomannut ja käskenut mummon odottamaan kiltisti vuoroaan.

Minutkin kiilattiin kassajonoissa tämän tästä ennen kun kuljin ilman vaunuja. Vuoronumerot ei merkitse näille mitään vaan palvelu mennään hakemaan odottelematta.

Mistä johtuu, että vanhukset on nykyään niin epäkohteliaita? Ohittelevat, tönivät ja haukkuvat kanssaihmisiä ihan surutta. Hämmentävää käytöstä jota jonkun toisen tekemänä paheksuisivat itsekkin.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:45"]Tekis mieli sanoo noille töykeille etuilijakääkille et: "Mene vaan ihmeessä ennen mua, mulla on kyllä aikaa odottaa, mutta sultahan se taitaa loppua minä hetkenä hyvänsä."

[/quote]

Auts. Kyllähän ne jotkut vanhemmat eläkeläiset taitaa alitajuisesti elää yhä pula-aikaa, jos vaikka tästä johtuisi kiilaaminen tms. kaupassa.

Vierailija
2/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:11"]

No enpä ole koskaan törmännyt moiseen ja jos törmäisin saisin kyllä suuni auki. Miksi te seisotte kun tallurat katsomassa vieressä kun joku törttöilee?

[/quote]

Itse ainakin hämmennyn kun joku tönäisee pois jonosta ja kävelee muina miehinä minun paikalle.
Ollessani viimeisilläni raskaana ja muodoton takki päällä kaupassa haukkui eräs pappa minua läskiksi. En siis todellakaan ole ylipainoinen mutta kyllä siinä raskaushormonien kyllästämänä olin sen verran hämmentynyt tästä papparaisen kommentista että jos vaan olisin hämmenykkseltä suuni saanut auki olisin todennäköisesti lähtenyt kaupasta vartioiden saattelemana ulos.

[/quote]

Alzheimer sanooko mitään?

[/quote]

Sinä tiedät siis että kyseisellä ukolla oli alzheimerin tauti?

Ukko ei ollut niin vanha että välttämättä veikkaisin ensimmäiseksi syyksi.

[/quote]

Miksi tulit sitten mussuttamaan tähän ketjuun jos se "papparainen" ei ollut niin vanha :D ääliö

[/quote]

No itseasiassa olen tämän ketjun ap, se jäi laittamatta tuohon raskaus viestiin.

Toisekseen tarkoitin miehen olleen n 65 vuotias. Alzheimeriä sairastaa sen ikäisistä korkeintaan muutama prosentti ja usein sairaus ei kyllä alkuvaiheessa ole sitä että haukutaan kaupassa vieraita ihmisiä läskiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat isoja ikäluokkia, tottuneet saamaan kaiken.

Vierailija
4/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:35"]

Seisoimme miehen kanssa peräkkäin kassajonossa, mies oli kassojen läheltä napannut vielä limpparin jota piteli kädessään ja näin ollen näytti kuin olisi jonossa erikseen. Yhtäkkiä vanhempi rouva työnti miehen pois jonosta ja asettui seisomaan minun taakseni. Olisin saanut varmaan saman kohtelun jos en olisi ollut jonossa lastenvaunujen kanssa.

Tästä muutama päivä ja kioskin jonossa oli taas vanhempi rouvas henkilö asettunut miehen eteen seisomaan. Kassa oli huomannut ja käskenut mummon odottamaan kiltisti vuoroaan.

Minutkin kiilattiin kassajonoissa tämän tästä ennen kun kuljin ilman vaunuja. Vuoronumerot ei merkitse näille mitään vaan palvelu mennään hakemaan odottelematta.

Mistä johtuu, että vanhukset on nykyään niin epäkohteliaita? Ohittelevat, tönivät ja haukkuvat kanssaihmisiä ihan surutta. Hämmentävää käytöstä jota jonkun toisen tekemänä paheksuisivat itsekkin.

[/quote]  rockenroll sukupolvea menneiltä ajoilta

Vierailija
5/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon aina kohteliaasti, mutta kuuluvasti "anteeksi, mutta Olin kyllä Tässä ensin tai anteeksi, mutta nyt on kyllä minun vuoroni/numeroni". Saatan lisätä, että täällä on tarkoitus jonottaa ja asioida järjestyksessä, jononmuodostuksen osaavat jo pienet lapsetkin joten eiköhän me aikuisetkin. Yleensä toimii...

Vierailija
6/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun läheiseni sairastui dementiasairauteen viisikymppisenä, olen alkanut katsoa vanhoja ja ei-edes-niin-kovin-vanhoja epäkohteliaita ihmisiä ihan uusin silmin. Tottakai osa käyttäytyy huonosti ihan mölöyttään. Mutta kyllä: Suomessa on ihan valtava määrä muistisairaita ihmisiä, joiden sairaus on alkuvaiheessa eli he liikkuvat vielä itsekseen, mutta joilta on jo alkanut kadota taju siitä miten käyttäydytään. On yleistä, että juuri tuossa alkuvaiheessa alkaa esim.kiroilu, haistattelu, rivojen puhuminen ja muu tosi tyly käytös, joka saattaa poiketa täysin siitä, kuinka sama ihminen on ennen käyttäytynyt. Todella raskasta läheisille ja hämmentävää myös muille. Nykyään olen mielessäni vähemmän tuomitseva kuin ennen. Ajattelen aina: mitä jos tuokin ihmisparka on sairastunut. Silloin ei itsellekään jää tilanteesta niin äkäistä oloa, surumielinen kyllä joskus. 

Vierailija
7/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärryillä tökkiminen perseeseen: käännyn ja totean, että jono muuten EI liiku yhtään sen ripeämmin vaikka ne kärryt tökkivät perseeseeni... Yleensä auttaa kuuluvasti sanottuna.

Vierailija
8/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan eläkeläiset ovat aivan kamalia! Valittavat perkeleet vaan kaikesta, ja uran kotirouvana tehneet naiset mussuttavat kun saavat "vain" takuueläkkeen- joka muuten on yli kaksi sataa euroa suurempi kuin työttömän työikäisen työmarkkinatuki..! Samaten YKSI eläkeläinen saa asua Kelan tukemana KOLMIOSSA- mutta se perkeleen työikäinen YKSIÖSSÄ. Mikä logiikka tässäkin on?? 40-luvulla syntynyt tarvitsee 77 neliötä, mutta 80-luvulla syntynyt pärjää 37 neliöllä?

Eläkeläinen saa alennuksen niin liikkumisesta, harrastamisesta kuin kauneuspalveluistakin. Työtön työikäinen pääsee ehkä uimahalliin puolella hinnalla, siinäpä se. Joskus tuntuu, että koko Suomi on valjastettu palvelemaan näitä suuria ikäluokkia eikä tässä maassa muita asukaan; kun haastateltiin ruokajonon työntekijää, hän sääli "pienituloisia eläkeläisiä" (joiden pienin eläke on edelleen paljon suurempi kuin mitä työikäisen tuki, vaikka tällä olisi lapsiakin) ja totesi vähän paheksuvasti, että viime aikoina on näkynyt työttömiä ja lapsiperheitä "ynnä muita ryhmiä, jotka EIVÄT JONOON OIKEASTAAN KUULU". Joopa joo...

Eläkeläiset jyräävät, odottavat aina parasta palvelua ja etuuksia kaikessa. Kaupassa riidellään, ollaan törkeitä myyjille ja tuodaan sisään rotankokoisia räksyttäjä-koiria, vaikka niitä ei saisi tuoda koko rakennukseen sisään. Ei koske heitä säännöt, ei käytöstavat. Naiset ovat usein pahimpia, miehissä on muutama ihminenkin.

Vierailija
9/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän piikkiin ei voi pistää kaikkea, kyllä vanhanakin pitää osata perus käytöstavat.  

Vierailija
10/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa, jos vanhus etuilee. Annan mielelläni paikkani.

Vierailija
11/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai öykkäri iän myötä paremmaksi muutu. Kyllä ne pahapäiset mummut ja vaarit on olleet töykeitä ja ikäviä koko ikänsä.

Vierailija
12/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa vanhuksista pn tuollaisia törkimyksiä. Kyllä mäkin voin antaa paikkani kiltille vanhukselle, en sellaiselle joka tulee ja yrittää ottaa sen.

Vierailija
13/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuspää on kuspää vanhanakin

Vierailija
14/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita löytyy keski-ikäisistä akoistakin ja tietysti, manneista

Vierailija
15/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli sanoo noille töykeille etuilijakääkille et: "Mene vaan ihmeessä ennen mua, mulla on kyllä aikaa odottaa, mutta sultahan se taitaa loppua minä hetkenä hyvänsä."

Vierailija
16/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on niitä vanhus-vanhempia jotka kasvattaneet lapsistaan ja jotka vuorostaan kasvattaneet lapsenlapsista ihan samanlaisia moukka-juntti-päällepäsmäreitä.

Mukavien, herttaisten vanhusten lapset ja lapsenlapset ovat yleensä yhtä mukavia ja rentoja eivätkä nipota joka asiasta tai näe vain sitä omaa napaa. Oletteko havainneet samaa?

Vierailija
17/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten luonteenpiirteet terävöityy.Jos on ilkeä, ilkistyy lisää. Jos on möläyttelijä, möläyttelee vielä enemmän. Jotkut törkeilee etuilemalla. Tekevät sitä nuoremmatkin. Kerran kun yksi keski-ikäinen rouva käveli ritatainolatyylillä härskisti jonon ohi bussiin, mieheni ilmoitti kersantin äänellä, että olkaa hyvä vaanrouva, vanhuksilla on toki etusija.

Vierailija
18/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin erään tavaratalon kosmetiikkastandilla ja minun vuoro seuraavana, ja yllättäen takavasemmalta minut kiilasi ja tönäisi sivuun mummeli jolla valtava minkkiturkki, sellainen oikea karhutäti (koska nuo turkiksethan tekee heistä vielä rankasti tuhdimman ja vaarallisemman näköisiä mitä ovat) ja kiljaisee korvaani että "MINÄ OTAN TÄLLAISEN HUULIPUNAN!", ja työnsi loppuun käytettyä huulipunahylsyä (vuodelta 1989 tai 1990?) nuoren myyjän nenän alle.

Vierailija
19/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:40"]

Osa vanhuksista pn tuollaisia törkimyksiä. Kyllä mäkin voin antaa paikkani kiltille vanhukselle, en sellaiselle joka tulee ja yrittää ottaa sen.

[/quote]

Joo, täysin eriasia kysyä että "Voisinko päästä ohi?" kuin se, että tungetaan, tönitään ja päälle vielä mulkoillaan kuin jotain roskaa. Nämä ohittelijat ei yleensä edes ole niitä jotka ei kuntonsa puolesta jaksaisi jonottaa.

ap

Vierailija
20/49 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä palstalaisille sattuu tämäntapaisia sattumuksia niin usein? Milloin on vanhukset etuilleet, milloin teinit tai muuten epäsopivat henkilöt. Välillä moititaan lastenvaunujen kanssa kulkevia, toisinaan koiran taluttajia.

En käsitä näitä marinoita mitenkään. Itsekin kuljen päivittäin toreilla ja turuilla, eikä kohdalleni ole kyllä sattunut etuilijoita eikä muitakaan, jotka minun maailmani suistaisivat raiteiltaan tai kolhaisisivat minun arvovaltaani. Osaan sompailla ja puikkelehtia ruuhkissa, väistää koirantaluttajia, jonottaa omalla paikallani, odottaa vuoroani jne.

Missähän nämä etuilevat ja muuten häiritsevät ihmiset mahtanevat liikkua, kun palstalaiset tämän tästä tällaisiin törmäävät. Minä en ole heihin törmännyt koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän