"Lääke on turvallinen" - aiheuttaa psykoosia vain 5% käyttäjistä
Psykiatrian erikoislääkäri Aki Rovasalo pitää (itsemurhan tehneen kansanedustaja) Peltosen käyttämää Prednisolonia turvallisena lääkkeenä.
Prednisolonia käytetään yleisesti esimerkiksi astman, syöpätautien ja monien autoimmuunisairauksien hoidossa.
Toki sitten jos käytetään hyvin suuria annoksisia hoitoja pitkään, niin haittavaikutusten riskit kasvavat.
Rovasalon mukaan suurella Prednisolon-annoksella haittavaikutuksia voi tulla joka viidennelle. Yksi haittavaikutus on psykoosi. Vaikeita psykoosihäiriöitä tulee noin viidelle prosentille lääkkeen käyttäjistä
Kommentit (28)
Ja veikkaan että toi 5% on vielä vähän alakanttiin vedetty. Mikähän on totuus 🤯
Nykyään lääkkeissä ja rokotteissa on paljon enemmän vakavia haittavaikutuksia kuin hyötyjä. Se on tarkoituskin, mitä sairaampia ihmiset ovat sen enemmän lääkeyhtiöt ja yksityinen sairaanhoito pääsevät rahastamaan.
95% ei saa sitä psykoosia niin kyllä se on turvallinen. Mikään asia ei ole 100% turvallinen
Ei psykoosi niin hirveää ole, itse elän psykoosisairauden kanssa ja oireita päivittäin. Silti elämä on ihan mukavaa ja käyn normaalisti esim töissä.
En usko että johtui lääkkeistä. Kun tapahtunut vielä noin julkisella paikalla, kyllä tulee mieleen että tää on ollut ihan yhden ihmisen yritys saada huomio siihen miten huonosti meidän päättäjät meitä kohtelee.
Ehkä te persu salaliittoteoreetikot lopetatte tuon hörhöilyn ja asiasta puhumisen, kun ette te ole asiantuntijoita vaan s44stoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei psykoosi niin hirveää ole, itse elän psykoosisairauden kanssa ja oireita päivittäin. Silti elämä on ihan mukavaa ja käyn normaalisti esim töissä.
Sairaus ei tarkoita että oot jatkuvasti psykoosissa. Mutta kyllä niistäkin voi selvitä ja kuntoutua.
Minäkin söin kipulääkettä, joka aiheuttaa munuaisten vajaatoimintaa, mutta kukaan ei muistanut sitä mulle kertoa. Se on siis harvinen haitta.
Ehkä itsemurhan tehnyt kansanedustaja ei ollut sinut mielisairautensa kanssa. Vähän ihmetyttää miksi hän ei lopettanut kortisonia jos huomasi voinnin huonontuvan ja ottanut tilalle vaikka Buranaa
Vierailija kirjoitti:
Just söin kuurin, ei psykoosia.
psykoosin saaneet eivät ole enää siitä kertomassa vaan ovat hautuumaalla
Ja vaihtoehto on jättää hoitamatta ? :
Prednisolon on kortisonivalmiste (glukokortikoidi), jota käytetään lievittämään tulehdus- ja allergiaoireita sekä hoitamaan erilaisia sairauksia, kuten nivelreumaa, astmaa, vaikeita ihottumia, verisairauksia ja joitakin syöpiä
Vierailija kirjoitti:
Ehkä itsemurhan tehnyt kansanedustaja ei ollut sinut mielisairautensa kanssa. Vähän ihmetyttää miksi hän ei lopettanut kortisonia jos huomasi voinnin huonontuvan ja ottanut tilalle vaikka Buranaa
Ei ahdistuneisuus ole mielisairaus. Joskus ahdistaa pahastikin ja sille voi olla oikeita syitä eikä vain aivokemian häiriöitä. Sitten kun joku lääke pahentaa ahdistusta niin ei sitä välttämättä osaa yhdistää lääkkeeseen joka ei edes ole mielialalääke.
Eipä niitä sairauksiakaan voi jättää hoitamatta. Sivuvaikutuksiahan kaikilla lääkkeillä on ja siksi niitä syödään vain tarpeeseen. Itsekin olen ko. lääkettä syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään lääkkeissä ja rokotteissa on paljon enemmän vakavia haittavaikutuksia kuin hyötyjä. Se on tarkoituskin, mitä sairaampia ihmiset ovat sen enemmän lääkeyhtiöt ja yksityinen sairaanhoito pääsevät rahastamaan.
Ei kannata vetää överiksi tuotakaan näkökulmaa. Olisi huono bisnes tehdä potilaista maksimaalisen sairaita. Sen sijaan lääketeollisuuden valta aiheuttaa oireiden hoitoon keskittymistä sen sijaan että hoidettaisiin tautien juurisyitä, joihin ei aina ole lääkehoitoa.
Haittavaikutuksetonta lääkettä ei olekaan. Itsellä MS-tauti, johon on tarjolla lääkettä, joka harventaa hiuksia ja aiheuttaa maksavaurioita tai vaihtoehtoisesti toista lääkettä, jota on käytetty myös huonekalujen homeenestoaineena.
Itse sain masennuslääkkeet käyttöön ja hetken käytön jälkeen tuli ihan hirveä olo, todella itsetuhoinen..hoin itselle et sä et oikeasti halua kuolla se on lääke mikä tekee. Mies vei sitten päivystykseen missä olin tarkkailussa jonkun aikaa, mutta ei sitä voi käsittää ellei ole joutunu kokemaan miten voimakkaasti se lääke voi vetääkkin aivot solmuun. Itsellänikin vaihtui ihan yx kax semmoisesta en jaksa edes vessaan liikkua moodista mä tapan itseni mielentilaan. Siksi en ihmettele näitä hyppäsi parvekkeelta yms tapauksia kun se tunne on ihan järkyttävä. Ja ei en enää ikinä uskalla kokeilla mitään lääkkeitä, mieluummiin apaattisena elossa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä te persu salaliittoteoreetikot lopetatte tuon hörhöilyn ja asiasta puhumisen, kun ette te ole asiantuntijoita vaan s44stoja.
Onko Sanna Marin salaliittoteoreetikkopersu? Hänhän kritisoi kovin sanoin sikainfluenssarokotetta aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja maapallo on varmasti myös litteä.
Oikein hyvä. Vain 5% sekoaa päästään. Just just.