Mulle tuli äsken mummeli valittamaan
kun kusetin koirani kadun vieressä olevan viherkaistan pensaan juurelle. Kyse siis ei ole kenenkään piha-alueesta eikä portin pielestä...mua säälittää oikeesti nuo vanhat ihmiset joilla alkaa vipata päästä.
Kommentit (57)
En tehnyt niin...kehoitin vaan hankkimaan elämän. Mummeli haukkui myös kun tullaan paskattamaan koiraa siihen...kehoitin hankkimaan silmälasit kun noin väärin näki :D
ap
Noita mummeleita on tullut itsellänikin kohdalle. Kakkapussit on aina mukana ja katson, mihin eläin tarpeensa tekee vaan siltikin. Tulee sitten vaan vastattua ronskisti, mutta kuuluu asiaan.
Jaa, mulle huusi joku mummeli, että "älä huuda lapselle", ku huutelin meidän vajaa 5 vuotiasta juoksemaan meidät kiinni parin sadan metrin päästä.. Oli vähän kiire neuvolaan, mulla oli kaks rattaissa ja tuon perässä tulijan lisäksi yks kävelemässä.. Olis vissiin pitäny joko rattaiden ja toisen lapsen kans palata hakemaan uhmaaja tai jättää toiset lapset tien varteen ja käydä hakemassa tämä yksi.. Oli ihan vähällä, etten huutanu takas, että kasvata vaan omat lapses..
Samalla vaivalla sitä voi vastata ihmiselle ihan ystävällisestikin, vaikka pää sisällä kiehuisi.
Vittu, mikä kusipää. Toivottavasti löit sitä?
No siis sinnehän nimenomaan ei saisi kusettaa koiraansa, mutta mummeli varmaan nauratti :D
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:21"]
Samalla vaivalla sitä voi vastata ihmiselle ihan ystävällisestikin, vaikka pää sisällä kiehuisi.
[/quote]
Mä olen sitä mieltä että sitä saa mitä tilaa ja jokainen vastaa omista teoistaa ja on valmis ottamaan palautteen vastaan...ei tää maailma pään silittelyllä pyöri tollasten idareiden kohdalla.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:22"]
No siis sinnehän nimenomaan ei saisi kusettaa koiraansa, mutta mummeli varmaan nauratti :D
[/quote]
Siis minne ei saa koiraa kusettaa, pensaan juurelleko? TÄH? Mulla ei ole koiraa mutta nimenomaan kehoitan pensaan juurelle kuselle...
[/quote]
Toki mutta miksi vaivautuisin jos mulle tullaan samalla vaivalla aukomaan päätä täysin asiattomasti?
ap
Jos se oli hoidettu alue,niin siihen ei saa edes pissattaa koiraa. Tätä tuskin kukaan noudattaa valitettavasti. tuntuu, ettei moni koiranomistaja edes tiedä kaikkia koiria koskeviä säädöksiä. Saati maksavat veroja niissä kunnissa missä veroja maksetaan.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:16"]
kun kusetin koirani kadun vieressä olevan viherkaistan pensaan juurelle. Kyse siis ei ole kenenkään piha-alueesta eikä portin pielestä...mua säälittää oikeesti nuo vanhat ihmiset joilla alkaa vipata päästä.
[/quote]
Annatko lastesikin kuseskella kadun varteen? On ihmisiä, joiden mielestä kuseskelu maahan omassa elinympäristössä on epähygieenistä ja älllöttävää. Ei kaikki pidä kuule eläimestäsi ja siitä, että se vuoraa kadunvarret eritteillään. Omasta mielestäni eläimen paikka ei ole kaupungissa.
Mulla on niin paljon negatiivista kokemusta noista mummoista ja vaareista että sitä kautta minusta on tullut ikärasisti enkä häpeä sitä. Mummot ohittelee jonossa, tulevat sättimään ja haukkumaan täysin ilman syytä, tönitään lapsia kaupassa, valitetaan kun lapsi laulaa julkisella paikalla ja pari kertaa joku saamarin vaari on kiusannut poikaani koulumatkalla, uhanut lyömisellä ja vaikka millä ja vain siksi että poikani käveli kuulemma liian likeltä ohi jalkakäytävällä....että juuri noille vanhoille haaskoille pitääkin antaa samalla mitalla takaisin.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:28"]
[/quote]
Annatko lastesikin kuseskella kadun varteen? On ihmisiä, joiden mielestä kuseskelu maahan omassa elinympäristössä on epähygieenistä ja älllöttävää. Ei kaikki pidä kuule eläimestäsi ja siitä, että se vuoraa kadunvarret eritteillään. Omasta mielestäni eläimen paikka ei ole kaupungissa.
[/quote]
Juu on mun lapset pissiny pensaan juurelle tosin häveliäisyyssyistä eivät sentään kadun viereen...ja täytyy sanoa että jos koiran pissa pensaan juurella noin kammoksuttaa niin kannattaa muuttaa sinne missä pippuri kasvaa! Siellä ehkä ei ole mitään pissejä missään ei koirien, kissojen eikä vaikka rusakoiden! Toinen vaihtoehto on ottaa tuollaista kammoa varten vaikka ihan lääkitys!
ap
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:25"]
[/quote]
Toki mutta miksi vaivautuisin jos mulle tullaan samalla vaivalla aukomaan päätä täysin asiattomasti?
ap
[/quote]
Annat siis toisten määrätä miten puhut?
Kaikilla tuntuu olevan ihmeellisen hostiileja kokemuksia liittyen koirien kusettamiseen. Ei mulla vaan. Välillä tuntuu, että tällaista ihmeellistä vastakkainasettelua halutaan oikein korostaa ja vahvistaa.
Missä laissa sanotaan ettei koiraa pissiä hoidetulle julkiselle alueelle...kiinnostais linkki!
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:31"]
[/quote]
[/quote]
Juu on mun lapset pissiny pensaan juurelle tosin häveliäisyyssyistä eivät sentään kadun viereen...ja täytyy sanoa että jos koiran pissa pensaan juurella noin kammoksuttaa niin kannattaa muuttaa sinne missä pippuri kasvaa! Siellä ehkä ei ole mitään pissejä missään ei koirien, kissojen eikä vaikka rusakoiden! Toinen vaihtoehto on ottaa tuollaista kammoa varten vaikka ihan lääkitys!
ap
[/quote]
Mietitkö koskaan, että kun sen pensaan juurella käy päivässä vaikka vain 3 koiraa kusella, niin se pensas kuolee parissa kuukaudessa. Virtsa ei ole mitään kasteluvettä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:26"]
Jos se oli hoidettu alue,niin siihen ei saa edes pissattaa koiraa. Tätä tuskin kukaan noudattaa valitettavasti. tuntuu, ettei moni koiranomistaja edes tiedä kaikkia koiria koskeviä säädöksiä. Saati maksavat veroja niissä kunnissa missä veroja maksetaan.
[/quote]
Tässä sulle parempaa tietoa sitä kun sulla tuntuu vähän heikosti olevan:
Koiran ulkoiluttajan on huolehdittava siitä, ettei koiran uloste jää ympäristöön hoidetulla alueella. Hoidettuja alueita lain mukaan ovat esimerkiksi alueet, joilla nurmikot on leikattu ja joilla on istutuksia tai joilla tiet ovat päällystettyjä.
t.Maiju
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:31"]
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
ei kyllä valinta oli ihan minun
ap
kai näytit kieltä ja pieraisit?