Mulle tuli äsken mummeli valittamaan
kun kusetin koirani kadun vieressä olevan viherkaistan pensaan juurelle. Kyse siis ei ole kenenkään piha-alueesta eikä portin pielestä...mua säälittää oikeesti nuo vanhat ihmiset joilla alkaa vipata päästä.
Kommentit (57)
Muslimit suhtautuvat terveellä tavalla koiriin! Minusta kaikki koirat voisi lähettää Kaukoitään syötäviksi.
Pitää sääliä noita mumoja. Niillä on paha olla kun kukaan ei käy katsomassa ja kolottaa, virtsa karkailee.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:16"]
kun kusetin koirani kadun vieressä olevan viherkaistan pensaan juurelle. Kyse siis ei ole kenenkään piha-alueesta eikä portin pielestä...mua säälittää oikeesti nuo vanhat ihmiset joilla alkaa vipata päästä.
[/quote]
Onhan noi ärsyttäviä, mutta sun pitää ymmärtää että vanhempia ihmisiä pitää kuitenkin kunnioittaa. Joskus saattaa olla myös niin, että vanhus on niin toivottoman yksinäinen, että naamioi kontaktintarpeensa kiukutteluksi että pääsisi puhumaan edes jotain. Noihin voi myös vastata asiallisesti ja ystävällisesti, ja kiskasta koiran pois sieltä paikasta mihin pissaaminen häiritsee. Kyllä tohon ikään ehtineet ansaitsee sen.
t. 20-vuotias koiranomistaja.
Eikö teitä hävetä kusettaa koiria sinne missä ihmiset kulkee? Pensasaitoihin ja muihin istutuksiin? Talvella tien reunat ovat keltaisena. Yököttävää. Tietysti, mikä itselle on helpointa. Koirat uimarannoilla ja hiihtoladuilla, paskat ja kuset jokapaikassa. Huomaavainen on sitä joka paikassa.
Ne kasvit, kuten lyhtypylväätkään eivät kestä kusta.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:43"]
Tosiasia on että mikään laki ei kiellä koiran pissaamista pensaan juurelle julkisella paikalla ja herrajumala sentään onhan tuolla pilvin pimein eläimiä jotka virtsaavat esim rusakot käy munkin pihalla, luuletko ettei sun? Hanki elämä!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:45"]
Meinaatkos ampua kaikki eläimet ympäristöstäsi (koiat, kissat, oravat, linnut, rusakot, ketut, siilit jne) huithelkuttiin? Olisko kuitenkin parempi tapa relata ja esim ottaa selvää siitä miten maalla ollaan terveempiä juuri sen takia ettei hysterisoida pissojen takia.
Maiju
[/quote]
Se, etten tykkää naapurustoon virtsaavista koiristanne tarkoittaa, ettei minulla ole elämää ja haluan ampua kaikki eläimet? Nyt jotain suhteellisuudentajua koiranomistajat.
En tietenkään halua ammuskella eläimiä, sillä pidän eläimistä, tietysti oikeassa kontekstissa. Minulla oli koirakin, kun aikanaan asuin kaupungin ulkopuolella. Nykyään asun kaupungissa, enkä voi kuvitella tuovani koiraa tällaiseen paikkaan. Minua inhottaa koirien pissaaminen ihmisten asuinympäristöön ihan yhtä paljon kuin humalaisten miesten kuseskelu perjaintaiöisin. Miksi koira on yhtään parempi?
Mikä ihmeen puolustus koiranpissalle ja kakalle on se, että ihmisten asuinympäristössä norkoilee villieläimiä, jotka myös kakkaavat ja pissaavat. Kaupungeissa on nimenomaan tapana estää villieläimien liiallista lisääntymistä juuri niiden ulosteiden haittavaikutusten vuoksi (hygieeniset ja esteettiset syyt, tautien levieäminen). Tällaisia eläimiä ihmisten naapurustossa kutsutaan usein myös tuholaisiksi.
13, 28
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:41"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:31"]
Juu on mun lapset pissiny pensaan juurelle tosin häveliäisyyssyistä eivät sentään kadun viereen...ja täytyy sanoa että jos koiran pissa pensaan juurella noin kammoksuttaa niin kannattaa muuttaa sinne missä pippuri kasvaa! Siellä ehkä ei ole mitään pissejä missään ei koirien, kissojen eikä vaikka rusakoiden! Toinen vaihtoehto on ottaa tuollaista kammoa varten vaikka ihan lääkitys!
ap
[/quote]
Ei kuule, kyllä se niin on, että mikäli haluan elää eläinten kusen ymäpäröimänä, muutan sinne maalle, missä pippuri kasvaa ja lehmät laiduntavat. Eläessäni kaupungissa minulla on eri odotukset mm. elinympäristöni hygieniasta. Eläimet, jotka laskevat eritteensä maahan, eivät kuulu mielestäni hyvään asuinympäristöön. Se, että etten tykkää koirastasi ja sen kusesta, ei ole syy lääkitykseen. On kyllä kummalliset ajatukset sinulla koirastasi (lue itsestäsi), kun pitäisi lääkitä niitä, jotka eivät hypi onnesta teidät koirankusetuskävelyllä nähdessään.
[/quote]
Vai että kaupungissa on hygienisempää kuin maaseudulla. :D Jep jep, maaseuduillahan kaikki tauditkin leviää nopeimmin. Ei kun...
Ihan oikeesti joku tupaten täyteen ahdetussa, ilmansaasteiden ja roskien täyttämässä kaupungissa on sitä mieltä, että koiran pissa pilaa muuten puhtaan ympäristön? Salli mun nauraa.
T. Itsekin kaupunkilainen
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:59"]
Eikö teitä hävetä kusettaa koiria sinne missä ihmiset kulkee? Pensasaitoihin ja muihin istutuksiin? Talvella tien reunat ovat keltaisena. Yököttävää. Tietysti, mikä itselle on helpointa. Koirat uimarannoilla ja hiihtoladuilla, paskat ja kuset jokapaikassa. Huomaavainen on sitä joka paikassa.
Ne kasvit, kuten lyhtypylväätkään eivät kestä kusta.
[/quote]
Nyt haluaisin todisteita siitä että kasvit ja lyhtypylväät tuhoutuu koirankusesta..
Tokiossa kaikki koirat tekivät tarpeensa koirille tarkoitettuhin hiekka-astioihin. Tokiossa ei tosin saa pitää kissaa suurempaa eläintä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:50"]
Koiran kusi et tapa kasveja. Päin vastoin, meilläkin nokkoset rehottaa hulluna paikoissa, joihin koira yleensä pissaa. Ja nokkonen vaatii ravinteikasta maata.
[/quote]
Meillä laitettiin mökille muutama vuosi sitten siirtonurmea. Parin viikon jälkeen pystyi aika hyvin näkemään, mihin hauveli oli kuseksinut, koska ympäri nurmikkoa oli pieniä kohtia, jossa nurmikko oikein kukoisti ja kasvoi paljon tiheämpänä, pidempänä ja vihreämpänä kuin muualla.
Minua yököttää vauvat julkisilla paikoilla. Siis ihan ne pienimmät, jotka puklailee ja päästää vaippaan vähän väliä. (Itselläni ei siis ole lapsia, olen täällä foorumilla lueskelemassa muita aiheita) Alan siis voimaan fyysisesti pahoin, jos näen oksennusta. Jos vauva puklaa vieressäni, saatan oksentaa itse. Tätä siis tapahtuu milloin missäkin kahvilassa ja ravintolassa. En kuitenkaan ole kieltämässä muilta ihmisiltä vauvojen kanssa kahvilaan tai ravintolaan menoa. Tiedän että se on minun oma ongelmani jos en kestä. Mielestäni myös näiden, jotka valittavat koirankusesta jossain PUSKASSA, pitäisi tajuta että se ongelma on heillä itsellään. Tottakai koirankakat tulee siivota pois, mutta ei siitä koiranpissasta nyt haittaa ole, varsinkaan jos kyse ei ole jonkun yksityistontista. Herätkää jo...
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 11:00"]
Vai että kaupungissa on hygienisempää kuin maaseudulla. :D Jep jep, maaseuduillahan kaikki tauditkin leviää nopeimmin. Ei kun...
Ihan oikeesti joku tupaten täyteen ahdetussa, ilmansaasteiden ja roskien täyttämässä kaupungissa on sitä mieltä, että koiran pissa pilaa muuten puhtaan ympäristön? Salli mun nauraa.
T. Itsekin kaupunkilainen
[/quote]
En minä väittänyt, että kaupungissa on hygienisempää, Eivät ne eläinten eritteet eivät muutu yhtään sen miellyttävämmäksi, vaikka kaupungissa olisikin jo valmiiksi huono ilma autojen vuoksi. Itse asiassa, se on vain yksi syy yrittää parantaa kaupunkien hygieniaa entisestään.
Koiranpito haja-asutusseudulla on mielstäni ihan toinen juttu, kun sen koiran saa kusemaan kauas metsään ihmisten luota. Nämä teidän kusetuspuskat kaupungissa sattuvat sitten kuitenkin olemaan lähellä meitä ihmisiä, etenkin se yksi supersuosittu kusetuspuska leikkipuiston vieressä.
13, 28, 46
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:16"]
[/quote]
Annatko lastesikin kuseskella kadun varteen? On ihmisiä, joiden mielestä kuseskelu maahan omassa elinympäristössä on epähygieenistä ja älllöttävää. Ei kaikki pidä kuule eläimestäsi ja siitä, että se vuoraa kadunvarret eritteillään. Omasta mielestäni eläimen paikka ei ole kaupungissa.
[/quote]
Vaikkei sun mielestä olisikaan, niin jonnekkihan niiden pitää kusaista ! Ei kuitenkaan ole laissa vielä kielletty eläimen pitämistä kaupungissa. toiset on niin tiukkapipoisia, että huh huh...
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:45"]Yäk! Miksi ette opeta koirianne hiekkalaatikolle, niinkuin kissatkin opetetaan?? Vai onko koira niin paljon tyhmempi eläin? Kissa kun oppii käyttämään jopa vessanpönttöä
[/quote]
No, me ei olla Japanissa - kiitos siitä.
Miksi alapeukku? Esim. Japanissa tuo on ihan normaali käytäntö.
[/quote]
Tää on kyllä ihan huippu ketju! Siis voiko ihmiset ihan oikeesti olla näin vieraantuneita luonnosta ja eläimistä? Eihän koiraa tietenkään saa kusettaa portin pieliin tai lasten leikkipaikoille, mutta kyllä meidän musti tulee jatkossakin pissaan puskan juurille (kunhan puskat ei ole kenenkään pihassa). Ja jos se jotakuta haittaa niin pysyköön sisällä kotonaan.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:41"]Miksi niiden lemmikkien täytyy antaa tehdä tarpeensa kaduille ja tonteille. Koiran voi opettaa tekemään pissat kotona vaikka lattiakaivoon. Niinhän poliisikoirienkin kanssa toimitaan.
Lenkkeilyt sitten erikseen. Koira tarvitsee toki liikuntaa.
Jos on noin vaikeeta, niin koiralle vaippa. Amerikassa myydään ainakin nettikaupoissa. Ei tee sitten tarpeitaan julkisille paikoille.
Tampereella on Kalevanharjun kaunis, ikiaikainen kangasmetsä tuhoutumassa juuri siksi, että koirat ovat sitä liikaa lannoittaneet. Männyt eivät enää viihdy. Tilalle tulee lehtipuiden vesakkoa. Olen lukenut ihan paikallisesta Aamulehdestä tämän.
[/quote]
Ahahaha tän on kyllä kirjottanu joku oman elämänsä koomikko! Parhaat naurut pitkään aikaan. :D
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 10:29"]
Mulla on niin paljon negatiivista kokemusta noista mummoista ja vaareista että sitä kautta minusta on tullut ikärasisti enkä häpeä sitä. Mummot ohittelee jonossa, tulevat sättimään ja haukkumaan täysin ilman syytä, tönitään lapsia kaupassa, valitetaan kun lapsi laulaa julkisella paikalla ja pari kertaa joku saamarin vaari on kiusannut poikaani koulumatkalla, uhanut lyömisellä ja vaikka millä ja vain siksi että poikani käveli kuulemma liian likeltä ohi jalkakäytävällä....että juuri noille vanhoille haaskoille pitääkin antaa samalla mitalla takaisin.
[/quote]
No huhhuh, mulla taas vain päinvastaisia kokemuksia. Kohteliaita pappoja jotka tulevat tarjoamaan apuaan (kerran eräälle naiselle lapsen kanssa kaupassa kun tällä oli vähän hankaluuksia lapsen kanssa), juttelevat iloisesti ja antavat töissä tippiä tai tuovat säkilliset pipareita yms. ihan muuten vain. Mun kohdalla vanhat ihmiset ovat olleet tosi kivoja ja kohteliaita.
Sen sijaan nuoret aikuiset ja keski-ikäiset on olleet aika tylyjäkin usein, sellaisia "muut pois alta kun mulla on kiire ja omistan Euroopan"-tyyppejä (varsinkin liikenteessä) ja jotka kävelevät kadulla vaikka päin kun eivät voi väistää senttiäkään vaikka itse väistäisi niin reunaan kuin voi... Ja ne jotka mua on yrittäneet etuilla ovat olleet n. viisikymppisiä tai jotain 40v. miehiä. Mutta kokemuksensa kaikilla:)
Minäkin haluaisin lähdettä sille, ettei koirat saisi pissata hoidetulle alueille. Jos näin olisi, niin mihin kaupunkilaiskoirien pitäisi pissata? Omalla asuinalueellani lähin ihan oikeasti koskematon metsä on parin kilometrin päässä.
Sen toki tiedän, että koiran jätökset pitää kerätä hoidetuilta alueilta, ja niin aina teenkin. Enkä tietenkään päästä koiraa pissamaan talojen pihoille, se on ihan selvä. Mutta ettäkö koira ei saisi pissata lähialueeni kevyen liikenteen väylän vieressä olevalle nurmikolle, joka leikataan pari kertaa kesän aikana?