Kasvojen iho pintakuiva ja alla finnejä ja mustapäitä.
Mun iho ole koskaan ollut erityisen hyväkuntoinen. Alle kolmikymppisenä oli parhaassa kuosissa mitä mulla on ikinä ollut. Silloinkin oli mustapäitä. Muutama vuosi sitten iho alkoi pahenemaan entisestään. Ihon pinta kuivui niin että välillä hilseilee laattoina. Alla on mustapäitä ja pieniä finnejä. Iltapäivästä iho kiiltelee rasvasta.
Avuksi olen kokeillut vaikka mitä. Joku sanoi että iho on liian kuiva, käytä ruoassa öljyä enemmän. Esim. rypsiöljyä tai oliiviöljyä. Ei muuta vaikutusta kuin iho kiiltelee illasta enemmän. Toinen sanoi että kalanmaksaöljykapseleita. Söin yli vuoden, ainoa vaikutus valtavat finnit joita ilmestyi leukaan, kaulaan ja rintakehälle. Niiden tulo loppui vasta kun jätin kapselit kokonaan pois.
KOlmas sanoi että pintakuiva iho on kuin panssari jonka alla mustapäät ja finnit kukoistaa. Ihon pinnalle pitää tehdä jotain. No tämä on varmaan ihan totta. Mutta ongelma on millä saan ihon pinnan hoidettua kuntoon. Mikään ei ole auttanut. Käytän kasvoihin jopa Essex plussaa mikä pitäisi olla erittäin kuivalle iholle tarkoitettu. Mulla on lisäksi erittäin herkkä iho ja vähässä on ne tuotteet mitä voin iholle käyttää.
Vettä juon päivittäin pari litraa.
Keksikää mulle jotain apuja.
Kommentit (84)
Entsyymikuorinta ensin ja sitten kosteutus.
tyttärelläni on tuollainen iho ja ensin pehmitämme ihon lämpimällä märällä pyyhkeellä. Sitten kuorimme sen kuorinta-aineella ja kun ihoa hieroo, sitä todellakin irtoaa. Kun iho on kuorittu ja pehmeä, on muutama mustapää otettu mustapääraudalla pois ja lopuksi jokin kevyt, kosteuttava voide. Liian rasvainen vaan tukkii talitiehyet uudelleen ja ei sieltä mikään pääse ihoa uudelleen rasvaamaan.
Olen kuullut, että huonokuntoiselle iholle olisi apua myös salisyylikuorinnasta tai aspiriinikuorinnasta. Niitä en ole kokeollut.
Juotko tarpeeksi vettä? Iho tarvitsee kosteutta. Kosteutta on saatava sisäisesti! Eli pari litraa ainakin päivässä puhdasta vettä. Ei mitään hiilihapollisia, tai limppareita, tai mehuja. Vaan kraana/lähdevettä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:30"]
Juotko tarpeeksi vettä? Iho tarvitsee kosteutta. Kosteutta on saatava sisäisesti! Eli pari litraa ainakin päivässä puhdasta vettä. Ei mitään hiilihapollisia, tai limppareita, tai mehuja. Vaan kraana/lähdevettä.
[/quote]
Niinkuin aloitusviestissä kerroin, juon pari litraa vettä joka päivä.
Eli kannattaako minun vaihtaa tuo rasva enemmän vettä sisältäväksi?
ap
Kuulostaa ihan mun iholta. Kamalan kuiva tuosta pinnalta ja epäpuhtaudet jää sinne kuivan kerroksen alle. Kerran kävin ihonpuhdistuksessa kosmetologilla ja hän sanoikin, että on todella pintakuiva. Neuvoi, että pitäisi käyttää joka ilta kosteuttavaa naamiota. Mutta tosiaan tuo kosmetologikäynti auttoi ihon pysymään hyvänä monta kuukautta. Ei ollut naamassa mitään hetkeen.
Jätä ruokavaliosta pois viljat ja rypsiöljy. Syö aitoja rasvoja riittävästi. Kun aloitat tuon elämäntavan, voi iho aluksi mennä pahemmaksi (puhdistautuu) mutta kun sinnikkäästi jaksat, niin muutaman viikon-parin kuukauden jälkeen huomaat eron. Juo riittävästi.
Minulla on ihan sama ongelma, mutta ei varaa kosmetologille! :(
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:46"]
Jätä ruokavaliosta pois viljat ja rypsiöljy. Syö aitoja rasvoja riittävästi. Kun aloitat tuon elämäntavan, voi iho aluksi mennä pahemmaksi (puhdistautuu) mutta kun sinnikkäästi jaksat, niin muutaman viikon-parin kuukauden jälkeen huomaat eron. Juo riittävästi.
[/quote]
Mitä tarkoitat aidoilla rasvoilla?
ap
Ap palaa linjoille. Kiitos sinulle joka neuvoit jättämään Essex-rasvan pois, siitä oli ihan valtava apu. Ensinnäkin ihon rasvainen kiiltely on vähentynyt todella paljon. Toiseksi ihon hilseily laattoina on vähentynyt myös paljon. Kuiva on edelleen mutta selkeästi parempi. Tämän jälkeen leuka pamahti täyteen finnejä. Mietin että johtuiko siitä että pääsivät vapaasti ihon pintaan? Nyt ovat jo vähenemään päin.
Oikean tuotesarjan metsästys jatkuu. Mutta tästä ketjusta sainkin monta hyvää vinkkiä. Aion niitä kokeilla. Kiitos.
Ootko varma, ettei sulla ole mitään ruoka-allergiaa? Keliakia, tms?
Mun pintakuivalle iholle on suositeltu rasvaisen ihon pesuainetta ja päälle kosteuttavaa kasvovettä. Alkoholipitoisia ei saa kuulemma käyttää. Omasta mielestäni paras apu on sauna, kuorinta ja mutanaamio. Sauna siis sellainen mieto ja pitkä, jossa voi lukea vaikka lehteä. Kuuma tunnin amme ajaa saman asian. Sen jälkeen siis kuorinta. Kosteusvoide pitää olla hyvä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 19:57"]
Ihan kaikella ystävyydellä teille kookosöljy- ja niveaneuvojat. Mikään rasva ei auta. jos iho on niin paksu, että kaikki mitä iholle laittaa jää pyörimään siihen pinnalle. Ainoa vaihtoehto on tällöin saada jollain keinolla ihoa ohuemmaksi, niin johan alkavat rasvatkin vaikuttaa.
[/quote]
mä olen tuo Niveaneuvoja ja mun iho oli just Tuollainen paksu. Eipä ole enää, kiitos Nivean. Kun aloin käyttään niveaa, mulla pehmeni iho niin, että vuosikausia kasvoissa syvällä olleet rasvapatit, mustapäät ja talikertymät nousi pintaan pikkuhiljaa ja osa lähti pois ilman puristeluja ja osaa piti vähän auttaa.
mun iho on ollut kuin kova panssari ja siksi noita näppyjä on ollut vuosikausia, eikäniitä ole saanut pois mitenkään. ei ole enää ongeLmia ja mä kyllä suosittelen edelleenkin niveaa! Se peltipurkki on halpa, eikä häviä mitään, jos kokeilee!!!
Minä kävin tämän ketjun innoittamana eilen spontaanissa kasvohoidossa. Sain peruutusajan HydraFacial-hoitoon, johon lisättiin vielä ylimääräinen salisyylihappokäsittely. Minullakin on paksu, tiukka ja jotenkin tukkoinen iho ja tuo vaikutti hyvältä. Odotan vielä pari päivää, enen kuin uskallaan isommin kehua. Mutta kuorinta ja puhdistusvaikutus oli siis tehokas.
Essex plus sisältää silikonia (dimethicone), ja se aiheuttaa mustapäitä. Eli käytä voiteita, joissa ei silikonia ole. Itse olen juuri antibioottikuurilla akneni vuoksi, ja sen lisäksi käytän bentsoyyliperoksidia sisältävää geeliä kasvoille. Mustapääni ovat kadonneet ja suljetut komedotkin ovat vähentyneet. Bentsoyyliperoksidia sisältäviä tuotteita myydään myös käsikauppatavarana, kannattaa kokeilla. Ja varoituksen sanana, että aluksi geeli/voide ärsyttää ja kuivattaa ihoa lisää, mutta kannattaa kestää sen yli, iho tottuu kyllä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:46"]
[/quote]
Mitä tarkoitat aidoilla rasvoilla?
ap
[/quote]
Luonnollisia rasvoja mitä rypsiöljy ei ole. Esim. voi ja oliiviöljy ovat. Jätä posi myös kaikki keinotekoiset makeutusaineet, natriumglutamaatti yms.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:39"]Kuulostaa ihan mun iholta. Kamalan kuiva tuosta pinnalta ja epäpuhtaudet jää sinne kuivan kerroksen alle. Kerran kävin ihonpuhdistuksessa kosmetologilla ja hän sanoikin, että on todella pintakuiva. Neuvoi, että pitäisi käyttää joka ilta kosteuttavaa naamiota. Mutta tosiaan tuo kosmetologikäynti auttoi ihon pysymään hyvänä monta kuukautta. Ei ollut naamassa mitään hetkeen.
[/quote]
Minkälaisessa hoidossa kävit?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 09:42"]
Lisään vielä että kuorin ihoa kerran viikossa. Sekään ei riittävästi ota kuivaa pintaa pois.
ap
[/quote]
Lopeta se ihon kuoriminen ja yleensäkin ulkopuolinen hoito, niistä ei ole kuin haittaa.
Hoida ihoasi syömällä.
Täällä kanssa yksi jolla täysin sama ongelma. Haluasin käydä ihotautilääkärillä tai kosmetologilla, mutta olen alaikäinen ja äitini mielestä kyseiset hommat ovat huuhaata ja minun on vain purtava hammasta ja kärsittävä.
Minulla auttoi ihoöljy. Aamuisin meikin alle ja illalla puhdistuksen jälkeen yöksi. Kuoriminen vain edisti ihon kuivumista ja hilseilyä.