Jos sulla olisi "raju migreenikohtaus", niin roikkuisitko netissä?
http://www.iltalehti.fi/eurovaalit-2014/2014042418237970_e6.shtml
Urpilainen twiittaa kotoaan siitä, ettei juuri nyt voi osallistua tenttiin ja kokoukseen rajun migreenikohtauksen takia. Mitä ihmettä?
Kommentit (36)
Minä kärsin migreenistä, eli jos olen ottanut lääkkeen melko ajoissa ja se alkanut vaikuttamaan niin pystyn olla tietokoneen tai telkkarin edessä hetken verran, mutta mieluiten makaan pimeässä viileähkössä huoneessa koska se menee nopeammin ohi tuolloin. Minulla kohtaukset saattavat kestää kolmesta tunnista kolmeen päivään ja 2-3 krt kk, onneksi harvemmin yhtä päivää kauemmin.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 07:15"]
Henkilökohtainen avustaja
[/quote]
Siitä kyllä haluaisin todisteet. Ainakin aiempien poliitikkojen twitter-mokien perusteella ne kyllä Suomessa twiittaa ihan itse.
Sä oot ap. pässi. Tottakai se ilmottaa asian. Jokainen tekis niin.
no ei voi luuhata netissä. Tosin yksi pakollinen poissaoloilmoitus ei ole luuhaamista. Kenen tahansa pitää pystyä ilmoittamaan töihin, että en nyt pääse. Ja urpilaisella on varmaan avustaja, joka voi laitella viestejä urpilaisen puolesta
En rajun kohtauksen aikana voi tehdä muuta kuin maata selälläni pimeässä ja nukkua, jos pystyn nukkumaan. Nyt on alkamassa kohtaus, menen lääkkeiden vomin töihin, mutta saa nähdä pystynkö olemaan koko päivää. Sekä ei, tässä netissä roikkuminen ei ole nyt yhtään viisasta, sillä tämä pahentaa asiaa.
En pystyisi muuta kuin oksentamaan ja makaamaan sängyssä
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 07:17"]
[/quote
No kiitti vaan nimittelystä. Nyt ei ollut kyse siitä, pitääkö ilmoittaa asia (jokaisen Twitterissä?) vaan siitä, pystyykö muka oikeasti rajusta migreenistä kärsivä ihminen twiittaamaan. Eiköhän se ollut ilmoittanut poissaolonsa jotain muuta kautta kuin twiittaamalla niille, joille asia kuului.
En voisi, kun en edes näkisi. Juuri tuollaiset 'rajussa migreenikohtauksessa' netissä roikkuvat aiheuttavat sen, että oikein pahaa migreenikohtausta ei oteta tosissaan vaan pidetään sitä teeskentelynä.
Migreeni ei todellakaan ole pelkkää päänsärkyä, jonka varmaan jokainen siitä kärsinyt tietää.
Tottakai Urpilaisella on henkilökohtainen avustaja, kaikilla kansanedustajilla on.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 07:17"]
[/quote]
En pystyisi, mutta tosiaan kyllä varmasti Suomessakin avustajia jotka twiittaavat vähintään silloin tällöin heidän puolestaan, jos ei koko ajan...
Pahantahtoinen ap, inhottava tyyppi olet jos yrität väittää että Jutta lintsaisi. Kyllä pahassa migreenissäkin pystyy ilmoittamaan poissaolonsa nopeasti, mutta ei roikkumaan netissä mitä Jutta ei ole tehnytkään.
Onko sulla tylsää sun luuserielämässäsi kun pitää tälläistä paskaa jauhaa?
Stressin laukaisema päänsärkyahdistus =raju migreenikohtaus olit sitten äiti tai ministeri
TAAS VIIIJJJÄÄÄN,,, RAHAT MEINAA,,,, URPILAINEM SDP TAKINKÄÄNTÄJÄ,,,,, JA IHAN PERUSSUOMALAINEN OON,,,,,
Joo, voin roikkua netissä 1-2 h lääkkeen ottamisen jälkeen. Ensin pitää olla pimeässä ja makuulla, mutta kun lääke vie terävimmän kivun ja okswnnusfiiliksen, niin sen jysärin kanssa pystyy jotenkin elämään. Ihan ei ajatus toimi kunnolla, pitää liikkua hitaasti ja varovasti, eikä olo ole terve, mutta sen verran terve kumminkin, ettei sängyssä tarvitse maata.
Rajun kohtauksen aikana roikutaan vain vessanpöntössä, kuten jokainen migreeniä sairastava tietää. Mutta Urpilaisella on onneksi avustajia, jotka voivat toimia, vaikkapa twiitata, silloin kun ministeri itse sairastaa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 07:45"] En voisi, kun en edes näkisi. Juuri tuollaiset 'rajussa migreenikohtauksessa' netissä roikkuvat aiheuttavat sen, että oikein pahaa migreenikohtausta ei oteta tosissaan vaan pidetään sitä teeskentelynä. Migreeni ei todellakaan ole pelkkää päänsärkyä, jonka varmaan jokainen siitä kärsinyt tietää.[/quote]
Samaa mieltä, tämä ärsyttää mua niin paljon! Itse en netissä roikkuisi, kun en mitään edes näkisi.
Normaalisti en. Yleensä makaan pilkkopimeässä ja oksennan. Raskausaikana mun migreeni jatkui 2 viikkoa ja sen aikana piti hinautua lääkäriin, taxiin ja keskusaairaalaan. Kotonakaan ei voinut vaan maata tuota kahta viikkoa vaikka olis mieli kyllä tehny. Onneksi vauva on nyt maailmassa ja seuraavan kohtauksen tullen saa käyttää oikeita lääkkeitä. Ihan hirveä kokemus.
Se nettiin meno riippuu siitä, milloin migreenikohtaus on alkanut. Jos herään aamuyöllä klo 4 siihen, niin vessaan menokin on tuskaa. Mulla on lääkettä yöpöydän laatikossa, vasta kun se alkaa vaikuttaa, pystyn kyllä pomolle sähköpostilla ilmoittamaan että migreeni, soittaminen taas on mahdoton ajatus. (Onneksi pomo potee sitä itsekin, niin tietää miten se menee). Mulla ei tule näköhäiriöitä. Silmät ei siedä valoa, puhua ei voi, etoo, mutta pimeässä huoneessa voin käyttää sen verran älykännykkää, että sähköposti kulkee. Jälkitauti on kamala väsymys.