Jos sulla olisi "raju migreenikohtaus", niin roikkuisitko netissä?
http://www.iltalehti.fi/eurovaalit-2014/2014042418237970_e6.shtml
Urpilainen twiittaa kotoaan siitä, ettei juuri nyt voi osallistua tenttiin ja kokoukseen rajun migreenikohtauksen takia. Mitä ihmettä?
Kommentit (36)
Minä olen siitä onnekas että kun otan lääkkeen ajoissa, heti ensioireiden ilmaantuessa, migreeni jää useimmiten tulematta. Tai ne ensioireet saattaa jäädä päälle mutta eivät estä työntekoa. Ensioireena mulla on väsymys ja lievät silmäoireet.
Mutta jos migreeni jysähtää päälle niin en taatusti kykene roikkumaan netissä. Makaan sängyssä, oksennusämpäri vieressä. Puhelimesta työpaikan numeron katsominen on todella hankalaa vilkkupallojen ja sahalaitojen takia. Sitten pitää yrittää sihdata puhelu pomolle niin etten kesken puhelun ala oksentelemaan...
Rajun kohtauksen aikana en, jos ehdin ottaa lääkkeen eikä pääse pahaksi niin pystyn. Rajussa kohtauksessa makaan vessan kylmällä lattialla viltin kanssa ja oksennan vähän väliä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 08:39"]Minä olen siitä onnekas että kun otan lääkkeen ajoissa, heti ensioireiden ilmaantuessa, migreeni jää useimmiten tulematta. Tai ne ensioireet saattaa jäädä päälle mutta eivät estä työntekoa. Ensioireena mulla on väsymys ja lievät silmäoireet.
Mutta jos migreeni jysähtää päälle niin en taatusti kykene roikkumaan netissä. Makaan sängyssä, oksennusämpäri vieressä. Puhelimesta työpaikan numeron katsominen on todella hankalaa vilkkupallojen ja sahalaitojen takia. Sitten pitää yrittää sihdata puhelu pomolle niin etten kesken puhelun ala oksentelemaan...
[/quote]
Mitä, pystyit soittamaan pomolle! Lintsasit, ei toi ole oikea migreeni, huoh, joka pikku päänsärystä ollaan niin draamakuningatraria ja lusmutaan pois töistä.
En pystyisi ja sillä hetkellä kun on kohtaus käynnissä niin vikana olisi mielessä istua koneella.
Olin eilen jonkun aikaa, mutta kohtaus paheni. Sitten sänkyyn ja rätti päähän. Tuli nukuttua koko loppu iltapäivä, ilta, yö ja heräsin vasta ja kaipaan edelleen lepoa, mutta pahin migreeni hellittänyt. Välissä heräsin vain vessaan. Luojan kiitos omaan migreeniin ei yleensä liity oksentelua.
En roikkuisi. Ei minulla koskaan ole ollut migreeniä, mutta kova päänsärkykin saa minut vetäytymään pimeään nurkkaan tuskissaan.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 07:24"]
En rajun kohtauksen aikana voi tehdä muuta kuin maata selälläni pimeässä ja nukkua, jos pystyn nukkumaan. Nyt on alkamassa kohtaus, menen lääkkeiden vomin töihin, mutta saa nähdä pystynkö olemaan koko päivää. Sekä ei, tässä netissä roikkuminen ei ole nyt yhtään viisasta, sillä tämä pahentaa asiaa.
[/quote]
Eli Urpilaisen pitäisi mennä lääkkeiden voimalla tenttiin katsomaan pystyykö hoitamaan sen kunnialla?
En todella!
Kun on kova migreeni niin päätä todella särkee ja valo ja kaikki vilkkuva kuten tv ja netti sattuu silmiin.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 07:24"]
En rajun kohtauksen aikana voi tehdä muuta kuin maata selälläni pimeässä ja nukkua, jos pystyn nukkumaan. Nyt on alkamassa kohtaus, menen lääkkeiden vomin töihin, mutta saa nähdä pystynkö olemaan koko päivää. Sekä ei, tässä netissä roikkuminen ei ole nyt yhtään viisasta, sillä tämä pahentaa asiaa.
[/quote]
Eli Urpilaisen pitäisi mennä lääkkeiden voimalla tenttiin katsomaan pystyykö hoitamaan sen kunnialla?
[/quote]
Välillä ei lääkkeetkään auta, etenkin jos ne ottaa liian myöhään.
Jos sinulla olisi raju migreenikohtaus, pystyisikö henkilökohtainen avustajasi roikkumaan netissä, hmmmm, vaikea kysymys..
Ammattilainen hoitaa mitä vaan rajussakin migreenissä. Itse olen useasti saanut kesken työpäivän migreenin, näkökenttä huonontuu, huimaa, oksettaa ja jyskyttää, mutta tuskin yksikään potilas, joka on sillä hetkellä ollut hoidettavana on sitä huomannut. Eli joku twiittaus kotisohvalta onnistuu vaikka varpailla, jos on tarpeen.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 09:22"]
Ammattilainen hoitaa mitä vaan rajussakin migreenissä. Itse olen useasti saanut kesken työpäivän migreenin, näkökenttä huonontuu, huimaa, oksettaa ja jyskyttää, mutta tuskin yksikään potilas, joka on sillä hetkellä ollut hoidettavana on sitä huomannut. Eli joku twiittaus kotisohvalta onnistuu vaikka varpailla, jos on tarpeen.
[/quote]
Minä en kyllä migreenin jälkimainingeissa menisii telkkariin enkä tekemään mitään tärkeää. Siinä saa tuhoa aikaiseksi. Oli ammattilainen tai ei.
Minä olen aikuiskouluttaja ja tiedän osaavani homman. Olen kerran ollut luokassa silloin, kun en ollut ihan terve, niin kyllä se puhe oli tönkköä. Ihan hävettää... Mutta kun se puhe ei tule sujuvasti, niin se ei vain tule. Sillä ei ole mitään tekemistä ammattitaidon kanssa.
Hei, yhden tweetin kirjoittaminen vie noin kolme sekuntia, ja sen pystyy tekemään ihan kännykästä, eli sehän on ihan karmivaa "netissä roikkumista". Herätkää, tollot. Nimim. Itsekin migreenistä kärsivä.
Migreenikohtauksessa kyllä mutta en rajussa, silloin on maattava liikkumatta peiton alla hiljaisessa pimeydessä, ämpäri sängyn vierellä.
Sillon kun mulla on migreenikohtaus päällä niin en pysty pitämään edes silmiä auki koska ne on niin valonarat saati että pystyisin jotain tietokoneen/tabletin näyttöä tuijottamaan.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 07:41"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 07:17"]
Sä oot ap. pässi. Tottakai se ilmottaa asian. Jokainen tekis niin.
[/quote
No kiitti vaan nimittelystä. Nyt ei ollut kyse siitä, pitääkö ilmoittaa asia (jokaisen Twitterissä?) vaan siitä, pystyykö muka oikeasti rajusta migreenistä kärsivä ihminen twiittaamaan. Eiköhän se ollut ilmoittanut poissaolonsa jotain muuta kautta kuin twiittaamalla niille, joille asia kuului.
[/quote]
Itse yrität mustamaalata ministeriä "lintsaamisesta ja netissä roikkumisesta". sama