70-luvun musavideo- ja biisiketju
Kasarimusavideoiden rinnalle oma ketju 70- luvun musiikkivideoille ja musiikille.
Kommentit (1276)
Vierailija kirjoitti:
Oho, no kolme sivua ehdittiin mennä, ennen kuin tuli Abbaa! :)
70-luvun musaketju ilman Kasevaa ei olisi 70-luvun musaketju ensinkään:
Vierailija kirjoitti:
Tätä just tarkoitin, miksi laitat pelkän biisin kun löytyy hieno liveveto? :D
Ongelmana nyt on se, että 70-luvulla on aivan loputtomasti hyviä bändejä ja biisejä:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tämä kerran on musavideoketju, niin miksi tuuttaat tähän ketjuun koko ajan youtube-pätkiä, joissa ei ole videoita?:o
Sen verran pitäis jaksaa, että edes otsikon lukisi loppuun.
Mielestäni erittäin perusteltua aloittajalta tuo lopun täsmennys, sillä 70-luvulla oli hyvin rajallisesti musavideoita. Rajaisi todella paljon hyviä niisejä pois, jos täytyisi pelkkiä videoita laittaa. Musiikkihan tässä ketjussa se pääasia kuitenkin on.
Totta. Mutta jos kappaleesta tuli hitti, se monesti pääsi johonkin hittiohjelmaan ja selaamalla löytyy tv-taltiointi tai liveversiokin saattaa löytyä. Ei toki kaikista. Itse olen iloinnut nyt youtube-aikana siitä, että tutuille kappaleille löytyykin noita liveversioita:)
En nyt oikein kritisointiasi ymmärrä, kun täällä kuitenkin yli 80-prosentissa linkityksiä on ihan liikkuvaa kuvaa. Se on jo erittäin hyvä saldo 70-luvun musasta puhuttaessa. Ainakaan noista etusivun pelkistä musalinkeistä ei taida edes löytyä minkään sortin videoita.
Tuosta Kasevan biisistä löytyy kyllä ihan 70-luvun studiolive, mutta se ei kyllä tavoita lainkaan tuon originaalin tunnelmaa siitä, kun puuttuu piano, jouset ja puhaltimet kokonaan, eikä Rauman Tappi vainaan soolokaan yllä lähellekään originaalin tasoa. Laatu edellä on hyvä tässäkin ketjussa edetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tämä kerran on musavideoketju, niin miksi tuuttaat tähän ketjuun koko ajan youtube-pätkiä, joissa ei ole videoita?:o
Sen verran pitäis jaksaa, että edes otsikon lukisi loppuun.
Mielestäni erittäin perusteltua aloittajalta tuo lopun täsmennys, sillä 70-luvulla oli hyvin rajallisesti musavideoita. Rajaisi todella paljon hyviä niisejä pois, jos täytyisi pelkkiä videoita laittaa. Musiikkihan tässä ketjussa se pääasia kuitenkin on.
Totta. Mutta jos kappaleesta tuli hitti, se monesti pääsi johonkin hittiohjelmaan ja selaamalla löytyy tv-taltiointi tai liveversiokin saattaa löytyä. Ei toki kaikista. Itse olen iloinnut nyt youtube-aikana siitä, että tutuille kappaleille löytyykin noita liveversioita:)
En nyt oikein kritisointiasi ymmärrä, kun täällä kuitenkin yli 80-prosentissa linkityksiä on ihan liikkuvaa kuvaa. Se on jo erittäin hyvä saldo 70-luvun musasta puhuttaessa. Ainakaan noista etusivun pelkistä musalinkeistä ei taida edes löytyä minkään sortin videoita.
Tuosta Kasevan biisistä löytyy kyllä ihan 70-luvun studiolive, mutta se ei kyllä tavoita lainkaan tuon originaalin tunnelmaa siitä, kun puuttuu piano, jouset ja puhaltimet kokonaan, eikä Rauman Tappi vainaan soolokaan yllä lähellekään originaalin tasoa. Laatu edellä on hyvä tässäkin ketjussa edetä.
Kiitos kommentistasi. Toki jos äänenlaatu on vaikkapa tärkein kriteeri niin se tuskin kaikissa noissa esitysvideoissa täyttyy:) Itse taas katson niitä kaikilla aisteilla. On kiva nähdä artisti itse esittämässä ja esimerkiksi tuo Talking Headsin Psycho Killer oli todella toimiva.
Mahtaakohan tämä ketju edes kiinnostaa sellaisia, jotka 70-luvun musiikkia eivät ole juurikaan kuunnelleet? :D
Taitaa täällä vain vanhukset kaivella pölyisiä levylaukkujaan ja kahnata keskenään:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä just tarkoitin, miksi laitat pelkän biisin kun löytyy hieno liveveto? :D
Tätä juuri tarkoitin tuolla äskeisellä viestilläni. Arvasin, nimittäin, että nillität tuostakin ;). Se live ei ole aivan umpisurkea, mutta melko köyhä kuitenkin originaaliin verrattuna, sen taustoista kun puuttuu kaikki oleelliset elementit.
Voisitko nyt pliis keskittyä linkittelemään omia juttujasi ja jätä muiden linkit rauhaan. Itselläni on ainakin musiikkia itsekin tekevänä ja sitä soittavana erittäin perustellut kriteerit, millä perusteilla tänne biisejä linkitän ja ykköskriteeri ei todellakaan ole mikään jonninjoutava video, vaan nimenomaan musiikki, musaketjussa kun ollaan.
Tämäkin on 70-luvulta, vaikka sai ehkä enemmän nostetta 80-luvun puolella, kun MTV aloittaessaan valitsi tämän ensimmäiseksi musiikkivideokseen: