itsensä salaa raskaaksi saattavat ovat alinta pohjasakkaa.
Itsekkäitä paskiaisia, joiden ei tarvis lasta saadakkaa. On se kumma, että on pokkaa tehdä näin suuressa asiassa päätös yksin. Miksei sitä miestä voi arvostaa sen vertaa, että etsii lisääntymishaluisen yksilön. Pitää pilata toisen elämä, koska "mä haluuuuuun vauvan"! Perkele. Ja minä olen nainen.
Kommentit (145)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 20:51"]
Taidat siis olla jonkin sortin meedio, jos kykenet tekemään valinnat sen mukaan, miten elämä menee ko. Ihmisen kanssa tulevaisuudessa ja näet päältä, kehen voi luottaa.
[/quote]
Ei tarvi olla mikään meedio, kunhan ymmärtää että kaikilla valinnoilla on seurauksia ja ne voivat olla hyviä tai huonoja ja siitä huolimatta omista valinnoista pitää kantaa vastuu. Luottaminen toisen ehkäisynkäyttöön on yksi niistä valinnoista. Jos valitsee jättää kaiken toisen käsiin, on siitä valinnasta itse vastuussa.
Minusta tuo tilanne on verrattavissa siihen, että nainen jättäytyy avoliitossa kotiin hoitamaan lapsia täysin ilman omaisuutta, samalla kun mies tienaa rahaa itselleen. On toki mahdollista että kaikki menee hyvin ja he elävät elämänsä onnellisina loppuun saakka, mutta mielestäni on täyttä typeryyttä jättää elämän tärkeimmät asiat kokonaan toisen hyväntahtoisuuden varaan.
Minua lähinnä kiinnostaa se, miksi ap noin tunteella keuhkoaa aiheesta. Oman miehen rakastaja tehnyt ehkäisyoharin vai miksi?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:22"]Piti vielä lisätä, että onko mies silloinkin tyhmä, kun nainen on pistellyt kumeihin kulkuväyliä pikku kavereille? Ap
[/quote]
Onks sulla joku ongelma? Rauhotu.
[/quote]
Ei sois löydy vastausta. Mikään ei koskaan ole naisen syy?
Mun mielestä tuotakin paskempia ovat ne miehet, jotka eron jälkeen väittävät uudelle seurustelukumppanille, että ex-nainen hankkiutui miehen tietämättä tai tahallaan tai miestä painostamalla raskaaksi, kun todellisuudessa lasta on yritetty yhdessä ja molempien toiveesta. Tiedän muutaman tällaisen miehen, näiden, jopa aika yleisten, nyyhkytarinoiden tarkoitus on vain keksiä hyvä selitys sille miksi oma lapsi ei enää eron jälkeen kiinnosta. Tiedän jopa erään miehen joka on tarinoinut exänsä vieraannuttavan häntä lapsesta, vaikka tosiasiassa ei halua lasta edes tavata. Uusi kumppaninsa hankki miehelle lakimiehen avuksi ja vasta silloin selvisi että mies on keksinyt tarinan vieraannuttamisesta.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 19:38"]Miten mies ei tiedä, että yhdynnästä tulee raskaaksi?
[/quote]
Jos nainen vaikka sanoo syövänsä pillereitä? Haloo.
[/quote]
Jo koulussa opetetaan, että pillerit ei ole 100% varma ehkäisy joten toistan kysymykseni: miten mies ei tiedä, että yhdynnästä tulee raskaaksi? Kukaan ei edes avioliitossa leiki, että yksi ehkäisymenetelmä riittää.
[/quote]
Tahallinen teko ja vahinko on kaksi eri asiaa.
Selvyydeksi, on eri asia jättääkö joku sun pään vahingossa oven väliin ja vammaudut vai laittaako hän sun pään väkisin oven väliin, pamauttaa kiinni ja vammaudut. Joko aukeaa logiikka vai tarvitseeko vielä selkeämpää rautalangasta vääntämistä?
[/quote]
Siis mies tuikkaa vahingossa siemenet sisään ymmärtämättä, että nainen voi tulla raskaaksi? Sitäkö yrität sanoa vai miksi otat vertailuun vahingon ja tahallisen teon ikään kuin tarkoituksellisesta yhdynnästä tulisi aina raskaaksi ja vahinko olisi pelkkä sattuma. Jokaisesta yhdynnästä hedelmällisyysikäinen nainen voi tulla raskaaksi, oli sitten kierukka, pillerit tai mikä tahansa muu ehkäisymenetelmä käytössä ja jokaisen miehen tulisi tämä tiedostaa. Tosin ne vahinkoraskauslapset erottaa koulussa peritystä alhaisesta älykkyysosamäärästä.
Miksi tämä on ap:lle näin sydämenasia? Pettikö miehesi, ja on nyt joutumassa jonkun yh:n maksumieheksi? Vai oletko tavannut jonkun "ihanan" miehen, joka väittää tulleensa huijatuksi isäksi?
Miksi tämä on ap:lle näin sydämenasia? Pettikö miehesi, ja on nyt joutumassa jonkun yh:n maksumieheksi? Vai oletko tavannut jonkun "ihanan" miehen, joka väittää tulleensa huijatuksi isäksi?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:26"]Minua lähinnä kiinnostaa se, miksi ap noin tunteella keuhkoaa aiheesta. Oman miehen rakastaja tehnyt ehkäisyoharin vai miksi?
[/quote]
Luulen sen johtuvan siitä, että olen itse ollut raskaana. Halusin abortin ja teinkin, toisen käännytysyrityksistä, uhkailuista ja syyttelyistä huolimatta. En uskalla edes ajatella, että olisin ollut miehen asemassa pystymättä vaikuttamaan asiaan mitenkään. Oma kokemukseni johtaa juurensa siihen, että vastentahtoinen vanhemmuus on mulle aika kammottava asia.. Anteeksi keuhkoaminen. Tilanteesta on muutama vuosi mutta ko. Mies ja ajatus siitä etten olisi saanut aborttia, saa vieläkin niskavillat nousemaan kohti taivasta.. myönnän kyllä että meni hiukan fanaattiseksi. Sorry...ap.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 20:54"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 20:52"]
No entäs miehet jotka tarkoituksella laittavat naisensa raskaaksi? Meillä oli ehkäisynä kondomi ja kerran huumassa en huomannutkaan ettei mies laittanut kumia paikoilleen vaan oletin vain niin. No nyt sitten oon raskaana.
[/quote]
Nainen voi aina abortoida, mies ei.
[/quote]
Ihanaa, että se on noin yksinkertaista. Mitään psyykkisiä tai fyysisiä vaikutuksiahan abortilla ei ole?
Mä en kyllä tajua naisia, jotka tekee abortin kenenkään toisen tahdosta. Omasta tahdosta toki, mutta oma kroppa, oma lapsi, oma päätös. Ihan sama mitä kenellekään lupailee, ei kenenkään tarvitse pitää lupausta tappaa oma lapsi jos toinen tahtoo.
Ja ei, en hyväksy salaa raskaaksi hankkiutumista, tosin en elä piireissä, joissa kukaan niin toimisikaan. Kuulostaa alemman sosiaaliluokan huseerauksilta. Ja en kyllä myöskään tajua miksi miehet ei oikeasti tajua sitä, että se lapsen maailmaan tuottaminen todellakin on naisen käsissä, ellei mies oikeasti kanna vastuutaan ehkäisystä. Ai niin, mutku ne miesten e-pilleritkin aiheutti kaikkii näppyjä ja lihomista ja masennusta, eihän sellaisiakaan voi vaatia markkinoille, vaan jatkaa tätä iänikuista itkuvirttä...
Niin meinasin että miehestä saattaa tuntua samalta joutua vastentahtoisesti isäksi. Tuntuu epäinhimilliseltä, että saattaa toisen tahallaan siihen tilaan valehtelulla.ap
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 19:38"]Miten mies ei tiedä, että yhdynnästä tulee raskaaksi?
[/quote]
[/quote]
Jo koulussa opetetaan, että pillerit ei ole 100% varma ehkäisy joten toistan kysymykseni: miten mies ei tiedä, että yhdynnästä tulee raskaaksi? Kukaan ei edes avioliitossa leiki, että yksi ehkäisymenetelmä riittää.
[/quote]
Tahallinen teko ja vahinko on kaksi eri asiaa.
Selvyydeksi, on eri asia jättääkö joku sun pään vahingossa oven väliin ja vammaudut vai laittaako hän sun pään väkisin oven väliin, pamauttaa kiinni ja vammaudut. Joko aukeaa logiikka vai tarvitseeko vielä selkeämpää rautalangasta vääntämistä?
[/quote]
Siis mies tuikkaa vahingossa siemenet sisään ymmärtämättä, että nainen voi tulla raskaaksi? Sitäkö yrität sanoa vai miksi otat vertailuun vahingon ja tahallisen teon ikään kuin tarkoituksellisesta yhdynnästä tulisi aina raskaaksi ja vahinko olisi pelkkä sattuma. Jokaisesta yhdynnästä hedelmällisyysikäinen nainen voi tulla raskaaksi, oli sitten kierukka, pillerit tai mikä tahansa muu ehkäisymenetelmä käytössä ja jokaisen miehen tulisi tämä tiedostaa. Tosin ne vahinkoraskauslapset erottaa koulussa peritystä alhaisesta älykkyysosamäärästä.
[/quote]
Tässä on juuri se pointti koko tähän keskusteluun. Mies on tyhmä, jollei se ymmärrä raskauden mahdollisuutta oli pillerit tai ei, oli parisuhde tai ei, oli yhdenillanjuttu tai ei tai mikä tahansa tilanne. Ei miehen pidä syyttää muita omasta huolimattomuudestaan tai valinnoistaan eikä naisten syyllistää toisia naisia tässä asiassa. Ikäviä naisia on toki olemassa siispä miehen kannattaa aina miettiä mihin ryhtyy.
En ole alinta pohjasakkaa. Päätökseeni johtivat silloin monet vaikeat tekijät, joita sinä aloittaja et ehkä edes osaa ajatella, ja olin jopa kaukaa viisas. En selvittele tässä sen tarkemmin, mutta ota ap huomioon, että aina tällaisessa tavassa hankkia lapsi ei ole kyse siitä, että mies pitäisi saada liekaan. Sekä minä että lapseni isä olemme erittäin onnellisia siitä, että lapsi on olemassa. Asiat eivät ole mustavalkoisia.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:40"]
Mies on tyhmä, jollei se ymmärrä raskauden mahdollisuutta oli pillerit tai ei, oli parisuhde tai ei, oli yhdenillanjuttu tai ei tai mikä tahansa tilanne. Ei miehen pidä syyttää muita omasta huolimattomuudestaan tai valinnoistaan eikä naisten syyllistää toisia naisia tässä asiassa. Ikäviä naisia on toki olemassa siispä miehen kannattaa aina miettiä mihin ryhtyy.
[/quote]
Pakko kysyä että oletko ihan tosissasi? Että aina ja kaikissa tilanteissa vastuu on lopulta miehellä? Siinä parisuhteessakin, jossa nainen on sanonut että hän ottaa vastuun ehkäisystä? Että mies on tyhmä jollei ymmärrä että nainen voikin kusettaa ja valehdella yhdestä elämän isoimmista asioista? Ettei miehen pidä syyttää muita kuin itseään siitä että luottaa rakastamaansa ihmiseen niinkö?
Millaisessa maailmassa tänä päivänä oikein eletään, ettei naisilla ole mitään vastuuta puhua totta ja toimia niinkuin sanovat?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:44"]
En ole alinta pohjasakkaa. Päätökseeni johtivat silloin monet vaikeat tekijät, joita sinä aloittaja et ehkä edes osaa ajatella, ja olin jopa kaukaa viisas. En selvittele tässä sen tarkemmin, mutta ota ap huomioon, että aina tällaisessa tavassa hankkia lapsi ei ole kyse siitä, että mies pitäisi saada liekaan. Sekä minä että lapseni isä olemme erittäin onnellisia siitä, että lapsi on olemassa. Asiat eivät ole mustavalkoisia.
[/quote]
Valitettavasti ainakaan minä en keksi positiivisa syitä hankkiutua raskaaksi valheen kautta. Olisin todella kiitollinen jos antaisit esimerkkejä?
En ole niin väittänyt että se olis keino saada mies liekaan. Mielestäni tässä asiassa ei vaan voi tehdä oman mielen mukaan yksin päätöksiä. Toistakin pitää kunnioittaa, vaikuttaa suurelta osin myös toisen ihmisen elämään ap
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 07:34"]
Jotkut täällä miinustelee ihan asiatekstejä, taitavat olla juurikin näitä "jos MINÄ haluan vauvan niin MINÄ saan vauvan"-ämmiä
[/quote]
Up!
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 07:34"]
Jotkut täällä miinustelee ihan asiatekstejä, taitavat olla juurikin näitä "jos MINÄ haluan vauvan niin MINÄ saan vauvan"-ämmiä
[/quote]
Ompas tullu vastauksia. Tätä samaa ajattelin kyllä eilen kun luin näitä vastauksia... uskomatonta, että joku kykenee oikeuttamaan itselleen tällaisen.ap
Miten mies ei tiedä, että yhdynnästä tulee raskaaksi?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:22"]Piti vielä lisätä, että onko mies silloinkin tyhmä, kun nainen on pistellyt kumeihin kulkuväyliä pikku kavereille? Ap
[/quote]
Onks sulla joku ongelma? Rauhotu.