Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

itsensä salaa raskaaksi saattavat ovat alinta pohjasakkaa.

Vierailija
06.05.2014 |

Itsekkäitä paskiaisia, joiden ei tarvis lasta saadakkaa. On se kumma, että on pokkaa tehdä näin suuressa asiassa päätös yksin. Miksei sitä miestä voi arvostaa sen vertaa, että etsii lisääntymishaluisen yksilön. Pitää pilata toisen elämä, koska "mä haluuuuuun vauvan"! Perkele. Ja minä olen nainen.

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:04"]

Jaa. Minusta lapsenhakkaajat, -tappajat ja -raiskaajat ovat alinta pohjasakkaa, mutta niin vain meillä on erilaisia arvoja ja asenteita. Jaksaa kyllä hämmästyttää vuodesta toiseen tällaiset pumpulissa kasvaneet ihmiset kuten ap.

[/quote]

Juu, niin ovat minunkin mielestäni, vaikken hyväksy tätäkään ja halusin aloittaa keskustelun nyt nimenomaan TÄSTÄ aiheesta, en raiskaajista ja murhaajista. Kuten mainitsemissasi, mielestäni tässä myös kohdellaan toista helvetin väärin.ap

[/quote]

Nyt ei ole kysymys puhtaasta vahingosta.

Vierailija
22/145 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 07:34"]

Jotkut täällä miinustelee ihan asiatekstejä, taitavat olla juurikin näitä "jos MINÄ haluan vauvan niin MINÄ saan vauvan"-ämmiä

[/quote]

Siitä en tiedä, mutta millä perusteella sinä sitten hankit lapsia tai olet hankkimatta niitä. Itsekkäistä syistä otaksun. Sama kysymys on, että mikä oikeus miehellä on kieltäytyä parisuhteessa lapsesta, jos nainen haluaa?

[/quote]

Totta helvetissä on oikeus kieltäytyä. Jos se on avainehto suhteelle, on parempi vaihtaa kumppania. MIKÄÄN ei oikeuta naista huijata itseään raskaaksi tahallaan toisen osapuolen ollessa sitä mieltä, että ei halua vanhemmaksi.  

Millä ihmeen logiikalla sanot, ettei miehellä ole oikeutta kieltäytyä lapsen hankinnasta??

[/quote]

Ei oikeuta ei, mutta mikäli mies kieltäytyy lapsen hankinnasta, niin toimii hän silloin suhteessa lasta haluavaan naiseen itsekkäästi. Ehdottomasti silloin kannattaa vaihtaa kumppania, jos näkemykset eroavat. Mutta entä näiden naisten kohtalo, jotka haluavat lasta, mutta mies venyttää ja venyttää päätöstä ja naiselta loppuu aika?

Ei kukaan ole väittänytkään ettei miehellä olisi oikeutta kieltäytyä lapsen hankinnasta. Älä tahallasi ymmärrä väärin.

[/quote]

Eiköhän se ole vielä itsekkäämpää, ettei anna toisen mennä elämään omannäköistä elämää, vaan tekee juuri niin kun toinen ei halua ja jättää ehkäisyn pois ja pamahtaa paksuksi. SE on istekästä kusipäisyyttä, ei nainen voi ajatella niin että "minulla on kyllä oikeus saada lapsi. vaikka ukko ei haluakaan."

[/quote]

Ei kai kukaan ole lähtökohtaisesti parisuhteessa vankina. Mies voi lähteä siitä pois, jos nainen haluaa lapsen ja mies ei. Jos tällaisessa parisuhteessa haluaa kuitenkin elää, niin miehen on huolehdittava ehkäisystään, muutoin se on oma vika.

Eikö sekin ole itsekästä, että nainen haluaa kovasti lasta ja mies ei anna hänelle siihen mahdollisuutta, mutta haluaa kuitenkin yhdyntää ja parisuhteen? Eikö se jos mikä ole itsekästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti siis lainata viestiä 126. 

-128

Vierailija
24/145 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 20:11"]Alapeukutis aloituksesta, miksi? Aika helvetin tyhmä ajattelutapa jos meinaa sitä, että vauva on upea asia ja unelmien täyttymys tuli keinolla millä hyvänsä. Miksi joidenkin on mahdoton ymmärtää, että se vauvan tulo ja raskaus voi olla suurin katastrofi?

[/quote]

Mun mielestä voi tehdä lapsen, mutta mikäli mies ei lasta halua, jättää isä-kohdan papereissa tuntemattomaksi eikä ainakaan vaadi senttiäkään elareita.

[/quote]

En tiedä ymmärsinkö nyt oikein, mutta että mielestäsi on ok saattaa maailmaan _SALAA_ kumppanilta lapsi? Minä en ainakaan haluaisi, että jossakin päin maailmaa vaeltaa oma jälkeläiseni, joka kantaa geenejäni. Kyllä siinä tällaiselle lapsia haluamattomallekin tulisi syyllisyydentunne ja suru puseroon, ei siitä ajatuksesta pääsisi eroon. Puhumattakaan siitä, että tuollainen on törkeää kumppanin hyväksikäyttöä, järkyttävää toimintaa.

(Luin vain keskustelun ekan sivun.)

Vierailija
25/145 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:02"]

Voisi myös miettiä mitä tekee lapselle, kun tajuaa, että isä ei koskaan halunnut häntä vaan äiti huijasi siemenet itselleen.

Maailma on täynnä jo muutenkin hylättyjä lapsia, millainen luonnevika pitää olla, jos sen haluaa omalle lapselleen ihan tahallaan?

[/quote]

Millä logiikalla lapsesta tulee hylätty, jos hänellä on toinen vanhempi?

[/quote]

Toisen vanhemman puolelta.

Ja pystyykö enää arvostamaan ihmistä, joka väittää rakastavansa, mutta on kyennyt tuollaiseen tekoon? En tiedä miten todellisessa elämässä, mutta jos ajattelen asiaa nyt, musta tulisi tuossa tilanteessa ainakin orpo, äitini yksinkertaisesti kuolisi silmissäni tuona hetkenä, kun saisin tietää.

Ja kyllä tuollaiset naiset on verrattavissa niihin lapsenraiskaajiin yms, hekin haluavat lapselle tahallisesti pahan olon ja isättömyyden, henkistä pahoinpitelyä pahimmillaan syntymästä lähtien, pahimmillaan vielä pakottamista elämään valheessa.

[/quote]

Voi ei cry me a river. Maailma on täynnä yksinhuoltajia ja näistä lapsista tulee sitä huolimatta ihan tasapainoisia ihmisiä. Ei nyt lähdetä vetämään ihan överiksi tätä keskustelua. Jäitä hattuun.

Vierailija
26/145 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 07:34"]

Jotkut täällä miinustelee ihan asiatekstejä, taitavat olla juurikin näitä "jos MINÄ haluan vauvan niin MINÄ saan vauvan"-ämmiä

[/quote]

Siitä en tiedä, mutta millä perusteella sinä sitten hankit lapsia tai olet hankkimatta niitä. Itsekkäistä syistä otaksun. Sama kysymys on, että mikä oikeus miehellä on kieltäytyä parisuhteessa lapsesta, jos nainen haluaa?

[/quote]

Totta helvetissä on oikeus kieltäytyä. Jos se on avainehto suhteelle, on parempi vaihtaa kumppania. MIKÄÄN ei oikeuta naista huijata itseään raskaaksi tahallaan toisen osapuolen ollessa sitä mieltä, että ei halua vanhemmaksi.  

Millä ihmeen logiikalla sanot, ettei miehellä ole oikeutta kieltäytyä lapsen hankinnasta??

[/quote]

Ei oikeuta ei, mutta mikäli mies kieltäytyy lapsen hankinnasta, niin toimii hän silloin suhteessa lasta haluavaan naiseen itsekkäästi. Ehdottomasti silloin kannattaa vaihtaa kumppania, jos näkemykset eroavat. Mutta entä näiden naisten kohtalo, jotka haluavat lasta, mutta mies venyttää ja venyttää päätöstä ja naiselta loppuu aika?

Ei kukaan ole väittänytkään ettei miehellä olisi oikeutta kieltäytyä lapsen hankinnasta. Älä tahallasi ymmärrä väärin.

[/quote]

Eiköhän se ole vielä itsekkäämpää, ettei anna toisen mennä elämään omannäköistä elämää, vaan tekee juuri niin kun toinen ei halua ja jättää ehkäisyn pois ja pamahtaa paksuksi. SE on istekästä kusipäisyyttä, ei nainen voi ajatella niin että "minulla on kyllä oikeus saada lapsi. vaikka ukko ei haluakaan."

[/quote]

Ei kai kukaan ole lähtökohtaisesti parisuhteessa vankina. Mies voi lähteä siitä pois, jos nainen haluaa lapsen ja mies ei. Jos tällaisessa parisuhteessa haluaa kuitenkin elää, niin miehen on huolehdittava ehkäisystään, muutoin se on oma vika.

Eikö sekin ole itsekästä, että nainen haluaa kovasti lasta ja mies ei anna hänelle siihen mahdollisuutta, mutta haluaa kuitenkin yhdyntää ja parisuhteen? Eikö se jos mikä ole itsekästä.

[/quote]

Mielestäni ei ole itsekästä olla haluamatta lapsia tilnteesta riippumatta. Itsekästä on se, jos tietää ettei halua, muttei voi kertoa sitä suoraan haluavalle osapuolelle.ap

Vierailija
27/145 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 20:11"]Alapeukutis aloituksesta, miksi? Aika helvetin tyhmä ajattelutapa jos meinaa sitä, että vauva on upea asia ja unelmien täyttymys tuli keinolla millä hyvänsä. Miksi joidenkin on mahdoton ymmärtää, että se vauvan tulo ja raskaus voi olla suurin katastrofi?

[/quote]

Mun mielestä voi tehdä lapsen, mutta mikäli mies ei lasta halua, jättää isä-kohdan papereissa tuntemattomaksi eikä ainakaan vaadi senttiäkään elareita.

[/quote]

En tiedä ymmärsinkö nyt oikein, mutta että mielestäsi on ok saattaa maailmaan _SALAA_ kumppanilta lapsi? Minä en ainakaan haluaisi, että jossakin päin maailmaa vaeltaa oma jälkeläiseni, joka kantaa geenejäni. Kyllä siinä tällaiselle lapsia haluamattomallekin tulisi syyllisyydentunne ja suru puseroon, ei siitä ajatuksesta pääsisi eroon. Puhumattakaan siitä, että tuollainen on törkeää kumppanin hyväksikäyttöä, järkyttävää toimintaa.

[/quote]

Luehan lisää ja huomaa, että tuo oli vasta alkusoittoa...

Vierailija
28/145 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi myös miettiä mitä tekee lapselle, kun tajuaa, että isä ei koskaan halunnut häntä vaan äiti huijasi siemenet itselleen.

Maailma on täynnä jo muutenkin hylättyjä lapsia, millainen luonnevika pitää olla, jos sen haluaa omalle lapselleen ihan tahallaan?

[/quote]

[/quote]

Ja pystyykö enää arvostamaan ihmistä, joka väittää rakastavansa, mutta on kyennyt tuollaiseen tekoon? En tiedä miten todellisessa elämässä, mutta jos ajattelen asiaa nyt, musta tulisi tuossa tilanteessa ainakin orpo, äitini yksinkertaisesti kuolisi silmissäni tuona hetkenä, kun saisin tietää.

Ja kyllä tuollaiset naiset on verrattavissa niihin lapsenraiskaajiin yms, hekin haluavat lapselle tahallisesti pahan olon ja isättömyyden, henkistä pahoinpitelyä pahimmillaan syntymästä lähtien, pahimmillaan vielä pakottamista elämään valheessa.

[/quote]

Voi ei cry me a river. Maailma on täynnä yksinhuoltajia ja näistä lapsista tulee sitä huolimatta ihan tasapainoisia ihmisiä. Ei nyt lähdetä vetämään ihan överiksi tätä keskustelua. Jäitä hattuun.

[/quote]

MUN mielestä on aika iso ero siinä, MIKSI on yh, onko sitä sen takia, että vanhemmat ei sopineet yhteen ja niinpä erosivat, sen takia, että äiti halusi lapsen ja kävi spermapankissa, sen takia, että isä on kuollut, sen takia, että kävi vahinko yhdenyön jutussa jne jne.

Vai sen takia, että äiti on vain itsekäs, joka halusi väen väkisin miehen kiikkiin, jos ei muuta, niin maksamaan elarit.

Toki ihmisillä on erilaisia moraalikäsityksiä, mulla se on tällainen.

Vierailija
29/145 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:24"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

MUN mielestä on aika iso ero siinä, MIKSI on yh, onko sitä sen takia, että vanhemmat ei sopineet yhteen ja niinpä erosivat, sen takia, että äiti halusi lapsen ja kävi spermapankissa, sen takia, että isä on kuollut, sen takia, että kävi vahinko yhdenyön jutussa jne jne.

Vai sen takia, että äiti on vain itsekäs, joka halusi väen väkisin miehen kiikkiin, jos ei muuta, niin maksamaan elarit.

Toki ihmisillä on erilaisia moraalikäsityksiä, mulla se on tällainen.

[/quote]

Ei sitä miestä välttämättä edes haluta mihinkään kiikkiin, vaan halutaan pelkästään saada se lapsi.

Vierailija
30/145 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei tietenkään ole oikein, mutta kuitenkin pienempi paha kuin se, että yrittää tahallaan pilata miehen elämän ja siinä samalla murtaa lapsen minänkuvan, koska isä ei halunnut tätä vs. että lapsi sai alkunsa vaikkapa yhdenyön jutusta eikä isä ole tiedossa.

Tuo, jota lainasit

Vierailija
31/145 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 18:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei tietenkään ole oikein, mutta kuitenkin pienempi paha kuin se, että yrittää tahallaan pilata miehen elämän ja siinä samalla murtaa lapsen minänkuvan, koska isä ei halunnut tätä vs. että lapsi sai alkunsa vaikkapa yhdenyön jutusta eikä isä ole tiedossa.

Tuo, jota lainasit

[/quote]

En puhunut yhden yön jutuista, vaan parisuhteesta. Tottahan toki se on pienempi paha, mutta paha se on silti. Onhan se lievä kumppanin pahoinpitelykin pienempi paha kuin hänen raiskaus, näin esimerkkinä...

T. tuo ekan sivun lukija

Vierailija
32/145 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minusta lapsenhakkaajat, -tappajat ja -raiskaajat ovat alinta pohjasakkaa, mutta niin vain meillä on erilaisia arvoja ja asenteita. Jaksaa kyllä hämmästyttää vuodesta toiseen tällaiset pumpulissa kasvaneet ihmiset kuten ap.

[/quote]

Kas. Palstalta löytyy viisi, ilmeisen mt-häiriöistä ihmistä, joiden mielestä salaa lapsen tekevä nainen on pahempi kuin lapsenhakkaaja, -tappaja tai -raiskaaja.

Vierailija
33/145 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:26"]Minua lähinnä kiinnostaa se, miksi ap noin tunteella keuhkoaa aiheesta. Oman miehen rakastaja tehnyt ehkäisyoharin vai miksi?

[/quote]

Luulen sen johtuvan siitä, että olen itse ollut raskaana. Halusin abortin ja teinkin, toisen käännytysyrityksistä, uhkailuista ja syyttelyistä huolimatta. En uskalla edes ajatella, että olisin ollut miehen asemassa pystymättä vaikuttamaan asiaan mitenkään. Oma kokemukseni johtaa juurensa siihen, että vastentahtoinen vanhemmuus on mulle aika kammottava asia.. Anteeksi keuhkoaminen. Tilanteesta on muutama vuosi mutta ko. Mies ja ajatus siitä etten olisi saanut aborttia, saa vieläkin niskavillat nousemaan kohti taivasta.. myönnän kyllä että meni hiukan fanaattiseksi. Sorry...ap.

[/quote]

Trauma? Ymmärrän tavallaan suhtautumisesi. Pohdin vain, että pitäisikö sinun käydä purkamassa asiaa vaikka ammattilaisella? Jos asiasta on jo monta vuotta, voi vaikuttaa tulevaisuuden suhteisiin ja perhesuunnitteluun. (Jos siis ei vielä ole?) Alapeukuttajille toivoisin hieman laajempaa kykyä ajatella asiaa ap:n kannalta.

Vierailija
34/145 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen käytä e-pillereitä ja kuparikierukkaa (jos onkaan enää) ja mies kondomia ja ellei nämä käy niin miehelle vasektomia ja naiselle strerilisaatio niin saatte hässiä edestä ja takaa täysin palkein. 

Vierailija
35/145 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:46"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:40"]

Mies on tyhmä, jollei se ymmärrä raskauden mahdollisuutta oli pillerit tai ei, oli parisuhde tai ei, oli yhdenillanjuttu tai ei tai mikä tahansa tilanne. Ei miehen pidä syyttää muita omasta huolimattomuudestaan tai valinnoistaan eikä naisten syyllistää toisia naisia tässä asiassa. Ikäviä naisia on toki olemassa siispä miehen kannattaa aina miettiä mihin ryhtyy.

[/quote]

Pakko kysyä että oletko ihan tosissasi? Että aina ja kaikissa tilanteissa vastuu on lopulta miehellä? Siinä parisuhteessakin, jossa nainen on sanonut että hän ottaa vastuun ehkäisystä? Että mies on tyhmä jollei ymmärrä että nainen voikin kusettaa ja valehdella yhdestä elämän isoimmista asioista? Ettei miehen pidä syyttää muita kuin itseään siitä että luottaa rakastamaansa ihmiseen niinkö?

Millaisessa maailmassa tänä päivänä oikein eletään, ettei naisilla ole mitään vastuuta puhua totta ja toimia niinkuin sanovat?

[/quote]

Olipa diippi vuodatus. Jos luet aloituksen, niin ymmärrät miesnäkökulman. Oli se nainen tai mies, niin ei voi ajatella niin etteikö raskaus olisi mahdollinen. Ei silloin voi syytellä toista osapuolta (tässä tapauksessa naista), jos on jättänyt kaiken ehkäisyn toisen harteille. Parisuhde on monimutkaisempi tilanne kuin yhdenillanjutut, mutta niissäkin miehet jättävät tyhmyyttään kondomin käyttämättä. Luottamuksen pettäminen ei ole milloinkaan oikein, mutta ei voi syytellä toisia, jos siirtää vastuun omasta elämästään toisten käsiin. Sekä mies, että nainen voi valehdella, mutta koska tässä keskustelussa on tämä näkövinkkeli, niin siitä nyt lähinnä puhutaan.

Vierailija
36/145 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:26"]Minua lähinnä kiinnostaa se, miksi ap noin tunteella keuhkoaa aiheesta. Oman miehen rakastaja tehnyt ehkäisyoharin vai miksi?

[/quote]

Luulen sen johtuvan siitä, että olen itse ollut raskaana. Halusin abortin ja teinkin, toisen käännytysyrityksistä, uhkailuista ja syyttelyistä huolimatta. En uskalla edes ajatella, että olisin ollut miehen asemassa pystymättä vaikuttamaan asiaan mitenkään. Oma kokemukseni johtaa juurensa siihen, että vastentahtoinen vanhemmuus on mulle aika kammottava asia.. Anteeksi keuhkoaminen. Tilanteesta on muutama vuosi mutta ko. Mies ja ajatus siitä etten olisi saanut aborttia, saa vieläkin niskavillat nousemaan kohti taivasta.. myönnän kyllä että meni hiukan fanaattiseksi. Sorry...ap.

[/quote]

Trauma? Ymmärrän tavallaan suhtautumisesi. Pohdin vain, että pitäisikö sinun käydä purkamassa asiaa vaikka ammattilaisella? Jos asiasta on jo monta vuotta, voi vaikuttaa tulevaisuuden suhteisiin ja perhesuunnitteluun. (Jos siis ei vielä ole?) Alapeukuttajille toivoisin hieman laajempaa kykyä ajatella asiaa ap:n kannalta.

[/quote]

Varmaan. Keskustelu eskaloitui hieman väärille urille.. no eipä se ole tällä palstalla uutinen, että hyökätään vastaan. En vaan olis uskonut että jonkun mielestä on ok päättää toisen ihmisen elämästä tällätavalla. Oon kai vähän ssinisilmänen.ap

Vierailija
37/145 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:46"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:40"]

Mies on tyhmä, jollei se ymmärrä raskauden mahdollisuutta oli pillerit tai ei, oli parisuhde tai ei, oli yhdenillanjuttu tai ei tai mikä tahansa tilanne. Ei miehen pidä syyttää muita omasta huolimattomuudestaan tai valinnoistaan eikä naisten syyllistää toisia naisia tässä asiassa. Ikäviä naisia on toki olemassa siispä miehen kannattaa aina miettiä mihin ryhtyy.

[/quote]

Pakko kysyä että oletko ihan tosissasi? Että aina ja kaikissa tilanteissa vastuu on lopulta miehellä? Siinä parisuhteessakin, jossa nainen on sanonut että hän ottaa vastuun ehkäisystä? Että mies on tyhmä jollei ymmärrä että nainen voikin kusettaa ja valehdella yhdestä elämän isoimmista asioista? Ettei miehen pidä syyttää muita kuin itseään siitä että luottaa rakastamaansa ihmiseen niinkö?

Millaisessa maailmassa tänä päivänä oikein eletään, ettei naisilla ole mitään vastuuta puhua totta ja toimia niinkuin sanovat?

[/quote]

Olipa diippi vuodatus. Jos luet aloituksen, niin ymmärrät miesnäkökulman. Oli se nainen tai mies, niin ei voi ajatella niin etteikö raskaus olisi mahdollinen. Ei silloin voi syytellä toista osapuolta (tässä tapauksessa naista), jos on jättänyt kaiken ehkäisyn toisen harteille. Parisuhde on monimutkaisempi tilanne kuin yhdenillanjutut, mutta niissäkin miehet jättävät tyhmyyttään kondomin käyttämättä. Luottamuksen pettäminen ei ole milloinkaan oikein, mutta ei voi syytellä toisia, jos siirtää vastuun omasta elämästään toisten käsiin. Sekä mies, että nainen voi valehdella, mutta koska tässä keskustelussa on tämä näkövinkkeli, niin siitä nyt lähinnä puhutaan.

[/quote]

Eiköhän se silloin ole aika yhteisissä käsissä, jos kustannukset hoidetaan yhdessä ja on kimpassa mietitty miten ehkäistään. Miksi miehen olisi syytä olettaa, että rakas ihminen syljeskeleekin pillerit nurkkaan kun silmä välttää tai ripuloi pillerit pihalle?

Vierailija
38/145 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ei ollut mikään maailmanloppu, päinvastoin. En nyt jaksa selvittää silloista kokonaistilannetta eikä se ole tarpeenkaan - alapeukkuja tulee joka tapauksessa - mutta omasta sekä lapsen isän puolesta voin täysillä sanoa, että ratkaisuni oli oikea. No regrets.

Vierailija
39/145 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella on aina viimeisenä turvana abortti. Onko miehellä motään, joka ajaa "saman asian?"

Vierailija
40/145 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen, jossa nainen hankkiutui salaa raskaaksi ja pääsi siten pakoon väkivaltaista narsistista miestä, jota pelkäsi kuollakseen ja aiheesta. Lapsi oli tavallaan henkivakuutus. 

Moraalitonta joo, mutta kuten joku täällä sanoi, tilanteet eivät ole aina niin mustavalkoisia. Naisella meni sittemmin hyvin ja lapsikin sai kunnon elämän. Ketään ei pakotettu isäksi.

Jos joku tuossa yhtälössä oli kärsinyt hirvittävää vääryyttä, niin se ei ainakaan ollut se mies.