Tykkääkö joku OIKEASTI joulukorteista, joissa tuttavan lapset poseeraavat "iloisena"?
Itse en ole koskaan lähettänyt joulukortteja, joissa olisi ollut oman lapseni kuvia joulutunnelmissa yms.. En usko, että kukaan oikeasti välittää niitä katsella. Sitäpaitsi itselle tulisi jotenkin äklö olo, jos tyrkyttäisin oman lapseni "ihanuutta" muille. Olen varmaan mielipiteineni vähän kyyninen, mutta silti.
Lemmikit ovatkin mielestäni sitten asia erikseen. Lemmikkikortteja on ihan kiva saada.
Mitä mieltä muut ovat?
Kommentit (248)
Ehkä niillä lapsikorteilla halutaankin sanoa että "haista V....." kun tiedetään miten paljon niitä inhotaan?
Miksi niitä mauttomia ja huonoja kokemuksia Via on pakko korttinsa lähettää?
Et kai kuvittele, että juuri sun penskas olis jotenkin erityisen ihania lavasteiden keskellä?!?!?!?!????????
Ihan hyvin voisi olla kuva vaikka luonnosta. Lapset voisivat ottaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut saamani kortit laitan esille, lasten kuvat menevät suoraan kaapin perälle.
Meillä lapsukaisten kuvat lentävät suoraan roskiin. Kauniit "kaupan" kortit säilytän (rumat roskiin näistäkin).
Oletko katkera ?
Annan lapsien valita kaksi kauneinta saapunutta korttia jääkaapin oveen; muut lentää suoraan takkaan. Koskaan ei ole kakaranaamarikorttia ollut ovessa:
Tosi asiahan on, ettei kenenkään muun mielestä kuin omien vanhempien ja EHKÄ isovanhempien mielestä ne lapset ole söpöjä. Hyvin hyvin harva pitää tuttujen lapsia kovin esteettisenä näkynä. Jospa vaan suosiolla ostettaisiin kaupasta kortit, niitä saa kauniitakin! Ei tarvitse ostaa halvinta ja ekana käteen sattuvaa.
Negatiivisyys lisääntyy vuosi vuodelta ihmisillä. Entä sitten kun nähdään näitä lapsi korttien lähettäjiä, niin teeskennellään heille niin kaveria että.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks mammat ei lähetä kuvia vaikka miehistään? Miks just niistä lapsista? Pistäis ukolle vähän parempaa päälle ja tonttulakin päähän ja poseeraamaan johonkin porontaljalle rusetti kaulassa. Aatelkaas nyt, sehän olis hauska!
Tai kun mulla ei ole lapsia, niin jos mä ottaisin hampaattomasta isotäti Raijasta symppiksen joulukorttikuvan!
Kai sitä muitakin sukulaisia vois kuvata kuin aina vaan niitä mukuloitaan.
Mulla on kaveri, joka lähettää kuvan nimenomaan koko perheestään. Sitä miehen riemukasta ilmettä, kun saa poseerata jossain vaimon kehnosti ompelemassa Paapii-hirvityksessä räkäisten lasten kanssa, joilla on yhtä huonosti ommellut ja siksi huonosti istuvat Paapii-vaatteet. Ja joka raskaudessa +15 kg lihonut kaverini sitten siellä kortissa myös iloisena heiluu, siinä Paapiissaan tietysti.
Että noiden perhekuvien rinnalla pelkät lapset on jopa aika OK. Vaikka mieluiten ei kyllä niitäkään.
REPS!!! Kiitos päivän nauruista. Näen jo tämän Paapii-perheen silmissäni!! Voi olla, että isipapalla kuluu muutamakin "autotallikopallinen" kaljaa joulun pyhinä :D
Minä tykkään ihan jokaisesta kortista, jonka saan! Joululahjaksi laitan esille kaikki ja sen jälkeen talteen. Itsekin lähetin juuri tänään 39 joulukorttia, kyllä valmistin ne itse. Ps. En tehnyt valmissabluunalla... Niiden tekeminen on minulle tärkeä juttu joulun lähestyessä.
Minä kyllä tykkään saada lapsijoulukortteja.
t. lapseton N 50 +, vaikka en ole muuten erityisen lapsirakas enkä ole halunnut omia lapsia
Tykkäätte niistä lapsikorteista kuitenkin! Ette vaan kehtaa tunnustaa kun pitää esittää niin kovaa ja kyynistä! :D
Kyllä minä niin mieleni pahoitin kun lapsikortin sain. Revin sen palasiksi ja poltin takassa!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä niin mieleni pahoitin kun lapsikortin sain. Revin sen palasiksi ja poltin takassa!
😂😂😂
Meillä on tuttavaperhe, joilta tulee joka vuosi perhekuva, jossa isä on pukeutunut joulupukiksi ja muu perhe on siinä mukana. Alussa oli vain pikku ja vaimo, myöhemmin mukaan tuli lspset yksi kerrallaan perinne on jatkunut todella kauan. Lapset ovat kasvaneet jo isoiksi.
Joulu liittyy olennaisesti lapsiin, joten siksi niitä lapsikuvia lähetetään vai oletteko unohtaneet jo miksi joulua vietetään?
Monesti valmiissa korteissakin on lapsia. Käyvätkö nekin noin tunteisiin?
Itse olen lähettänyt jokusen kerran tutun valokuvaajan studion joulukorttikuvauksissa otetut potretit. Näitä ovat vastaanottajat tulleet vartavasten kehumaan ja kiittelemään.
Mulle ei tulisi kyllä mieleenkään ärsyyntyä tai raivostua, kun joku lähettää mulle kortin. Se on nykyään aika sykähdyttävää, oli kortin kuva millainen tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäätte niistä lapsikorteista kuitenkin! Ette vaan kehtaa tunnustaa kun pitää esittää niin kovaa ja kyynistä! :D
No jaa. Kun tietää, että niitä on lähetetty kuin automaattisesti kymmenille muillekin, ja kun näkee, että se toivotuskin on vuodesta toiseen sama ja valmiiksi printattu, niin ei se lastenkuvajoulukortti nyt vain tunnu niin sykähdyttävältä. Enemmän arvostan sitä, jos lapset silloin harvoin kun tapaamme ovat hetken aloillaan ja juttelevat kanssani. Jotkuthan hädin tuskin edes tervehtivät. Olen ollut synttäreillä, joilla päivänsankari oli koko vierailuni ajan jossain pihalla. Me aikuiset ja muutama muu lapsi juhlimme ilman häntä, kun hänellä oli ilmeisesti parempaa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Joulu liittyy olennaisesti lapsiin, joten siksi niitä lapsikuvia lähetetään vai oletteko unohtaneet jo miksi joulua vietetään?
Kristityt tuttavani lähettävät kyllä seimikuvia, joissa on Jeesus, tai muita aiheeseen liittyviä henkilöitä, mutta ei heidän omia lapsiaan. Eihän Jeesus vain lapsia varten syntynyt, vaan kaikkia ihmisiä varten.
Kaikki joulukortit käy, mutta älkää pliis lähettäkö minulle niitä JOULUKIRJEITÄ missä taas kerran hassunhauskaan tyyliin hehkutatte ne konsertit, oopperat, matkat, makunystyrälässytyksenne jotka jo ole lukenut facesta ja instasta ja ja. En ole mikään korvessa asuva mummu jolle pitää kertoa millaista maailmassa on. Varsinkin kun asumme 10 km päässä toisistamme ja näemme muutaman kerran vuoden aikana. Tai sitten emme näe koskaan, mutta eipä ole tarvettakaan.
Sama "henkilökohtainen" kirje kymmenille ihmisille.
Paitsi, että, minkähänlaisia JOULUKIRJEITÄ sieltä tänä vuonna tulee... Ihanaa kotoilua ja rauhaa. - Hups, autocorrect ehdotti kiroilua kotoilun sijaan!
Meillä lapsukaisten kuvat lentävät suoraan roskiin. Kauniit "kaupan" kortit säilytän (rumat roskiin näistäkin).