Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkääkö joku OIKEASTI joulukorteista, joissa tuttavan lapset poseeraavat "iloisena"?

Kyynikko
14.12.2020 |

Itse en ole koskaan lähettänyt joulukortteja, joissa olisi ollut oman lapseni kuvia joulutunnelmissa yms.. En usko, että kukaan oikeasti välittää niitä katsella. Sitäpaitsi itselle tulisi jotenkin äklö olo, jos tyrkyttäisin oman lapseni "ihanuutta" muille. Olen varmaan mielipiteineni vähän kyyninen, mutta silti.

Lemmikit ovatkin mielestäni sitten asia erikseen. Lemmikkikortteja on ihan kiva saada.

Mitä mieltä muut ovat?

Kommentit (248)

Vierailija
61/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. 

En myöskään yleensä tykkää itse askarrelluista joulukorteista. Ihan vain siksi, koska mielestäni suurin osa ihmisistä ei ole kummoisia askartelijoita, tai kovin taiteellisia yleensäkään. Enkä etenkään osaa arvostaa jos se "askartelu" on sitä että liimataan jotain tarroja vain valmiiseen korttipohjaan. :D

Vierailija
62/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukorteista miellyttää eniten ne. joissa on keksitty jotain tavallisesta poikkeavaa tai visuaalisesti erikoista (ja onnistunutta). Mitä kuva esittää ei sinänsä ole oleellista. Eipä nuo tavallisetkaan kortit haittaa sinänsä, mutta ei ne sen kummemmin sitten mieleen jää. Jos tunnen henkilön esim työyhteydestä, eikä minulla ole hänen perheensä kanssa mitään tekemistä (jos nyt tällaisessa tilanteessa joku joulukortin antaisi/lähettäisi), henkilökohtaiset kuvat jää vähän "kuolleeksi" tai niissä ei ole sen enempää pointtia kuin tusinakorteissakaan, ellei sitten tosiaan ole jotenkin epätavallinen kuva. Tusinakorttien pointtina voi olla usein sekin, että ne ovat jonkun hyväntekeväisyysjärjestön varainhankintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsikortit on ihan kivoja, mutta karvakasakuvia ei meille tartte lähetellä. En arvosta.

Ne karvakasat vain ovat yleensä söpömpiä ja kuvauksellisempia kuin räkänokat.

Vierailija
64/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka enää lähettää joulukortteja? 🤔

Minä, äitini, siskoni, tätini, ystäväni, toinen ystävänä, naapurin Liisa nyt ainakin. Luulen, että tuhannet muut heidän lisäksi. Ainakin siitä päätellen, että Postin lähetyslaatikot kolmen lähimmän kaupan edessä oli niin tänään niin täynnä, ettei niihin mahtunut mitään. 

Vierailija
65/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti, ettei kukaan tykkää, niitä hirveitä kortteja tulostetaan melkeinpä nyrkein ja hampain...

Toivon, että kaikki inhoo.

Vierailija
66/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää. 

En myöskään yleensä tykkää itse askarrelluista joulukorteista. Ihan vain siksi, koska mielestäni suurin osa ihmisistä ei ole kummoisia askartelijoita, tai kovin taiteellisia yleensäkään. Enkä etenkään osaa arvostaa jos se "askartelu" on sitä että liimataan jotain tarroja vain valmiiseen korttipohjaan. :D

Niiden mauttomuushan on joskus ihanan huvittavaa. Tosin kyllä jotkut askartelevat todella upeitakin kortteja. Ne laitan joskus esiin seuraavanakin jouluna.

Vierailija
67/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsikortit on ihan kivoja, mutta karvakasakuvia ei meille tartte lähetellä. En arvosta.

Kannattaa pyyhkiä ne kakaroiden nokat välillä niin eivät ole räkäisiä. Joku kuolaava piski kuvassa ei muuten ole yhtään söpömpi kuin räkänokkainen kakara. 

Vierailija
68/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää. 

Osa on myös pakkomiellepaskartelijoita; jos ei ole itseväsättyä tekelettä, niin on huono ihminen. Sitten käydään Tigeristä perse hiessä hakemassa sapluuna ja töiden jälkeen pinna kireänä väsätään pahvipohjalle ”joulunkellot”. Ja ei kun postiin!

Vierailija
69/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Happamia pihlajanmarjat monelle, kommenteista päätellen. Itse tykkään katsella kortteja ja valokuvia, jos lapset sievästi puettuja ja kammattuja. Sen verran pitää nähdä vaivaa ja kunnolla tarkennettu ja valotettu kuva, eikä sumuinen huonosti rajattu töhry.

Useinhan niissä vain nökötetään kärsivän oloisena.

Ei ainakaan niissä, joita minulle on lähetetty. Lähipiirissäsi ilmeisen onnettomia perheitä, jos edes joulukuvaan ei saada aitoa hymyä kasvoille. 

Vierailija
70/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään! Todellakin! Lapset ja lemmikit, kaikki käy. Koko perhe, mummot tonttuina, vielä parempaa. Paljon kivempia kortteja, kuin ainaiset tontut ikkunassa ja hepo vetää kirkkorekeä -painotuotteet.

Sekin on hauskaa, jos hämäykseksi mukana on joku naapurin tenava. Tai jos miehellä on kauluspaita ja solmio, mutta ei kenkiä jalassa.

Vierailija
71/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvat pitää osata ottaa.

Harva amatööri siihen on pystyy.

Vierailija
72/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää. 

Niiden mauttomuushan on joskus ihanan huvittavaa. Tosin kyllä jotkut askartelevat todella upeitakin kortteja. Ne laitan joskus esiin seuraavanakin jouluna.

No jotkut harvat oikeasti panostaa itsetehtyihinkin. :) Niitä on ilo saada.

Vierailija
73/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5-vuotias on tuommoinen. Sai synttärikortin, jossa oli traktorin kuva. Sanoi: "Hyi tää on niin nolo, mä en tykkää traktoreista, mä laitan tän roskiin."

Pidimme kasvatuskeskustelun, jonka tuloksena hän nyt toivottavasti ymmärtää, että:

1. maailma ei pyöri hänen tapansa ympärillä

2. on ihanaa, että elämässä on ihmisiä, jotka muistavat kortilla, heistä on syytä olla kiitollinen

3. kortin lähettäjän mielestä kortti oli hieno, ja sivistynyt ihminen ei moiti toisen makua.

Kukas teille aikuisille nämä opettaisi?

Vierailija
74/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei tykkää! Naurettiin niille aina ennen kavereiden kanssa, nyt kun heillä kaikilla on lapsia, saankin sitten jokaiselta heistä lapsikortin jouluna. Itse olen tahattomasti lapseton, joten pärjäisin kyllä ilmankin, jos nyt kauniisti sanotaan.

Pistän stn tonttulakin fiikukselleni ens vuonna ja lähetän kuvan siitä jokaiselle. Tai itsestäni pikku glögisievässä heilumassa joulukuusessa.

Teehuoneessa niin. Tuttavasi tastusti ihastuvat fiikuskorttiin!

Vierailija
75/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ois ihan ok jos niihin ois panostettu! Oikeasti hyvä kuva, eli ei vinossa, hyvä valaistus, hyvä tausta... Jos ei itsellä onnistu niin sitten valokuvaajalle. Jos siis välttämättä haluaa lähettää omasta kuvasta tehdyn kortin. Suurin osa ei vaan vaivaudu...

Vierailija
76/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos sukulaisille lähettää ja kuvista näkevät miltä sukulaislapsensa näyttää, mikäli ei niin hirveän usein nähdä livenä.

Vierailija
77/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Happamia pihlajanmarjat monelle, kommenteista päätellen. Itse tykkään katsella kortteja ja valokuvia, jos lapset sievästi puettuja ja kammattuja. Sen verran pitää nähdä vaivaa ja kunnolla tarkennettu ja valotettu kuva, eikä sumuinen huonosti rajattu töhry.

Useinhan niissä vain nökötetään kärsivän oloisena.

Ei ainakaan niissä, joita minulle on lähetetty. Lähipiirissäsi ilmeisen onnettomia perheitä, jos edes joulukuvaan ei saada aitoa hymyä kasvoille. 

Lapset nyt voivat murjottaa milloin tahansa, mutta kieltämättä on paljon masentuneita ja ahdistuneita aikuisia. Melkein alkaa itkettää, kun heidän kuviaan katselee. Elämä on monelle raskasta, vaikka olisikin se ydinperhe ympärillä.

Vierailija
78/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuollaisen kuvan voi hyvin laittaa sukulaisille, mutta ei kavereille. Yksi kaveri laittaa monta kertaa vuodessa postikortin jossa kuva lapsistaan. Viimeksi pari kk sitten kuva ”Hyvää syksyä” ja nyt viikko sitten joulukortin. Rehellisesti, en ole kiinnostunut hänen lastensa kuvista. Minua kiinnostaa kaverini, ei hänen lapsensa.

Ou-to-a  :O

Kuka lähettelee pitkin vuotta ihmisille lastensa kuvia? Vois ehkä vähän palata sieltä vanhempikuplasta maan pinnalle ja tajuta, ettei ne omat mussukat oikeasti ole kaikille muillekin maailman napoja.

Tuhannet ihmiset lähettelevät lähes päivittäin lastensa kuvia someen täysin tuntemattomienkin nähtäville. Eli ei tuo korttien lähettely tutuille nyt kovin ou-to-a ole. 

Omassa ystäväpiirissäni kukaan ei edes ole somessa. On ihan tarpeeksi muutakin tekemistä kuin somettaa.

Eipä tuon ollut tarkoituskaan kertoa sinun ystäväpiiristäsi, vaan ihan yleisesti ihmisistä. Totuushan se vain on, että tuhannet jakavat lastensa kuvia ympäriinsä ilman joulukorttejakin. 

Vierailija
79/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kirjoittaa kortin sijaan teeskentelevä HYVESIGNALOINTIVIESTI someen huomiohuoraten!

”Meidän perheen korttirahat menee tänä vuonna karvakorvien kolehtiin!”

Mikä eläinrakkauspakkaus! Mikä hyvä ihminen! Aplodeja!

Ja sitten unohtaa koko homma, sekäkortit että rahat.

Vierailija
80/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pyyhkiä ne kakaroiden nokat välillä niin eivät ole räkäisiä. Joku kuolaava piski kuvassa ei muuten ole yhtään söpömpi kuin räkänokkainen kakara. 

Kannattaa pyyhkiä ne koirien kuolat välillä niin eivät ole kuolaisia kuvassa.  Älä ole vihamielinen ihmisten lemmikkejä kohtaan jos et halua samaa kohtelua omia lapsiasi kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän