Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkääkö joku OIKEASTI joulukorteista, joissa tuttavan lapset poseeraavat "iloisena"?

Kyynikko
14.12.2020 |

Itse en ole koskaan lähettänyt joulukortteja, joissa olisi ollut oman lapseni kuvia joulutunnelmissa yms.. En usko, että kukaan oikeasti välittää niitä katsella. Sitäpaitsi itselle tulisi jotenkin äklö olo, jos tyrkyttäisin oman lapseni "ihanuutta" muille. Olen varmaan mielipiteineni vähän kyyninen, mutta silti.

Lemmikit ovatkin mielestäni sitten asia erikseen. Lemmikkikortteja on ihan kiva saada.

Mitä mieltä muut ovat?

Kommentit (248)

Vierailija
21/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun mä tykkään saada kortin, missä Reiskan pakaraviiva paistaa verkkareista 10 cm.

Tulee heti joulumieli

Vierailija
22/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei tykkää! Naurettiin niille aina ennen kavereiden kanssa, nyt kun heillä kaikilla on lapsia, saankin sitten jokaiselta heistä lapsikortin jouluna. Itse olen tahattomasti lapseton, joten pärjäisin kyllä ilmankin, jos nyt kauniisti sanotaan.

Pistän stn tonttulakin fiikukselleni ens vuonna ja lähetän kuvan siitä jokaiselle. Tai itsestäni pikku glögisievässä heilumassa joulukuusessa.

Erinomainen ajatus! Pikkusievässä pitsialusvaatteissa, juoma kädessä. Lapselliset voivat sitten pienessä mielessään kauhistella kuinka sillä ei ole elämää :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään. On kiva seurata edes kuvista tuttujen lasten kasvua kun ei muuten näe ketään. Pidän kyllä myös oudoista ja hassuista korteista.

Vierailija
24/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollaisen kuvan voi hyvin laittaa sukulaisille, mutta ei kavereille. Yksi kaveri laittaa monta kertaa vuodessa postikortin jossa kuva lapsistaan. Viimeksi pari kk sitten kuva ”Hyvää syksyä” ja nyt viikko sitten joulukortin. Rehellisesti, en ole kiinnostunut hänen lastensa kuvista. Minua kiinnostaa kaverini, ei hänen lapsensa.

Vierailija
25/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsikortit on ihan kivoja, mutta karvakasakuvia ei meille tartte lähetellä. En arvosta.

Vierailija
26/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei tykkää! Naurettiin niille aina ennen kavereiden kanssa, nyt kun heillä kaikilla on lapsia, saankin sitten jokaiselta heistä lapsikortin jouluna. Itse olen tahattomasti lapseton, joten pärjäisin kyllä ilmankin, jos nyt kauniisti sanotaan.

Pistän stn tonttulakin fiikukselleni ens vuonna ja lähetän kuvan siitä jokaiselle. Tai itsestäni pikku glögisievässä heilumassa joulukuusessa.

Hyvä idea!

Vierailija
27/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mammat ei lähetä kuvia vaikka miehistään? Miks just niistä lapsista? Pistäis ukolle vähän parempaa päälle ja tonttulakin päähän ja poseeraamaan johonkin porontaljalle rusetti kaulassa. Aatelkaas nyt, sehän olis hauska!

Tai kun mulla ei ole lapsia, niin jos mä ottaisin hampaattomasta isotäti Raijasta symppiksen joulukorttikuvan!

Kai sitä muitakin sukulaisia vois kuvata kuin aina vaan niitä mukuloitaan.

Vierailija
28/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuollaisen kuvan voi hyvin laittaa sukulaisille, mutta ei kavereille. Yksi kaveri laittaa monta kertaa vuodessa postikortin jossa kuva lapsistaan. Viimeksi pari kk sitten kuva ”Hyvää syksyä” ja nyt viikko sitten joulukortin. Rehellisesti, en ole kiinnostunut hänen lastensa kuvista. Minua kiinnostaa kaverini, ei hänen lapsensa.

Mistä syystä se lapsi ärsyttää sua?

Vierailija
29/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ou-to-a  :O

Kuka lähettelee pitkin vuotta ihmisille lastensa kuvia? Vois ehkä vähän palata sieltä vanhempikuplasta maan pinnalle ja tajuta, ettei ne omat mussukat oikeasti ole kaikille muillekin maailman napoja.

Vierailija
30/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentää suoraan roskiin kaikki penskojen kuvat.

Oi miten lempeältä ja ihanalta ihmiseltä kuulostat. Elämäsi voisi olla parempaa jos löysäisit vähän negatiivisuuttasi ja katkeruuttasi.

Vierailija
31/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään OIKEASTI . t. lapseton sinkku

Vierailija
32/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhh, ei! Roskiin menee - sorry. Mautonta.

Vierailija
33/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks mammat ei lähetä kuvia vaikka miehistään? Miks just niistä lapsista? Pistäis ukolle vähän parempaa päälle ja tonttulakin päähän ja poseeraamaan johonkin porontaljalle rusetti kaulassa. Aatelkaas nyt, sehän olis hauska!

Tai kun mulla ei ole lapsia, niin jos mä ottaisin hampaattomasta isotäti Raijasta symppiksen joulukorttikuvan!

Kai sitä muitakin sukulaisia vois kuvata kuin aina vaan niitä mukuloitaan.

Mulla on kaveri, joka lähettää kuvan nimenomaan koko perheestään. Sitä miehen riemukasta ilmettä, kun saa poseerata jossain vaimon kehnosti ompelemassa Paapii-hirvityksessä räkäisten lasten kanssa, joilla on yhtä huonosti ommellut ja siksi huonosti istuvat Paapii-vaatteet. Ja joka raskaudessa +15 kg lihonut kaverini sitten siellä kortissa myös iloisena heiluu, siinä Paapiissaan tietysti. 

Että noiden perhekuvien rinnalla pelkät lapset on jopa aika OK. Vaikka mieluiten ei kyllä niitäkään. 

Vierailija
34/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään. Ne ovat sielukkaampia ja aidompia kuin vain kaupasta ostetut pahviläpyskät. 

Säästän kuva-albumeihin aarteiksi ystävieni ja sukulaisteni lähettämät lapsikuvakortit. Niitä on kivaa katsella myöhemminkin, tyyliin oi onpa ne olleet pieniä tuolloin. 

Jotkut hienot itseaskarrellut (lasten tai aikuisten) kortit säästän myös. Kaupasta ostetut tusinakortit viskaan joulun jälkeen roskiin. 

Itse olen lähettänyt viimeiset 13 vuotta lapsikuvakortit, mutta nyt oli varmaan viimeinen joulu, koska en kehtaa varmaan ensi jouluna enää teiniä pyytää kuvaan. Nyt vielä tuli ihan mielellään sisarustensa kanssa. Yritän ottaa kivoja kuvia, joissa on jokin hauska "juju" aina. 

Vierailija
35/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä riittää. Tein kerran samanlaisen kortin itsestäni. Kukaan ei kiittänyt, joten viesti ehkä meni perille. Mutta kyllä jotkut silti edelleenkin lähettelevät sellaisia.

Vierailija
36/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne ovat kivoja, mutta tykkäänkin ihan kaikista korteista, joita saan. Ei ole mitään inhokkeja, ja kaikki kortit jotka ikinä olen saanut, on tallessa.

Mutta eipä se ole mikään yllätys, ettei mammoille täällä kelpaa mikään. 

Jos ystävä on minulle tärkeä, niin totta kai olen silloin kiinnostunut hänen elämästään, ja jos siihen elämään kuulut lapset tai lemmikit, niin haluan kuulla niistä. Teillä muilla tuntuu olevan jotenkin kauhean suppea käsitys ystävyydestä. Sellainen, että haluatte kumittaa pois ystävienne muun elämän. Teille kelpaa vain se osa, jossa te olette itse mukana. 

Vierailija
37/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sanoa, ettei ne lapset kiinnosta. Saa kaverisikin nähdä, millainen ihminen oikeasti ole. 

Vierailija
38/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka enää lähettää joulukortteja? 🤔

Vierailija
39/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ihmiset on kamalia. Ilahdun kaikesta millä joku vaivautuu minua muistamaan erityisesti lasten kuvista.

Vierailija
40/248 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentää suoraan roskiin kaikki penskojen kuvat.

Niin no, lentää ne muutkin kortit. Mitä välii hei? Mummut korkeintaan kuolaa paperikorttien perään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi