Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli neljäkymmentä vuotiaana vauva

Vierailija
14.12.2020 |

Kertokaa kokemuksia?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos saat down- vauvan? Riski kasvaa iän myötä. Yli nelikymppiset alkaa olla enemmänkin mummo- iässä, jätä suosiolla nuoremmille ettei lasten tarvitse hävetä vanhaa äitiä.

Akateemisissa piireissä kukaan ei ole mummo tuossa iässä vaan nelikymppisenä tehdään vauvoja.

Aina jaksan ihmetellä miten eri elämänmeno on kouluttamattolla sakilla. Ihan eri elämän meno ja aikataulu.

Vierailija
22/45 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksat jos tulee down? Työni puolesta tapaan paljon iltatähtiä joilla downin syndrooma. Sori tästä, mutta kysyit kokemuksia.

Ohis mutta downin poissulku on helppoa nykyään.

Niinkö meinaat? Googlaa hakusanoilla: yllätys down

Googlaa itse hakusanoilla NIPT testi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin, että täytän just 50 ja haluaisin vauvan. Mitäs siihen sanotte?

Vierailija
24/45 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en suosittele, ei kait yli 40-vuotiaan keho ja geenit ym. ole enää niin erinomaiset kuin nuoremmilla. Onko noloa, kun lapsi olisi teini eli 15 ja äiti lähentelisi kuuttakymppiä? 23v on paras ikä tehdä ja saada lapsia.

Buahahha! 23v on ikä saada lapsi vain weetee sakissa. Kaikki korkeasti koulutetut akateemiset saavat lapsia keskimäärin 35-45v iässä.

Raskaaksi kaksvitosena, kaksi yliopistotutkintoa löytyy. Lääkäriystävät saaneet samoin alle kolmikymppisinä omansa.

Nolona en pidä jos tekee myöhemmin, mutta kroppa ei enää silloin ole entisensä, se on elämän karu totuus. -eri

Vierailija
25/45 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en suosittele, ei kait yli 40-vuotiaan keho ja geenit ym. ole enää niin erinomaiset kuin nuoremmilla. Onko noloa, kun lapsi olisi teini eli 15 ja äiti lähentelisi kuuttakymppiä? 23v on paras ikä tehdä ja saada lapsia.

Buahahha! 23v on ikä saada lapsi vain weetee sakissa. Kaikki korkeasti koulutetut akateemiset saavat lapsia keskimäärin 35-45v iässä.

Hahaha, yksioikoista. Miten ne omat koulun käynnit? Tuskin suomenkieli pääaineena?

Vierailija
26/45 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksat jos tulee down? Työni puolesta tapaan paljon iltatähtiä joilla downin syndrooma. Sori tästä, mutta kysyit kokemuksia.

Ohis mutta downin poissulku on helppoa nykyään.

Niinkö meinaat? Googlaa hakusanoilla: yllätys down

Googlaa itse hakusanoilla NIPT testi

No minähän googlasin. Lainaus aavan sivulta:

"Jos NIPT on normaali, voiko syntyvällä lapsella silti olla kehityshäiriö?

Kyllä voi. Herkkyydestään huolimatta hyvin pieni osa NIPT:llä seulotuista häiriöistä voi jäädä löytymättä."

Ja tässä vielä linkki:

https://www.aava.fi/artikkeli/12-kysymysta-ja-vastausta-nipt-testista

Vierailija
27/45 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaha, yksioikoista. Miten ne omat koulun käynnit? Tuskin suomenkieli pääaineena?

Ei varmasti ole (suomen kieli). Mä taas jaksan joskus vieläkin ihmetellä, minkä alan akateemisilla on mustavalkoinen maailma. Kovin usein ei enää edes odota mitään. FM (hum), äidiksi 22-vuotiaana, 20 v sitten

Vierailija
28/45 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuh, no jos jaksamista riittää niin ok. Itse en jaksaisi enää, omat lapset on teinejä ja ite 42v

Vierailija
29/45 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs 50 kymppisenä vuotiaisena vauvan teko?

Vierailija
30/45 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla synty eka lapsi kun olin kolkyt ja toka kun olin nelkyt ja kolmas, kun olin nelkytkaks. En keksi mitään ikävää siinä. Sairaalassa sanoivat monesti, että ne entisaikojen pelottelut, että nelikymppisenä ei kannattaisi enää ehdoin tahdoin hankkiutua raskaaksi koskivat sitä aikaa, että ihmisten terveydentila on noussut kohisten, (myös elinikä), eikä nelikymppisenä vielä ole mitään erityisiä riskejä hankkia lapsia.

Vierailija
31/45 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42-v ja pelkään pahoin ehkäisyn nyt pettäneen. Kuusi lasta jo kuitenkin, nuorin kolmevuotias. Ei enää jaksaisi mutta en varmaan pysty aborttiinkaan. Aina paranee sillä, että puolisolle on tehty vasektomia kuopuksen odotusaikana enkä taatusti ole muiden kanssa makoillut. Voi Luoja 🙈

Vierailija
32/45 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain molemmat neljänkympin tienoilla. Voin hyvin, töissä loppuun asti. Verenpaineet sun muut arvot normaalit. Ekaa hoitaessa väsytti, kun kaikki oli uutta. Toisen kanssa ( yli nelikymppisenä) voin mainiosti vauva-ajankin. Imetys sujui siinä nukkumisen välissä.

En näe terveelle ihmiselle mitään estettä hankkia lasta nelikymppisenä. Ainoa mikä harmittaa on se, että en tehnyt enää kolmatta.

Kromosomitesteisssä kävin koska tiesin, että minusta ei ole vammaisen äidiksi.

Vierailija
33/45 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päälle nelikymppinen. Lauantaina kysyttiin papereita, kun ostin yhden lonkeron marketista. Näytän ikäistäni nuoremmalta. Minulla ei ole ryppyjä, hiukset ovat paksut ja pitkät. Voisin haluta vielä yhden lapsen.

Olen elänyt rauhallisesti, nukun paljon, enkä ole juhlinut. Olen koittanut elää mahdollisimman onnellisesti ja stressittömästi koko elämäni.

Ehkä tuo vaikuttaa, miten on elänyt elämäänsä. Jos on ollut stressaavassa työssä, se vanhentaa ihmistä.

Vierailija
34/45 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päälle nelikymppinen. Lauantaina kysyttiin papereita, kun ostin yhden lonkeron marketista. Näytän ikäistäni nuoremmalta. Minulla ei ole ryppyjä, hiukset ovat paksut ja pitkät. Voisin haluta vielä yhden lapsen.

Olen elänyt rauhallisesti, nukun paljon, enkä ole juhlinut. Olen koittanut elää mahdollisimman onnellisesti ja stressittömästi koko elämäni.

Ehkä tuo vaikuttaa, miten on elänyt elämäänsä. Jos on ollut stressaavassa työssä, se vanhentaa ihmistä.

Monet julkkikset ovat jo ihan rupsahtaneita kolmikymppisenä. Stressaava elämä teettää sitä. Liikaa urheilua, juhlimista ja vaihtuvia parisuhteita. Matkataan aurinkoon monta kertaa vuodessa. Minä olen taas elänyt todella tylsästi. Tasaista elämää. Ei suuria suruja, pieniä iloja. Ehkä se on nuoruuden salaisuus. Aina kun joku kysyy, mitä kuuluu, vastaan: eipä tässä mitään ihmeempää, samaa tasaista. Sitten kysyjä luettelee kymmenen minuuttia, mitä on tehnyt ja mitä kaikkea on tapahtunut sitten viime näkemän. Miksi pitäisi tehdä tai säätää mitään ylimääräistä.

Vierailija
35/45 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet julkkikset ovat jo ihan rupsahtaneita kolmikymppisenä. Stressaava elämä teettää sitä. Liikaa urheilua, juhlimista ja vaihtuvia parisuhteita. Matkataan aurinkoon monta kertaa vuodessa. Minä olen taas elänyt todella tylsästi. Tasaista elämää. Ei suuria suruja, pieniä iloja. Ehkä se on nuoruuden salaisuus. Aina kun joku kysyy, mitä kuuluu, vastaan: eipä tässä mitään ihmeempää, samaa tasaista. Sitten kysyjä luettelee kymmenen minuuttia, mitä on tehnyt ja mitä kaikkea on tapahtunut sitten viime näkemän. Miksi pitäisi tehdä tai säätää mitään ylimääräistä.

Kaikennäköinen ympäriinsä poukkoilu kuluttaa ja vanhentaa. Olen tosi tarkka, että kaikella tekemiselläni on selkeä päämäärä. Ei tarvitse tehdä paljon, jos se vähä tekeminen on merkityksellistä ja vie oikeaan suuntaan.

Vierailija
36/45 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai vaikuttaa että olet elänyt terveellisesti, mutta kelloa nyt vaan ei voi kääntää ja aikaa ottaa takaisin. Kroppa ei palaudu samaan tahtiin kuin nuoremmilla ja raskaus olisi riskiraskaus. Kertoo myös jotain ettei kaikki vakuutusyhtiöt anna lapselle raskauden aikana vakuutusta, jos äidin ikä on yli 40- vuotta.

Vierailija
37/45 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut kaksikin kertaa yli 40v iässä äidiksi. Olen loistokunnossa ja treenaan paljon joten jaksan loistavasti! Juoksen ja hypin ja ulkoilen paljon lastenki kanssa. Paremmassa kunnossa olen kuin naapurin 23v huonokuntoinen äiti.

Kaikilla ei onnistu tässä iässä luomuna joten varaudu hoitoihin. Mullakin toinen hoidoilla ja toinen luomusti.

Paremmassa kunnossa kuin 23v. Munikset eivät ainakaan ole loistokunnossa enää. Juoksen, hypin, ulkoilen... Voin kuvitella kuinka näin treeniään kuvaileva arkiliikkuja juoksee mateluvauhtia 50 m intervalleja, hyppii kurkotellessaan joskus ylähyllylle ja pönöttää ulkona lasten ilakoidessa. Nuorekkaan hänestä tekee sen, ettei tiedosta olevansa yhtä vanha kuin ikäisensä. Auttoihan tiede hänet raskaaksikin.

Vierailija
38/45 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman vanhin nainen (ehkä ennätys on rikottu jo), eli koko elämänsä pienessä samassa kylässä. Ei kai käynyt edes muualla. Ei ihminen tarvitse liikaa virikkeitä. Nykyään pitäisi suhata ympäri maailmaa ja nähdä ja kokea kaikki. Ei tarvitse. Elän tiiviisti elämääni omassa kaupunginosassa. Jos ei ole tarvetta, niin en mene edes lähellä oleviin toisiin kaupunginosiin. Aion elää aika vanhaksi.

Vierailija
39/45 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai vaikuttaa että olet elänyt terveellisesti, mutta kelloa nyt vaan ei voi kääntää ja aikaa ottaa takaisin. Kroppa ei palaudu samaan tahtiin kuin nuoremmilla ja raskaus olisi riskiraskaus. Kertoo myös jotain ettei kaikki vakuutusyhtiöt anna lapselle raskauden aikana vakuutusta, jos äidin ikä on yli 40- vuotta.

Jep, siitäkään huolimatta, että 40+ odottajat ovat yleensä ikäryhmänsä hyväkuntoisia. Silti riskit ovat moninkertaiset verrattuna nuorempien ikäluokkien hyvä- ja huonokuntoisiin.

Vierailija
40/45 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos saat down- vauvan? Riski kasvaa iän myötä. Yli nelikymppiset alkaa olla enemmänkin mummo- iässä, jätä suosiolla nuoremmille ettei lasten tarvitse hävetä vanhaa äitiä.

Minä en koskaan, ikinä, joutunut häpeämään äitiäni. Maailman hienoin nainen.

Äitini oli 45v kun synnyin.

Jos lapsi häpeää äitiään , johtuu se jostain muusta kun äidin iästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä