Ei ole juustoraastetta ruokaan niin voisko Edam viipaleista pilkkoa paloja siihen pinnalle?
Kommentit (28)
Eikö täällä ole ihmisillä omaa järkeä enää ollenkaan.
Mitä niitä pilkkoo laita siivut vaan siihen.
Ööh? Eihän sitä niin kuulu tehdä? 80-luvulla niin tehtiin? Eihän noin enää tehdä?
Tietenkin voi. Ne valmiit juustoraasteet on ihan samanlaista juustoa kuin ne paloina myytävät, mutta vaan valmiiksi silputtuna. Samoin ne valmiit viipaleet on sitä samaa juustoa, mutta viipaloituna. Jos haluat raastetta, voit raastimella raastaa palasta (kuten aina ennen tehtiin) tai voi silputa valmiista viipaleista veitsellä.
Ei ole sama asia läheskään. Miksi et omista raastinta jos kerran käytät raastetta? Juustohöylämallinen ei vie tilaa eikä monta euroa maksa.
Edam ei ole hyva uunissa kaytettavaksi, mutta tuohan se juuston makua ruokaan.
Ei toimi yhtä hyvin kuin juustoraaste. Jos on siivuja, kuumenna maitoa tai kermaa ja sulata ne siivut pieninä palasina siihen nesteeseen. Jos on pala, raastinrauta käteen ja raastamaan.
T kaiken kokeillut
Vierailija kirjoitti:
Jos laittaa pizzan päälle siivuja, niin kannattaa jättää rakoja väliin, tai pizza ei kypsy.
T:kokemuksen ääni
Vierailija kirjoitti:
Siivut vetäytyy kuumetessaan.
Vierailija kirjoitti:
Voiko juustoa raastaa itse?
Ei voi. Tulee kauppoihinkin kiinasta, raastejuustopuut on eri lajia kun Edampuu tai muu.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voi. Ne valmiit juustoraasteet on ihan samanlaista juustoa kuin ne paloina myytävät, mutta vaan valmiiksi silputtuna. Samoin ne valmiit viipaleet on sitä samaa juustoa, mutta viipaloituna. Jos haluat raastetta, voit raastimella raastaa palasta (kuten aina ennen tehtiin) tai voi silputa valmiista viipaleista veitsellä.
Tuo oli mulle uutta. Raastimella voi raastaakkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos laittaa pizzan päälle siivuja, niin kannattaa jättää rakoja väliin, tai pizza ei kypsy.
Kyllä kypsyy!
itse laitan siivut pohjalle, ensin tomaattikastike ja sitten juustoviipaleet, viimeisenä täytteet. Ja paistan uunin alatasolla.
Ei missään tapauksessa. Juustopala on täysin eri tuote kuin juustoraaste. Kimpalemuodossa olevan juuston kun raastaa, niin se muuttuu kitkeräksi maultaan ja esimerkiksi pitsan päälle levitettynä on myrkyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kypsyy!
itse laitan siivut pohjalle, ensin tomaattikastike ja sitten juustoviipaleet, viimeisenä täytteet. Ja paistan uunin alatasolla.
Niin, jotkut haluavat sen juuston väen vänkään pizzansa päälle, vaikka se ei siihen edes kuulu. Juuston oikea paikka on nimenomaan tomaattisoseen päällä ennen muita täytteitä. Juuston kuin juuston, missä muodossa hyvänsä laittaminen pizzan päälle tekee juuri tuon kokemuksen äänen tapahtuman, alla olevat täytteet vain kiehuvat eivätkä kypsy. Monesti se juusto vielä palaa koppuraksi, bon appetit vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei, se on kiellettyä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan siinä tapauksessa, että on suorittanut Raastimen käyttö- ja turvallisuuskorttikoulutuksen, valinnut erikoistumisalakseen nimenomaan juustonraastamisen eikä esimerkiksi porkkananraastamista ja läpäissyt juustonraastamisen näyttökokeen hyväksytysti.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään tapauksessa. Juustopala on täysin eri tuote kuin juustoraaste. Kimpalemuodossa olevan juuston kun raastaa, niin se muuttuu kitkeräksi maultaan ja esimerkiksi pitsan päälle levitettynä on myrkyllistä.
Eläpä höpötä. Tuo kitkeryys johtuu vain ja ainoastaan juuston tyypistä. Esim. emmentalista ja edamista tulee aivan erityyppiset ja eri tavalla käyttäytyvät raasteet.
Todella hyvä oivallus ! Siispä pilkkomaan juustosiivuja.