Onko muilla näin ääliöitä miehiä?
Olen koko päivän maannut sairaana sohvalla (flunssa) ja miehen tultua kotiin ajattelin, että hänellä olisi aivot ja vähän tilannetajua. Oletus oli väärä. Mies päätteli, että täällä ei kannata olla, kun makaan vain sohvalla ja häipyi vanhempiensa luokse. Tuli takaisin vasta hetki sitten ja sanoi jo syöneensä "kotonaan". Että kiitos vaan huomaavaisuudesta sairaana olevaa avopuolisoa kohtaan, joka ei ollut jaksanut laittaa ruokaa. Luojan kiitos meillä ei ole lapsia. Tekis mieli vetästä lättyyn ja lujaa.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 21:28"]
No kyllä mun mies tossa tilanteessa hoitaa ruokaostokset ja ruuanlaitot ihan oma-alotteisesti. Jo sillom kun seurusteltiin eli ei ees asuttu yhdessä, hoiti mua kun olin vatsataudissa ja kämppistä siinä sivussa. Kolmantena päivänä tais lähteä koululle syömään kaverin kanssa kun aloin jo olla parempi, että pääs vähän tuulettumaan.
Tietysti kannattaa suoraan pyytää sitä mitä tarvitsee ja toivoo, ei munkaan mies ajatuksia osaa lukea. Mutta ei oo kohtuutonta odottaa että tasavertasesti huolehditaan kodin askareista ja myös puolisosta, sillon kun tilanne sitä vaatii. Ei varmaan kannata luottaa siihen että mies taikaiskusta muuttuu, jos joskus saatte lapsia. Kerro nyt kuitenkin rauhallisesti miltä tuntuu ja mitä oisit kaivannut, älä jää hautomaan ja murjottamaan!
[/quote]Miten ihanaa että on tuollaisiakin miehiä. Nyt oon kade. Ilmeisesti ei oo järki päässä ollut kun oon alkanut olemaan miehen kanssa.
Pyysitkö miestäsi tekemään ruokaa? Kyllä mä pyydän jos ei itse tajua ja mä en pysty/kerkeä/jaksa. Yleensä kyllä tajuaa itse alkaa hommiin kun huomaa tilanteen.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 21:28"]
No kyllä mun mies tossa tilanteessa hoitaa ruokaostokset ja ruuanlaitot ihan oma-alotteisesti. Jo sillom kun seurusteltiin eli ei ees asuttu yhdessä, hoiti mua kun olin vatsataudissa ja kämppistä siinä sivussa. Kolmantena päivänä tais lähteä koululle syömään kaverin kanssa kun aloin jo olla parempi, että pääs vähän tuulettumaan.
Tietysti kannattaa suoraan pyytää sitä mitä tarvitsee ja toivoo, ei munkaan mies ajatuksia osaa lukea. Mutta ei oo kohtuutonta odottaa että tasavertasesti huolehditaan kodin askareista ja myös puolisosta, sillon kun tilanne sitä vaatii. Ei varmaan kannata luottaa siihen että mies taikaiskusta muuttuu, jos joskus saatte lapsia. Kerro nyt kuitenkin rauhallisesti miltä tuntuu ja mitä oisit kaivannut, älä jää hautomaan ja murjottamaan!
[/quote]Miten ihanaa että on tuollaisiakin miehiä. Nyt oon kade. Ilmeisesti ei oo järki päässä ollut kun oon alkanut olemaan miehen kanssa.
[/quote]
Joo, oon kyllä löytänyt tosi hyvän ja sanonkin sen usein. Ei kuitenkaan vaikuta että olis meidän tuttavapiirissä mikään aivan poikkeuksellinen, eli kyllä niitä hyviäkin riittää. Tietysti meillä kaikilla on omat puutteemme :) Täytyy vaan löytää itelle paras mahdollinen, sellanen johon voi luottaa. Paranemisia sinne!
Ei ole, koska olen osannut valita mieheni paremmin. Käy kaupassa, laittaa ruokaa ja tuo tarvittaessa sitä sänkyyn asti kun olen kipeänä. Ja laittaa viestiä päivän aikana, onko kaikki ok.
Jos mulla sen verran kova flunssa, että olen vuodepotilas, en jaksa ajatella ruokaa, kaupassakäyntiä, syömistä. Silloin on tosi kivaa jos mies hoitaa syömisensä itse, vaikka vanhemmillaan ja tuo mulle tulliaisiksi anopin ihanaa mustaviinimarjamehua :)
Ei lapsia tuon kanssa.