Sinä, jonka pohje on yli 40 senttiä paksu! Käytätkö lyhyitä hameita?
Ihan mielenkiinnosta kyselen. Oma pohkeeni ovat 39 ja 41 senttiä ja käytän lyhyitä hameita siitä huolimatta. Kannoin noista traumaa monta vuotta, koska ne nyt ovat vain suhteessa paksut (pituutta on 172 ja painoa 68). Sitten täytin 40 ja tajusn, että paskanko väliä ja aloin käyttää lyhyitä hameita.
Kommentit (51)
Pohje näytti olevan 38cm ja olen itse 164cm, joten nuo kai suhteessa aika paksut. Käytän lyhyitä hameita kesällä. Muuten on liian kylmä.
Pohje yli 40cm? Miun REISI on 42-43cm ympärysmitaltaan..
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:31"]
Halkaisijaltaan???
[/quote]
Ei sentäs :-) Ympäryysmitaltaan. Halkaisijaltaa ne ovat 12, 73 senttiä. Sait mut googlaamaan, kuinka se halkaisija taas lasketaankaan.
[/quote]
Laskin myös, että jos halkaisija olisi 40 senttiä, jalkojen ympäryysmitta olisi 125 ja rapiat. Nyt ap:n täytyy hankkia elämä.
[/quote]
Nyt kaytän ihan mitä hameita vaan. Ympärysmitalla 125cm en varmaan käyttäisi, siinä voisi jo vastaantulijatkin taivastella. Täällä aaveella on ihan hyvä elää :)
Olen hoikka ja aktiivinen liikkuja, mutta spinning pilasi pohkeeni. Olin ennen ohutjalkainen ja siro, mutta nykyisin paksujen pohkeideni ympärysmitta on 35 cm. En käytä lyhyitä hameita läskipohkeiden vuoksi.
Mä olen laihtunut yli 60 kiloa. Pohkeista lähti 2 senttiä. Repikää siitä.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:23"]
Ihan mielenkiinnosta kyselen. Oma pohkeeni ovat 39 ja 41 senttiä ja käytän lyhyitä hameita siitä huolimatta. Kannoin noista traumaa monta vuotta, koska ne nyt ovat vain suhteessa paksut (pituutta on 172 ja painoa 68). Sitten täytin 40 ja tajusn, että paskanko väliä ja aloin käyttää lyhyitä hameita.
[/quote]
Ai - mulla on tuottanu harmia pitkävartisten talvisaappaiden ostaminen. Pohkeeni on 41 cm ja pituutta vain 160, kaikki kivat mallit on hoikille. Sääreni ovat muutoin solakanmalliset, mutta saappaan vetoketju ei mene kokonaan kiinni, jää sentin kaksi päädystä. Olen nyt laihiksella.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:31"]
Halkaisijaltaan???
[/quote]
MRI:lläkö mittaat vartaloasi vai ihan tunget mittapiikin läpi, jos epäilet lähtökohtaisesti halkaisijamitaksi?
Mulla on myös paksut pohkeet, n. 40-41 cm. Olen kyllä kärsinyt niistä. Ei tee mieli esitellä niitä julkisesti. Ahdistaa jo valmiiksi kesä, kun ei voi olla koko aikaa farkuissa. Tykkään kyllä hameista, mutta ahdistaa, jos jalkani näkyvät. Huoh. :(
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 18:56"]
En ikinä. Painoindeksi on 23, mutta siitä huolimatta pohje on 40cm. Olen myös turkasen lyhyt, alle 160cme, joten pohkeet näyttävät aivan suhteettomilta. Urheilullisella miehelläni on kapeammat...
[/quote]
Vai näyttääkö vaan? Jos on, niin miehesi urheilu täytyy olla kestävyysurheilua. Itseäni etenkin nuorempana häiritsi ruipelomaiset pohkeet. Tosin olinhan hoikka muutenkin ja tosiaan harrastin kestävyysurheilua, tosin jalkapalloakin.
Näin vanhempana kun on tullut painoa lisää niin kintutkin saaneet vähän jämäkämpää muotoa. Tosin vaikka paino nyt on jo lievän lihavuuden puolella, niin mielestäni ne jalat näyttää vieläkin hoikahkoilta. Tämä toki puhtaan subjektiivinen mielipide.. En ole koskaan pohkeitani mitannut aiemmin ja nyt ensi kertaa mitatessani, tulokseksi tuli 41 senttiä. Pituutta minulta löytyy 180 senttiä. Eli jos miehesi on samanmittainen tai pidempi, niin kyllähän ne alle 40 senttiset pohkeet tosi hoikat ovat.
Ei sillä pohkeen paksuudella ole väliä jos jalat on pitkät ja sopusuhtaiset, eli nilkka on kapeanmpi, tasapaksut pökkelöt on järkyn näköisiä.
Muahhahhahaa! Käyttäkää housuja.
FeministiMies
Pohje 39 (olen 161cm pitkä) ja reisi 58cm. Eli joo aika karun näköistä ... En enää käytä, jalat on kamalat tukit.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 21:05"]
Olen hoikka ja aktiivinen liikkuja, mutta spinning pilasi pohkeeni. Olin ennen ohutjalkainen ja siro, mutta nykyisin paksujen pohkeideni ympärysmitta on 35 cm. En käytä lyhyitä hameita läskipohkeiden vuoksi.
[/quote]
LOL, asia ymmärretty t. 37cm
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 21:05"]
[/quote]
Mä oon tainnu käsittää jotain pahasti väärin. Mä olen ollu aina siinä uskossa, että spinning kehittää lihaksia eikä läskiä, mutta tulipahan tämäkin erheellinen luuloni nyt sitten korjattua.
Äitini, jolta olen perinyt varsin paksut pohkeeni (normaalipainoinen nainen, ympärysmitta 41 senttiä aamulla) on ollut johtotehtävissä koko ikänsä. Aikoinaan äijävaltaisessa työpaikalla (tapahtui 1980-luvulla) nuoret klopit olivat arvostelleet hyvin suorasukaisesti konttorin tyttöjen sääriä. Eivät vissiin tulleet ajatelleeksi, että äitini, heidän pomonsa kuulee tämän. Äitini oli sitten seuraavana päivänä laittanut minihameen päälle ja mennyt koko maatiaiskomeudessaan toimistoon... Oli sitten koko päivän kuittaillut jotakin pohjeläppää koltiaisille ja jopa oli suunsoitto loppunut.
Tämän kertoi isäni, joka oli kuullut tarinan yhdeltä konttoristilta. Äitini on aina ollut sitä mieltä, että jos koivilla pääsee kävelemään ja juoksemaan ja tarvittaessa hyppäämään ojan yli, ne ovat täydelliset. Joten kyllä, annan säärten vilkkua.
Mulla pohje on 31cm ja nilkka 20cm. Kyllä, meitä on erilaisia ja jokainen saa käyttää ihan mitä vaatteita itse haluaa. Itse olen hoikka, mutta suvussani myös ylipainoisilla sukulaisillani on lähes yhtä ohuet jalat. Tämäkin on asia, johon ei itse voi vaikuttaa.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 21:02"]Pohje yli 40cm? Miun REISI on 42-43cm ympärysmitaltaan..
[/quote]
Eipä muuten olekkaan. Mittasin vasta nyt tarkemmin, ja ympärysmitta oli 40-41cm.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 06:14"][quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 21:02"]Pohje yli 40cm? Miun REISI on 42-43cm ympärysmitaltaan..
[/quote]
Eipä muuten olekkaan. Mittasin vasta nyt tarkemmin, ja ympärysmitta oli 40-41cm.
[/quote]
Huh, onneksi korjasit tämän. Onhan sinulla thigh gap? *pidättää hengitystä*
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 19:05"]
Varmaan puhutaan ympärysmitasta, eikä paksuudesta, jolla minä ainakin ymmärrän olevan halkaisia.
Pitikin oikein mitata omat pohkeet, vasen 42cm ja oikea 43cm, en käytä hameita, joka taas johtuu siitä että olen mies.
[/quote]
Eipä äidinkieli ole hanskassa sinullakaan.
[/quote]Pasksuus ei ole ympärysmitta millään kiellellä.
40-41 cm on munkin pohkeet, kun nyt mittasin.
Kesäisin käytän myös lyhyitä hameita ja talvellakin saattaa olla joissain juhlissa pikkumusta päällä. Tykkään jos sukkahousuilla saa edes hiukan pohkeita kasaan (?), mutta kesällä mennään ihan luomuna siltäkin osin.
Ikää 45 v ja aina oon hiukan hävennyt paksuja pohkeitani. Olin sitten 50 kiloa tai 70 kiloa. Pohkeet on ja pysyy :( Mutta en sittenkään jätä niitä hameita kauppaan tai kaappiin ;)