Identifioin itseni juntiksi ja olen ylpeä siitä, haluatko kysyä jotain
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkea erilaista pitää arvostella ja ihmetellä suureen ääneen? = Miksi on näin kallista, kotona syödessä on halvempaa. Miksi nämä kaikki nimet on erikoisia, eikö voi suomalaisilla mennä. Eikö ole mitään tavallista, jne.
Miksei voi pukeutua tilanteen mukaan? Aina ne likaiset verkkarit, ihan ok maatilalla tai sohvalla röhnöttäessä tai lähikaupassa kipaistessa. Mutta eikö esim. oluelle lähtiessä tai puolison kanssa ravintolaan mennessä voisi edes siistit ja puhtaat vaatteet laittaa?
Tämä ei kyllä kuvaa mimua laisinkaan, kaikki kohdat väärin. Paitsi ehkä se että suotavaa olisi Suomessa käyttää suomalaisia nimiä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkea erilaista pitää arvostella ja ihmetellä suureen ääneen? = Miksi on näin kallista, kotona syödessä on halvempaa. Miksi nämä kaikki nimet on erikoisia, eikö voi suomalaisilla mennä. Eikö ole mitään tavallista, jne.
Miksei voi pukeutua tilanteen mukaan? Aina ne likaiset verkkarit, ihan ok maatilalla tai sohvalla röhnöttäessä tai lähikaupassa kipaistessa. Mutta eikö esim. oluelle lähtiessä tai puolison kanssa ravintolaan mennessä voisi edes siistit ja puhtaat vaatteet laittaa?
Tämä ei kyllä kuvaa mimua laisinkaan, kaikki kohdat väärin. Paitsi ehkä se että suotavaa olisi Suomessa käyttää suomalaisia nimiä. -ap
No sitten jouduit pois junttien listalta minun ja monen muun mielestä. Olet todellisuudessa vain tavallinen maaseudulla asuva ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikkea erilaoista pitää arvostella ja ihmetellä suureen ääneen? = Miksi on näin kallista, kotona syödessä on halvempaa. Miksi nämä kaikki nimet on erikoisia, eikö voi suomalaisilla mennä. Eikö ole mitään tavallista, jne.
Tiedätkö että oikeasti tehty tutkimus että maalla ihmiset käyvät useammin pesulla kuin kaupungissa ihmiset?
Tässä aloituksessa ei ollut kyse maaseudulla asuvista ihmisistä vaan junteista. Junttiuden tunnuspiirteet ovat täysin tilanteeseen sopimaton habitus ja kaiken erilaisen arvostelu kovaan ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sattunut syntymään ja kasvamaan maaseudulla. Mikä siinä nyt erityisesti aiheuttaa ylpeyttä? Olisit erilainen ihminen jos olisit kasvanut kaupungissa. Elämä on sattumaa.
Täysin mahdollista että olisin erilainen, mutta jossittelu on turhaa. Olen ylpeä siitä että en ole kaupunkilainen. Kaupungit edustavat luonnosta vieraantumista, rappiota, huumeita, rikollisuutta, turhaa kulutusta, kaupallista vapaa-aikaa ja sielutonta kosmopoliittista "kulttuuria" vailla mitään aitoa ja omaleimaista.
Mielenkiintoinen ajattelutapa. Minä osaan kaupunkilaisena nähdä, että maalaisuudessa on hyviä puolia ja se on monille oikein sopiva elämäntapa. Niin on kaupunkilaisuudessakin. Miksi pitää ajatella kaikkea kärjistetysti ääri-ilmiöiden kautta? Minun elämässäni eivät rappio, huumeet, rikollisuus ja turha kulutus näyttele juuri minkäänlaista roolia, vaikka pääkaupunkiseudulla asunkin.
Pääkaupunkiseudulla näet rappiota ja huumeita, ainakin niiden vaikutuksia, taatusti joka päivä - minä ainakin näin kun siellä asuin. Ja vaikka itse kuluttaisit fiksusti, on ympäristö täynmä mainoksia, ostoskeskuksia ja muita tyrkyttäjiä jotka yrittävät myydä sinulle jotain. Ja näistä valitettavan moni on karmeaa tuhlausta. -ap
Tämä on varmasti osa maalaisuudessa koettua ja nähtyä junttiutta. Kyvyttömyys nähdä mitään hyvää missään muussa kuin omassa elämäntavassa. No, onneksi kaikki voivat elää tavallaan.
Miten niin olen kyvytön näkemään hyviä puolia kaupunkilaiselämässä? On sielläainakin kaksi: joukkoliikenne ja se että itse ei ole pakko tehdä lumitöitä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sattunut syntymään ja kasvamaan maaseudulla. Mikä siinä nyt erityisesti aiheuttaa ylpeyttä? Olisit erilainen ihminen jos olisit kasvanut kaupungissa. Elämä on sattumaa.
Täysin mahdollista että olisin erilainen, mutta jossittelu on turhaa. Olen ylpeä siitä että en ole kaupunkilainen. Kaupungit edustavat luonnosta vieraantumista, rappiota, huumeita, rikollisuutta, turhaa kulutusta, kaupallista vapaa-aikaa ja sielutonta kosmopoliittista "kulttuuria" vailla mitään aitoa ja omaleimaista.
Mielenkiintoinen ajattelutapa. Minä osaan kaupunkilaisena nähdä, että maalaisuudessa on hyviä puolia ja se on monille oikein sopiva elämäntapa. Niin on kaupunkilaisuudessakin. Miksi pitää ajatella kaikkea kärjistetysti ääri-ilmiöiden kautta? Minun elämässäni eivät rappio, huumeet, rikollisuus ja turha kulutus näyttele juuri minkäänlaista roolia, vaikka pääkaupunkiseudulla asunkin.
No ap sanoi olevansa juntti. Minusta juntit ovat juuri niitä, jotka usein ajattelevat maailmasta kärjistetysti.
Tiedätkö että oikeasti tehty tutkimus että maalla ihmiset käyvät useammin pesulla kuin kaupungissa ihmiset?