AMK valintakoe kevät 2021
Hei !
Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?
Kommentit (2485)
Vierailija kirjoitti:
Siis enkkuhan oli ihan helppo, perussanastoa jota on napsittu ohjelmista ja muista. Hämmennyin, kun jengi sanoo, että oli vaikea.
Minä puolestaan hämmennyin, koska ihan outoa sanastoa. Luen paljon englanninkielistä romaanikirjallisuutta, katson ja ymmärrän elokuvat ja sarjat hyvin ilman tekstejä sekä olen asunut amerikassa viisi vuotta. Kaikki tämä edellinen ei auttanut minua lainkaan. Se sanasto mitä oli minun kokeessa oli erittäin teknistä ja hankalaa. Tällaisia sanoja ei vaan kukaan opi, ellei lue jotain tieteellisiä turkimuksia ja/tai tutki esim. Englanninkielisiä väitöskirjoja tai muuta tekstistä sanastoa toki tekstit olivat monelle hakijalle varmaan samat, mutta ei kaikille. Paljon vaikeampi, koe, kuin viime vuonna. Ja aivan liian haastava sellaiselle, joka ei tule tarvitsemaan näin spesifiä sanastoa, esim fyssarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis enkkuhan oli ihan helppo, perussanastoa jota on napsittu ohjelmista ja muista. Hämmennyin, kun jengi sanoo, että oli vaikea.
Itsellä enkku meni penkin alle. Koko koe oli muuten helppo. C-osion vastasin väärässä järjestyksessä, tajusin liian myöhään :/
Eipä hätää, koska ceestä ei mennyt miinuspisteitä, jos se oli niitä lauseiden yhdistämisiä järkeväksi tekstiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä enkku meni penkin alle. Koko koe oli muuten helppo. C-osion vastasin väärässä järjestyksessä, tajusin liian myöhään :/
Eipä hätää, tuostahan ei mennyt miinuspisteitä lainkaan, joskin eipä kyllä saanutkaa pisteitä jos väärin...
Vierailija kirjoitti:
Jokaisesta enkun oikeesta vastauksesta sai muistaakseeni +0,7
Paljonko miinuspisteet oli väärästä vastauksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä hätää, tuostahan ei mennyt miinuspisteitä lainkaan, joskin eipä kyllä saanutkaa pisteitä jos väärin...
Eikö c-osiosta tullut miinusta? Olen varautunur siihen että jotain 3-3,5p mokasta rokottavat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisesta enkun oikeesta vastauksesta sai muistaakseeni +0,7
Paljonko miinuspisteet oli väärästä vastauksesta?
Muistaakseni -0,15
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä hätää, koska ceestä ei mennyt miinuspisteitä, jos se oli niitä lauseiden yhdistämisiä järkeväksi tekstiksi?
Mikäli siitä ei miinuksia niin metropolia täältä tullaan 💪
Olikohan enkun tekstit tänään kaikilla samat edes?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö c-osiosta tullut miinusta? Olen varautunur siihen että jotain 3-3,5p mokasta rokottavat
Ei, jos se oli se missä piti yhdistellä lauseita niin, että tuli järkevä teksti.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan enkun tekstit tänään kaikilla samat edes?
Joku metaforajuttu oli mistä täällä joku aiemmin maininnut
Tietokoneeni sanoi itsensä irti koepaikalla, onneksi sain lainakoneen kokeenjärjestäjältä ✌️
Paljonko meni miinuksia vääristä vastauksista/osio?
Siis onko metafora-tekstejä ollut useampana päivänä? Todellinen vääryys, jos tismalleen samat tekstit antavat, siinä jo saa etua seuraavat sanastoon! Itse tein maanantain ekan kokeen, siinä oli metaforaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko metafora-tekstejä ollut useampana päivänä? Todellinen vääryys, jos tismalleen samat tekstit antavat, siinä jo saa etua seuraavat sanastoon! Itse tein maanantain ekan kokeen, siinä oli metaforaa.
Täällä myös. Ei ole reilua jos on samaa teksti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi apua, tämä sai paniikin itselläni aikaiseksi! Olenko itsekin vastannut johonkin väärässä järjestyksessä, eli teinkö sen klassisen mokan, että en lukenut tehtävänantoa kunnolla?
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään, ei ollut metaforia...
Muistatteko mitä vastasitte loogisessa päättelyssä siihen kysymykseen, missä bussi oli mennyt rikki ja kuski oli menettänyt tajuntansa? Jäin miettimään ymmärsinkö kysymyksen oikein
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko mitä vastasitte loogisessa päättelyssä siihen kysymykseen, missä bussi oli mennyt rikki ja kuski oli menettänyt tajuntansa? Jäin miettimään ymmärsinkö kysymyksen oikein
Tämä kiinnostaa minuakin!! Vastatkaa joku
Se oli helpoimpia osioita, enkku taasen tuli mokattua