Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK valintakoe kevät 2021

Vierailija
14.12.2020 |

Hei !

Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?

Kommentit (2485)

Vierailija
41/2485 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin että riittääköhän mun enkun taito kokeeseen. Kirjoitin yo-kokeissa A:n. Lukihäiriö mulla on. Saan lisäaikaa kokeeseen

Riittää siihen, että saat osiosta minimipisteet tullaksesi hyväksytyksi. Englannin osio on vaikea ja on vaikeutunut joka kerta, joten keskivertohakija ei saa siitä lähellekään täysiä pisteitä.

Vierailija
42/2485 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni sosionomeillehan on töitä? Eikös ne ole esim. Lastensuojelussa töissä?

Lastensuojelu on yksi alue. Itse olen valmistumisesta asti toiminut aikuisten kanssa tehtävissä töissä.

Toki niihin halutuimpiin tehtäviin on hakijoita, mutta eiköhän se sama koske ihan joka alaa.

Työttömänä ei ole tosiaan tarvinnut olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/2485 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelua taas. 

Vierailija
44/2485 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloinkohan ensimmäiset todistusvalintojen tulokset selviävät?

17.5.-31.5. välisenä aikana

Onko tullut aiemmin jo tuon ajankohdan alussa vai ihan lopussa, ei jaksaisi enää odotella yli kuukautta? Jos pääsen YO-todistuksella ei-ensikertalaisena ei tarvitsisi stressata valintakoetta, johon olisin menossa jo 31.5.

Sama tilanne täällä, paitsi AMK-valintakoe 2.6. ja YAMK jo 25.5. Pääsin nyt ykkösvaihtoehtooni jo syksyllä todistuksella, mutta menin varasijalta sisään toiseen kohteeseen. Pisteet on siis ainakin kerran riittäneet tuohon kohteeseen mutta nythän hakijoita on paljon enemmän. En kyllä jaksaisi enää neljättä kertaa siihen palikkatestiin mennä.

Vierailija
45/2485 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitelkaa tietoa jos jollekin todistusvalintatulokset tulleet, raastava odotus ja ei tule edes itselle ilmoitusta vaikka tulisivat Opintopolkuun.

Vierailija
46/2485 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Pääsin pelästymään oikein kunnolla. Viimeinen hakukohde Savonia ilmoittaa lisätiedoissa etten saanut opiskelupaikkaa todistusvalinnassa. Pitäisi lukea paremmin. Se olikin aiempien korkeakouluopintojen hakulinja. Muutama sydämenlyönti jäi välistä

Vierailija
47/2485 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakija988 kirjoitti:

Huhhuh. Pääsin pelästymään oikein kunnolla. Viimeinen hakukohde Savonia ilmoittaa lisätiedoissa etten saanut opiskelupaikkaa todistusvalinnassa. Pitäisi lukea paremmin. Se olikin aiempien korkeakouluopintojen hakulinja. Muutama sydämenlyönti jäi välistä

Ite hain aiempien kk-opintojen perusteella hakukohteisiin 3 ja 4. Kolmosessa varasijalla 1 ja neloseen pääsin sisään. Eli yo-väylän tuloksia ei siis ole julkaistu? Ei varmaan, kun itselläni ei ainakaan näy kuin vain nuo kk-väylän tulokset.

Vierailija
48/2485 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakija988 kirjoitti:

Ite hain aiempien kk-opintojen perusteella hakukohteisiin 3 ja 4. Kolmosessa varasijalla 1 ja neloseen pääsin sisään. Eli yo-väylän tuloksia ei siis ole julkaistu? Ei varmaan, kun itselläni ei ainakaan näy kuin vain nuo kk-väylän tulokset.

Ei ole tullut muuta kuin tuo kk-väylä. Tokkopa vielä tänään tuleekaan mitään..

Vierailija
49/2485 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin käydä testaamassa minkälaista se on. Sosionomiksi haluaisin opiskella työn ohessa. Koskaan en ole ollut missään valintakokeessa, enkä ole ylioppilas.

Vierailija
50/2485 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkee hakea sosionomiksi kun ei oo työpaikkoja?

Mitä sinä höpiset? Kaikkiin paikkohin joihin olen hakenut viimeisen kolmen vuoden aikana on otettu sosionomi tai hallintotieteiden maisteri, vaatimuksena usein on jo valmiiksi että sosionomi tai että "soveltuva korkeakoulututkinto". Systeri luki sosionomiksi muutama vuosi sitten ja on kyllä ollut senkin jälkeen töissä koko ajan, päiväkodissa. Minä suuntaudun eri alalle, mutta pakko opiskella muun koulutuksen ja työkokemuksen lisäksi sosionomiksi koska ne on nyt niin haluttuja.

Vierailija
51/2485 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsenköhän koulutukseen jossa edellisenä vuonna alin piste määrä oli 129 ja toisessa mihin hain 139 itse sain pisteitä 138 ja KA on 4.64... jännittää todella paljon pääseekö pelkällä todistuksella sisään

Vierailija
52/2485 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut vielä mistään koulusta?

Vierailija
53/2485 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tullut vielä mistään koulusta?

Aiempien kk-opintojen tulokset on mun tietojen mukaan ainoat eilen tulleet. 

Vierailija
54/2485 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen Laurean ja Metropolian tuloksia, ei vielä mitään, kyllä saa taas Opintopolkua päivitellä.

Vierailija
55/2485 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottelen Laurean ja Metropolian tuloksia, ei vielä mitään, kyllä saa taas Opintopolkua päivitellä.

Itse odottelen Xamkin tuloksia. Ei tee pumpulle hyvää jatkuvassa jännityksessä odotteleminen.

Vierailija
56/2485 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse odottelen Xamkin tuloksia. Ei tee pumpulle hyvää jatkuvassa jännityksessä odotteleminen.

No ei tee, toivottavasti tulisi ennen viikonloppua.

Vierailija
57/2485 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan tulee päivitettyä opintopolkua. Onneksi amkit sentään julkaisee nämä ennemmin kuin yliopistot. Maakunta-amkit ainakin viime vuonna aikaisemmin kuin pääkaupunkiseudun. 

Vierailija
58/2485 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule tällä viikolla. Ekana tulee oikis, sitten lääkis ja ehkä sen jälkeen AMK. Pääsykoejärkässä.

Vierailija
59/2485 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule tällä viikolla. Ekana tulee oikis, sitten lääkis ja ehkä sen jälkeen AMK. Pääsykoejärkässä.

– Tulokset saadaan mahdollisesti julkaistua jo aiemmin, 18.–28.5. välisenä aikana, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan eikä mitään yllättävää tule, kertoo AMK-opiskelijavalinnat-konsortion projektipäällikkö Marko Borodavkin

Vierailija
60/2485 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä amkit tulee ekana ja pitäs tulla iha just. Lääkikset oikikset yms nimenomaan voi kestää.