AMK valintakoe kevät 2021
Hei !
Millä mielellä lähdette hakemaan korkeakoulupaikkaa kevään yhteishaussa ? Oletko jo aiemmin hakenut ja jäänyt ilman opiskelupaikkaa vai ihan ensikertalainen ? Miten ajattelit valmistautua vai menetkö vaan katsomaan millainen koe on ?
Kommentit (2485)
Millaisia yhtälö- ja geometriatehtäviä edellisissä pääsykokeissa on ollut?
Minkälainen raksainssin pääsykoe? Entä logistiikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloinkohan ensimmäiset todistusvalintojen tulokset selviävät?
17.5.-31.5. välisenä aikana
Onko tullut aiemmin jo tuon ajankohdan alussa vai ihan lopussa, ei jaksaisi enää odotella yli kuukautta? Jos pääsen YO-todistuksella ei-ensikertalaisena ei tarvitsisi stressata valintakoetta, johon olisin menossa jo 31.5.
Onpas hiljainen keskustelu tänä keväänä!
Mitä järkee hakea sosionomiksi kun ei oo työpaikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Itse haen tradenomiksi, niin mulla ei noita eettisiä osioita ole. Mutta kiinnostaisi kuulla että mitä siinä kysytään?
Harjoitusvalintakokeessa valmennuskurssilla 80 pistettä - en ole vielä kerrannut kaikkia osa-alueita esimerkiksi matematiikassa joten en saanut tietenkään pisteitä niistä. Hyvä kehitys kyllä, pelkäänpä vaan että toista kertaa ei opiskelemaan pääse edes 80 pisteellä vaan pisteiden pitäisi olla lähempänä 90+.
Pääsin tasan vuosi sitten tällä uudella kokeella opiskelemaan tradenomiksi.
Kokeeseen kannattaa kerrata peruskoulun matikka eli perus- ja prosenttilaskut, yksikkömuunnokset ja ensimmäisen asteen yhtälöt. Kokeessa oli myös taulukoiden tulkintaa ja semmosia loogisia päättelytehtäviä. Kielissä pärjää luetunymmärtämisellä ja enkussa pärjää sen lisäksi myös hyvällä sanastotuntemuksella ja päättelykyvyllä.
Haen ensikertalaisena, automaatio-ja sähkötekniikkaan ja lisäksi hain ajoneuvotekniikkaan. Olen kerrannut matikkaa, fysiikkaa ja enkkua. Alkuun olin varma että kyllä mä pääsen kokeen kautta, nyt iskee epätoivo että pääsenkö edes koetta läpi. Olen pitkään haaveillut amksta, mutta vasta nyt tuli tilaisuus hakea, kun nuorin meni päiväkotiin.
Kuinka monta toimintaterapeutin virkaa on auki julkisella ja yksityisellä puolella vuosittain? Toimiiko paljon yrittäjinä?
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa...
Terv. Sosionomi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa...
Terv. Sosionomi
Ja lisään vielä. Kun itse opiskelin sosionomiksi, niin silloinkin palstalla puhuttiin, miten sosionomeille ei ole töitä.
Itse aloitin koulutusta vastaavan työn heti valmistuttua. Tein muutamassa eri paikassa määräaikaisuudet ja keräsin työkokemusta.
Nykyään olen vakituisessa työssä.
Olisi kivaa, jos viitsisitte pistää tietoa todistusvalinnoista, kun niitä alkaa tulemaan :)
Todistusvalinta tulee vasta toukokuun vikalla viikolla. Sitä ennen tulee yliopiston isoja hakuja. Ne pitää tehdä eri aikaan, että järjestelmä kestää.
Mielestäni sosionomeillehan on töitä? Eikös ne ole esim. Lastensuojelussa töissä?
Mietin että riittääköhän mun enkun taito kokeeseen. Kirjoitin yo-kokeissa A:n. Lukihäiriö mulla on. Saan lisäaikaa kokeeseen
Onpa hiljainen keskustelu :o