Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~¨~¨~¨KESÄNUPUT-08 vko32~¨~¨~¨

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nukuttu yö takana...En muusta valita kuin että vauva voisi mennä nukkumaan aikaisemmin. On alusta saakka käynyt unille klo 1-2 välillä ja herää ekan kerran syömään 6:30...siis ihan hyvän pätkän saan nukkua, mutta kun haluaisin vähän illalla sitä omaakin aikaa kun tuntuu, että vauva on koko valveillaoloaikansa sylissä tai tissillä/pullolla...päivät menee kyllä torkkumiseen, eli pitäisi varmaan yrittää kääntää rytmiä jotenkin...

Kävin eilen ostamassa hormonikierukan ja rotarokotteen. Mirena maksoi n. 90€ ja se Rotateq (yksi annos) maksoi n. 54€...sitä siis pitää ostaa vielä kaksi annosta lisää, eli rokotteelle tullee hintaa n. 150€ kaikkiaan.

Kaupassakin pitäisi käydä kun jääkaapissa oli tänä aamuna valo. Eilen ei käyty kun kävimme koko perheen voimin ravintolassa syömässä. Tykkäämme käydä sunnuntaisin kaupassa, on vähemmän ryysistä...

Meillä ei vielä Aurora ole nauranut ääneen, mutta sellaista hihkumista pitää ennen hymyilyä. Hymy leviää kyllä korviin saakka ja hymyilee vaikka pyyheliinalle, jos siinä on kivoja kuvioita :) Kauhean rauhallinen neiti meillä ja onneksi itkutkin ovat jo vähentyneet. Enää itketään jos on nälkä tai väsy, muuten tarkkailee hiljaa ympäristöään ja kujertelee takaisin jos hänelle jutellaan.

Nauroin eilen ihan kippurassa kun mies on leikkinyt Auroran kanssa sellaista helikopterileikkiä ja olen varoittanut, että voi tulla puklua...no eihän mies sitä ottanut kuuleviin korviinsakaan vaan eilen illalla otti taas tytön kasvojensa eteen ilmaan roikkumaan ja eikös neiti oksentanutkin koko naaman täyteen puklua. Hekottelin niin, ettei meinannut tulla auttamisesta mitään. Naama oli sen näköinen kuin lokki olisi kakannut, paitsi että sitä kokkareista puklua oli ihan kamalasti ja nenäkin ihan sen peitossa... :)

Jaahas, nyt pitää mennä antamaan pulloa. Se on kumma kun heti vaaditaan palvelua kun äiti rojahtaa soffalle kirjoittamaan...

Kanelisokeri

Vierailija
62/65 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen synnytyksen jälkeen käynyt lukemassa teidän muiden kuulumisia, jospa nyt pari riviä meidän arjestamme; tyttömme sai elokuun kolmas päivä (nimipäivänään) nimen Neea Eveliina.

Ensi maanantaina tulee tytölle kaksi kuukautta ikää jo! Aika menee tosi nopeaan ja tyttö kasvaa ihan liian kovaa tahtia. Neea on ihana, tyytyväinen tyttö. Rintamaidolla kasvetaan omaa tahtia. Nepuska on semmoinen hoikka typy. Päivät kuluu niin että hän yleensä jaksaa valvoa puolitoistatuntia ja sitten nukkuu joskus vain puoli tuntia, joskus tunnin ja joskus harvoin jopa 3-4 tuntia. Siinä on erilainen kuin isot siskonsa, jotka nukkuivat paljon pidempiä unia päivisin. No tuo varmaan vielä voi muuttua kuukausien kuluessa..

Kun maitoa, syliä ja unta saa niin turhia rutinoita ei kuulu. Iltaisin hän kukkuu valveilla kymmeneen- jopa kahteentoista ja yöt menee parilla syötöllä. Joinain öinä nukkuu ekasta syötöstä asti vieressäni aamuun, joskus pysyn hereillä ja laitan omaan sänkyyn. Kaikkein tyytyväisimpänä hän nukkuisi vieressäni..

Hymyjä on tullut ja jonkinmoista jokeltelua kuukauden vanhasta eteenpäin. On ihania hetkiä kun neiti sattuu olemaan seurustelutuulella. Ihan selväsi tunnistaa jo oman perheen ja muut saavat hymyjä houkutella vähän pidempään.

Semmoinen ihana typy meillä.

Itse olen joutunut jo rintatulehdukseen syömään antibiootit ja nyt on kolmatta viikkoa pää- ja lihassärkyä, yskää, vilua.. niin toivoo että tulisi täysin kuntoon ja jaksaisi käydä kävelyillä ja palata muutenkin liikuntaharrastuksiin. Jälkitarkastus on torstaina, toivottavasti kaikki hyvin kun jälkivuodon loputtua on vaan jatkunut ärsyttävän runsas, tosin muuten oireeton valkovuoto..lisäksi yhden tikin kohdalle jäi ihme ylimääräinen ihopoimu jonka tahdon pois. Siitä lienee sitten alkaa uusi selibaatti (?) .. :(

Katsotaanpa osaanko laittaa jonkun kuvan Neeasta tähän mukaan..

Jaksamista kaikille kesämammoille!

-Minttu-
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=b94d02a2-6796-11dd-a14a-…!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sitten rintatulehduksen. Vasen rinta sisältä kipeä niin, ettei kunnolla voi vauvaa sylissä pitää, kumettakin on. :(

Käväisen huomenna neuvolassa sen rotarokotteen vuoksi ja terkka lupasi pyytää minulle samalla reseptin rintatulehdukseen, kun kerran lääkärikin on paikalla. Oikeasti tämä imetys alkaa nyppimään ihan toden teolla...nytkin neiti on ollut tissillä tunnin putkeen ja silti huutaa nälkäänsä ja imee nyrkkejänsä heti kun lopetan. :(

Huomenna olisi se hormonikierukan asennus. Toivottavasti sen nyt saan, kun tähän hätänn ehtinyt saamaan sitä viime viikkoista papatulosta. Kunnallisessa joukkotarkastuksessa tuloksen saamiseen menee 6 viikkoa, enkä todellakaan ajatellut enää sitä aikaa odotella.

Ulkonakin on satanut vaan, ei päästä edes ulos...enpä ole jaksanut täällä siivotakaan, joten huusholli näyttää ihan räjähtäneeltä...

Poistun takavasemmalle täältä valittamasta..

Kanelisokeri & Aurora, huomenna 2kk

Vierailija
64/65 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelisokeri: Paranemisia rintatulehduksesta. Mulla meinaa kans koko aikaa pukata päälle, mutta lypsän sitten tehokkaasti rintapumpulla + imetän vain kipeästä rinnasta. Silleen oon saanut jo monta tulehdusta estettyä. Eilen viimeks jumpan jälkeen särki rintaa tosi kovin. Nyt alkaa jo kipu helpottaa. Miusta tuntuu, että koko ajan yrittää tulla tulehdusta. Liekö sitten kylmästä vai tuleeko vaan tiehyttukoksia...

Pukluista: Nauroin tuolle puklujutulle =) Mulla kans kävi eilen niin, että neiti oli just puklannut suuhun ja aivasti sitten samaan aikaan. Kaikki ne puklut lens miun naamalle, hiuksista vaan valui sitä. Sohva oli myös ihan roiskeissa. Kerran vauva myös puklasi meidän äitin paidan sisään kun teki tuota helikopterijuttua =)

Me ollaan oltu tyttöjen kanssa tänään ekaa päivää keskenään kotona kun miehellä alkoi työt. Hyvin on mennyt. Nyt jo pärjää ihan hyvin kun vauvakin on sen verran "iso". Vastasyntyneen kanssa oiskin jo ihan eri juttu. Neiti teki tänään parin päivän panttauksen jälkeen megakakat ja nyt nukkuu tyytyväisenä.

Ihan kauheasti tekee mieli jotain roskaruokaa ja karkkia. Olo on jotenkin ihan superväsynyt ja ulkona on tuollainen sadekeli. Aina kun väsyttää, niin tekis mieli vaan mussuttaa sohvalla. Miusta tuliskin aika lihava jos aina antaisin mielihalulle periksi... Taitaa olla kestoväsymystä liikkeellä.

EIlen kävin parissa jumpassa, sellaisessa tanssijutussa ja lisäksi Coressa + vielä venyttelytunnilla. Tuo core on tosi hyvä keskivartalolihaksille. Huomas, ettäs selkä on ihan surkeassa jamassa, en meinannut jaksaa tehdä niitä liikkeitä. Mutta ihanaa liikkua taas kunnolla ja säännöllisesti, eiköhän tässä kohta olla kuosissa =) Ens kesänä sitten bikinikunnossa... Juupa juu!

Tytteli-83 ja neiti 2,5kk

Vierailija
65/65 |
11.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelisokerille paranemisia rintatulehduksen kanssa. Kerroppa sitten miltä se kierukan asennus tuntui, itse varasin kans ajan, mutta vasta 2kk päähän... tänään otettiin papa ja muut perus jälkitarkastusjutut. Mulla on kohta tissit ns kuivat :) tähän päättyi minun imetys hiphei ompas itseasiassa mukavaa nyt ja vauvakaan ei enää itke, piere ja puklaa, ihottumakin on hävinnyt kokonaan ja nannia menee alas valtavat määrät, itseasiassa mietin, että onkohanmun tissit koskaan voineet tuottaa niin paljon maitoa ja onkohan tytsi huutanut osan ajasta nälkäänsä... se jää arvaitavaksi.

Katselin just tässä jumppalukkaria ja tiistaina lähden minäkin eka kerran jotain tekeen, pumppia ehkä pienillä painoilla. Lääkäri sanoi, että hyppimistä tulis vielä välttää ainakin kuukausi??? eli steppi sit ens kuussa ja combat (munkin suosikkeja).

täälläkin vietetään ekaa päivä ilman miestä kotona, poika oli päiväkodissa puoli päivää ja kaaos kotona senkun sakenee... pitää pitää siivouspäivä lauantaina ja laittaa lapset pariski tunniksi mummolaan.

Kix ja huomenna 2kk vanha babygirl